دانلود و خرید کتاب زیبا نویس (۱) احمد خلجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیبا نویس (۱) اثر احمد خلجی

کتاب زیبا نویس (۱)

نویسنده:احمد خلجی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زیبا نویس (۱)

کتاب «زیبا نویس (۱)» نوشتۀ احمد خلجی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب زیبا نویس (۱)، اصول زیبانویسی برای نوآموزان فارسی است.

درباره کتاب زیبا نویس (۱)

زیبانویسی برخلاف خطاطی قوانین سخت و دشوار ندارد و تنها شامل اصولی ساده برای راحت نوشتن، خوانا نوشتن و لذت‌بردن از نوشتن می‌شود. کتاب زیبا نویس (۱) قصد ندارد قواعد خوشنویسی خط خاصی را آموزش دهد؛ بلکه می‌خواهد نکاتی اساسی را بیان کند تا مخاطبان زیبا، ‌ خوانا و اصولی بنویسند. زیبانویسی و خوشنویسی ضمن اینکه یک هنر ارزشمند و اصیل به شمار می‌رود، یک مهارت فردی است که همه به آن نیاز دارند این مهارت به کودکان و نوآموزان کمک می کند تا مسیر دشوار یادگیری‌های اولیه را دلنشین‌تر و سریع‌تر طی کنند. آموختن همین اصول ساده علاوه بر اینکه در نگارش فارسی اثر می‌گذارد، در سایر نگارش‌ها مانند اعداد، زبان انگلیسی، نقاشی، طراحی و ترسیم هم اثرات مثبت دارد.

کتاب زیبا نویس (۱) ضمن اینکه یک کتاب خودآموز است و می‌تواند در داشتن خطی زیبا و خوانا به مخاطبان کمک کند، منبعی مناسب برای معلمانی است که می‌خواهند مهارت زیبانویسی را به شاگردانشان آموزش دهند.

کتاب زیبا نویس (۱) شامل ۳ فصل دارد؛ فصل اول مقدمات نوشتن است که شامل حالت روحی، روانی مناسب، معرفی قلم، زیردستی و کاغذ مناسب، روش مناسب به دست‌گرفتن قلم، ‌حالت درست دست و بدن و نور مناسب می‌شود. فصل دوم کتاب ترکیبات هندسی حروف؛ نقطه، خط‌فاصله، الف، سرکش، ‌دال، حرف ر، دایره کوچک، نیم‌دایره، ماهی، ‌ابرو، مثلث روبه‌پایین، کلاه، حرف ی، قطره/ اشک، ه دو چشم، ه آخر چسبان را توضیح می‌دهد. فصل سوم کتاب زیبا نویس (۱) به آموزش قواعد زیبانویسی اختصاص دارد؛ مانند فاصلهٔ مناسب بین حروف و کلمات، تناسب اندازۀ بین حروف، نظم در نوشتار. 

خواندن کتاب زیبا نویس (۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که قصد دارند خطی زیبا و خوانا داشته باشند و همچنین کسانی که می‌خواهند زیبانویسی را به دیگران آموزش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زیبا نویس (۱)

«مطمئناً دستخط شما در زمان‌هایی که عصبانی، ‌غمگین، مضطرب یا بی‌حوصله هستید، به‌ خوبیِ دستخط شما در حالت شاد، نشاط، و آرامش نیست. پس نوشتن را باحوصله و با تلقین دریافت یک حس زیبا از نوشتن یک خط زیبا همراه کنید.

بگذارید نوشتن همیشه برای شما لذت‌بخش باشد. (این حس را در خصوص فرزند یا دانش‌آموزتان هم ایجاد کنید و از سیستم‌های انگیزشی کلامی و حتی دادن هدیه یا جایزه به آن‌ها برای پیشبرد بهتر بهره ببرید).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۷۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان