دانلود و خرید کتاب متاآنالیز ناصر حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متاآنالیز اثر ناصر حاتمی

کتاب متاآنالیز

نویسنده:ناصر حاتمی
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متاآنالیز

کتاب متاآنالیز نوشتهٔ ناصر حاتمی است. انتشارات متخصصان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد جهان‌شناسی و تکنیک‌ها.

درباره کتاب متاآنالیز

گفته شده است که کنار هم قراردادن شواهد در علم آمار زیستی، مجموعه مطالعاتی به وجود آورده است که «متاآنالیز» یا «فراتحلیل» نام دارد. کتاب متاآنالیز در این باره است. ناصر حاتمی توضیح داده است که در متاآنالیز، اطلاعات موجود در مطالعات پیشینْ جمع‌آوری شده، تحلیل و سنجیده می‌شود تا بتواند به شناسایی و ارزیابی ناهمگونی‌های موجود در داده‌ها کمک کند. عنوان برخی از فصل‌های این کتاب عبارت است از «فراتحلیل داده‌های بیمار فردی»، «رویکردهای مواجهه با بیاس انتشار»، «تست حساسیت در متاآنالیز»، «فراتحلیل داده تجمیعی» و «فراتحلیل یا متاآنالیز».

خواندن کتاب متاآنالیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جهان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب متاآنالیز

«متاآنالیز داده‌های بیمار فردی (متاآنالیز IPD) نوعی متاآنالیز است که به جای استفاده از داده‌های خلاصه، از مطالعات منتشرشده شامل جمع آوری داده‌های سطح فردی از مطالعات متعدد است. در یک متاآنالیز IPD، محققان داده‌های خام را از هر مطالعه موجود در تجزیه و تحلیل به‌دست می‌آورند و سپس این داده‌ها را طوری ترکیب و تحلیل می‌کنند که گویی از یک مطالعه واحد هستند. این رویکرد امکان تجزیه و تحلیل جامع‌تر و دقیق‌تر از داده‌ها را نسبت به داده‌های سطح خلاصه به‌تنهایی فراهم می‌کند. متاآنالیز IPD دارای چندین مزیت نسبت به رویکردهای متاآنالیز سنتی است. اول، امکان استفاده از تعاریف و اندازه‌گیری‌های یکنواخت را در سراسر مطالعات فراهم می‌کند که می‌تواند ناهمگنی را کاهش دهد و قدرت آماری تحلیل را افزایش دهد (Stewart, L.A. and Parmar, M.K., ۱۹۹۳). دوم، کاوش اثرات زیرگروهی و عوامل سطح فردی را که ممکن است با داده‌های خلاصه‌شده نادیده گرفته شوند، ممکن می‌سازد. درنهایت، امکان تحلیل مجدد داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری مختلف یا بررسی سؤالات پژوهشی جدید را فراهم می‌کند که در ابتدا در مطالعات فردی به آن‌ها پرداخته نشده است. بااین‌حال، متاآنالیز IPD دارای چالش‌هایی نیز هست ازجمله، نیاز به همکاری با نویسندگان مطالعه برای به‌دست آوردن داده‌های خام؛ پتانسیل بیاس به علت داده‌های از دست رفته و افزایش زمان و منابع مورد نیاز برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها.

برخی کیس‌سری‌ها هم ویژگی‌های تک‌تک افراد مورد مطالعه را منتشر می‌کنند. وقتی داده‌ها را از چند مشاهده مجزا از چندین واحد مستقل پژوهشی موارد یک تحلیل جدید می‌کنیم، درحال انجام IPD هستیم. در این نوع آنالیز ناهمگونی سنجیده نمی‌شود. تنها محققان باید اطمینان حاصل کنند که همه متغیرها در مطالعات متفاوت، با شاخص‌های یکسانی سنجیده شده‌اند. برای مثال، ممکن است یک مطالعه درد را با مقیاس ده امتیازی VAS سنجیده باشد، مقیاس در مطالعه دیگری شامل ۵ نمره درد باشد. تحلیل‌های آماری ساده‌ای که در نرم افزارهایی مانند SPSS که در مطالعات عادی استفاده می‌شوند، در مطالعه متاآنالیز IPD نیز استفاده می‌شود. درواقع تا IPD مانند جمع‌آوری داده در صفحه گسترده برای انجام یک مطالعه مشاهده‌ای یا مطالعات دیگر است که پس از آن در نرم افزارهای نام‌آشنایی مانند SPSS تحلیل می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

حجم

۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان