دانلود و خرید کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) ایرج محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) اثر ایرج محمدی

کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم)

معرفی کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم)

کتاب الکترونیکی برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) نوشتۀ ایرج محمدی است و انتشارات سازمان صنایع هوایی آن را منتشر کرده است. کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) اطلاعات جامعی در مورد هواپیماهای جنگنده به خواننده ارائه می‌دهد.

درباره کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم)

کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) با توجه به تجربه بیش از دو دهه فعالیت مستمر نویسنده در حوزه صنایع دفاعی و همچنین عدم امکان دسترسی به اطلاعات جوامع هواپیماهای رزمی تهیه شده است. ای کتاب مجموعه‌ای کامل از اطلاعات سیستمی مربوط به هواپیماهای رزمی پیشرفته با بهره گرفتن از منابع معتبر علمی روز جهان گرد‌آوری شده است. متخصصین و طراحان می‌توانند از این کتاب برای بهبود کار خود بهره ببرند. 

عدم وجود منبع جامع به زبان فارسی برای استفاده عمومی علاقه‌مندان به هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن پیشرفته نویسنده را تشویق به نوشتن این کتاب کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند.

خواندن کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هواپیماهای نظامی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد دوم)

معرفی طرح‌های اولیه برگزیده -22YF و -23YF

«لازم اسـت در اینجـا اشـاره شود که در جـولای ۱۹۸۶ هفت پیشنهاد از طـرف شرکت‌های سـازنده هواپیمـا در آمریکا ارائه گردید؛ اما در نهایـت دو کمپـانی لاکهیـد و نـورث روپ بـراي سـاخته نمونـه اولیـه از هواپیمـای جنگنده پیشرفته (ATF) برگزیده شدند و پس از پنجـاه ماه نورث روپ ومکدانل داگلاس طرح -23YF را ارائه دادند و لاکهید و بوئینـگ و جنـرال داینـامیکز نیزطـرح 22YF را مطرح نمودند. 

کمپانی‌های لاکهید/بوئینگ /جنرال داینامیکز که هرکـدام دارای تجربیات باارزشـی در حوزه‌هـای مختلـف بودنـد، کمپانی لاکهید در برنامه طراحـی وتولیـد هواپیمـای اف- ۱۱۷ داراي تجربه بود، کمپانی بوئینگ درتوسعه و ترکیـب اویونیک نظامی وتوسعه مواد پیشرفته دارای تجربه، جنرال داینامیکز نیـز در طراحـی وسـاخت جنگنـده اف۱۶- بـا سیستم کنترل پرواز باسیم(Wire-by-Fly)تجربـه داشـتند در مشارکت با همدیگر یک کنسرسیوم تشکیل دادند. کمپانی‌هـای نـورث روپ و مکـدانل داگـلاس نیـز توانائیهاي مشابهی داشتند، نورث روپ در فن آوری کم پیــدایی، طراحــی جنگنــدهای ســبک اف۵- و اف۲۰- تایگر شارك و همراه با فن آوری مواد پیشرفته وکمپانی مکدانل داگلاس نیز در طراحی و تولید جنگنـده از -XP ۶۷ تا اف۱۵ - تجربـه داشـت بـا هـم یـک کنسرسـیوم تشکیل دادند. کمپانی لاکهید ساخت سیستم سلاح، طراحی وترکیب تجهیزات الکترونیکـی، طراحـی وسـاخت قسـمت جلـو بدنه(شامل کاکپیت و دهانه ورودی هوای موتور)، فلاپ‌های لبه‌های حمله و نوک بال، لبه‌های حملـه ونـوك سـکان عمودی، ومونتاژ نهایی وکامل هواپیما را به عهده گرفت. کمپانی بوئینگ نیـز سـاخت بـال و قسـمت عقـب هواپیما وترکیب کردن موتور با هواپیما،کمپـانی جنـرال داینامیکز نیز ساخت قسمت میـانی بدنـه، مجموعـه دم، بعضی از زیر مجموعه ها، ساخت سیستم جنـگ افـزار هواپیما(تیربار)، ارابــه فــرود، ترکیــب ســامانه مــدیریت وسیله پرنده (شامل سیستم کنترل پرواز) را متقبل شـد. در فرآیند ساخت نمونه اولیـه -۲۲YF در مجمـوع ۶۵۰ پیمانکار برای ساخت ۳۲ مجموعه مشارکت داشتند. کنسرسـیوم لاکهیـد /بوئینـگ و جنـرال داینــامیکز برای ساخت بال الماسی شکل مشکل محدودیت داشت البته این نوع بال از پیشنهاد اولیه جنرال داینامیکز بـه ارث رسیده بود. امـا در نهایـت ایـن بـال تکمیـل شـد و طرح ابتدایی به بال با شکل مخروطی(نوك بریـده) وذوزنقـه‌ای شکل تغییر کرد. همچنین سطح قسمت جلو بدنه به منظور افزایش زاویـه حملـه وانـدازه نیـروی در محـور عرضی در سرعت‌های کم به میزان قابل تـوجهی افـزایش یافت. انتخاب شکل بهینه برای دماغـه و شـکل مناسـب برای سکان عمودی به منظـور برخـورداری از توانـایی عملیات در زاویه حملـه بـالا و تأمین کیفیـت مناسـب و بهینـه پارامترهـای پـروازی بـا انجـام تست‌های تونـل باد صورت گرفت...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

حجم

۶۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸۶,۰۰۰
تومان