دانلود و خرید کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1 محسن امیرفرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1 اثر محسن امیرفرد

کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1

کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1 نوشتهٔ محسن امیرفرد است و در نشر متخصصان منتشر شده است.

درباره کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1

کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1 براساس دانش روز، گردآوری و به‌روز شده است و برای آشنایی با مباحث خودروهای برقی و خودروهای خودران به نگارش درآمده است.

خواندن کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به خودروهای الکتریکی و خودران علاقه دارید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران 1

«اولین خودروهای برقی کاربردی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. خودروهای برقی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ متداول بودند تا اینکه تولید این‌گونه خودروها با پیشرفت در موتورهای درون‌سوز و به‌خصوص استارت الکتریکی خودرو و تولید انبوه خودروهای بنزینی ارزان، دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی، دوباره خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت، ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.

از سال ۲۰۰۸ میلادی باتوجه‌به پیشرفت فناوری باتری‌ها، افزایش بیماری‌ها و مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا، نگرانی‌ها درخصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای انقلابی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته ‌است.

فروش اولین خودروهای تولید انبوه ساخته‌شده توسط خودروسازی‌های بزرگ با معرفی خودروی تمام‌برقی نیسان لیف و خودروی دو نیرو شارژ برقی شورلت ولت در اواخر دسامبر ۲۰۱۰ شروع شد. در دسامبر ۲۰۱۵ خودروهای برقی فروخته‌شده در سرتاسر جهان از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد و در سپتامبر ۲۰۱۸ این عدد به ۴ میلیون دستگاه رسید. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌ها به‌منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.

نتایج تحقیقی که توسط رویترز در ژانویه سال ۲۰۱۹ روی ۲۹ خودروسازی بزرگ جهان انجام شده ‌است، نشان می‌دهد که خودروسازان قصد دارند در ۵ تا ۱۰ سال آینده میزان ۳۰۰ میلیارد دلار روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند که ۴۵درصد از این مبلغ فقط متعلق به کشور چین است.

تاریخچه و پیدایش خودروهای برقی:

باتری‌های قابل شارژی که ذخیره‌سازی برق را در خودرو امکان‌پذیر کند، در سال ۱۸۵۹ میلادی و توسط یک فیزیکدان فرانسوی به نام گاستون پلانته اختراع شد. این باتری‌ها، باتری‌های سربی - اسیدی نام گرفتند. یکی از اولین خودروهای برقی را توماس پارکر، یک مهندس اهل لندن در سال ۱۸۸۴ میلادی ساخت. پارکر که نگران آلودگی شهر لندن و نیز علاقه‌مند به ساخت خودروهای با مصرف کارآمدتر سوخت بود، درنهایت توانست یک خودروی برقی قابل‌ استفاده تولید کند.

مراحل کلیدی توسعه خودروهای برقی:

شروع - ۱۸۵۰- ۱۸۰۱:

اولین خودروهای الکتریکی در اسکاتلند و ایالات‌متحده آمریکا اختراع شدند.

۱۸۳۹- ۱۸۳۲: رابرت اندرسون اسکاتلندی اولین نمونه اولیه کالسکه الکتریکی را ساخت.

۱۸۳۴: توماس داونپورت از ایالات‌متحده آمریکا اولین موتور الکتریکی جریان مستقیم را در خودرویی اختراع کرد که در یک مسیر برق‌دار دایره‌ای کار می‌کرد.

عصر اول ۱۹۰۰-۱۸۵۰:

خودروهای الکتریکی وارد بازار می‌شوند و جذابیت گسترده‌ای پیدا می‌کنند.

۱۸۸۴: مهندس اهل لندن، توماس پارکر یک کالسکه برقی ساخت.

۱۸۸۸: مهندس آلمانی، آندریاس فلوکن اولین خودروی الکتریکی چهار چرخ را ساخت.

۱۸۹۷: اولین خودروهای الکتریکی تجاری وارد ناوگان تاکسی‌رانی شهر نیویورک شدند. شرکت تولیدی پاپ اولین تولیدکننده خودروهای برقی در مقیاس بزرگ در ایالات‌متحده آمریکا شد.

۱۸۹۹: La Jamais Contente! (The Never Happy!)y که در فرانسه ساخته شد، اولین وسیله نقلیه الکتریکی شد که بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرد.

۱۹۰۰: خودروهای برقی با حدود ۲۸درصد از بازار پرفروش‌ترین وسیله نقلیه جاده‌ای در ایالات‌متحده بودند.

عصر رونق و رکود ۱۹۵۰- ۱۹۰۱:

خودروهای برقی به قله‌های تاریخی تولید می‌رسند، اما توسط خودروهای بنزینی به‌دلیل بنزین ارزان‌قیمت تولید آن‌ها به صفر رسید.

۱۹۰۸: فورد مدل T بنزینی به بازار معرفی شد.

۱۹۰۹: ویلیام تافت، اولین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بود که یک خودرو به نام بیکر الکتریک خرید.

۱۹۱۲: موتور استارت الکتریکی توسط چارلز کترینگ اختراع شد. این امر رانندگی با خودروهای بنزینی را آسان‌تر می‌کرد؛ زیرا درحال حاضر نیازی به چرخش دستی نبود. موجودی جهانی خودروهای الکتریکی به حدود ۳۰هزار دستگاه رسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان