دانلود و خرید کتاب از وابستگی تا رهایی نوید دانیالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از وابستگی تا رهایی اثر نوید دانیالی

کتاب از وابستگی تا رهایی

ویراستار:فاطمه حکیما
انتشارات:انتشارات رواد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از وابستگی تا رهایی

کتاب از وابستگی تا رهایی نوشتۀ نوید دانیالی و ویراستۀ فاطمه حکیما در انتشارات رواد به چاپ رسیده است. این کتاب راهنمایی برای قطع مصرف مواد محرک است که به‌صورت داستان نوشته شده است.

درباره کتاب از وابستگی تا رهایی

اعتیاد حالتی است که در آن شخص به‌علت روانی یا مصرف مواد شیمیایی و یا طبیعی دچار ضعف اراده در کنترل تکرار اعمال خود می‌شود. وابستگی به مواد اعم از مواد مخدر، محرک و مشروبات الکلی، یا عادت‌های ناهنجار، یک اختلال روان‌پزشکی و روان‌شناسی است که از یک سو، معنای خوشبختی را در زندگی فرد و خانوادۀ او از بین می‌برد و از سوی دیگر آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بی‌شماری را به همراه دارد. می‌توان گفت که اعتیاد پاسخ فیزیولوژیک بدن است به مصرف مکرر مواد اعتیادآور. این وابستگی از طرفی باعث تسکین و آرامش موقت و گاهی تحریک و نشاط گذرا برای فرد می‌شود و از طرف دیگر، بعد از اتمام این اثرات سبب می‌شود فرد برای یافتن مجدد ماده و وابستگی مداوم به آن دست به جست‌وجو بزند. در این حالت فرد هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی به مادۀ مخدر و محرک وابستگی پیدا می‌کند و مجبور است به‌تدریج مقدار مادۀ مصرفی را افزایش دهد. یکی از مشکلات بزرگ اغلب کشورها در عصر امروز، پدیدۀ سوء‌مصرف مواد است که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، کوتاه‌مدت و بلندمدت، کیفیت زندگی ساکنان آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده‌ است.

کتاب از وابستگی تا رهایی داستانی دربارۀ چگونگی گرفتاری و به دام افتادن فرد در چنگال اعتیاد و رهایی از آن است. داستان همۀ آنچه را از ابتدای تصمیم فرد برای رفتن به سوی مواد از عامل‌های درونی و بیرونی داستان‌وار توضیح می‌دهد. این کتاب در ۶ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: فصل اول: طبیعی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم؛ فصل دوم: هم لذت‌بخش است هم مفید؛ فصل سوم: وقتی ماه‌عسل تمام می‌شود؛ فصل چهارم: نه، دیگر قابل‌تحمل نیست؛ فصل پنجم: آغاز یک سفر رهایی‌بخش؛ فصل ششم: رهایی.

خواندن کتاب از وابستگی تا رهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۸۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۳۳,۸۴۰
تومان