دانلود و خرید کتاب از میان دیوار لودمیلا پتروشفسکایا ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از میان دیوار

«از میان دیوار» نوشته لودمیلا پتروشفسکایا(-۱۹۳۸)، نویسنده زن روسی است. برخی او را بزرگ‌ترین نویسنده‌ی زنده‌ی روسیه می‌دانند. این کتاب ۵ داستان کوتاه از این نویسنده را در خود دارد. داستان‌های این کتاب، روایت‌هایی رویاگونه با مایه‌ی کمدی تلخ‌اند. در بخشی از داستان «از میان دیوار» از این کتاب می‌خوانیم: «چه‌قدر صدا واضح از میان دیوار به گوش می‌رسید! همسایگان سابق‌اش به احتمال زیاد با یکدیگر نجوا می‌کرده‌اند؛ چراکه حتا یک کلمه هم از حرف‌های آن‌ها را متوجه نمی‌شد. دو زن نظافت‌چی حالا در مورد رفتار بی‌شرمانه‌ی خدمت‌کاری در غذاخوری که از سهم غذای خدمه‌ی نظافت برمی‌داشته و خود را با یک کلاه‌گیس آرایش می‌کرده، حرف می‌زدند. «فکرش رو بکن، تو سن و سال اون!» آن‌ها چند دقیقه همین‌طور حرف‌های بی‌ربط زدند و بعد از آن‌جا رفتند. اما السکاندر باید آن‌جا می‌ماند؛ چراکه قلب‌اش بهتر نشده بود. یک‌هفته‌ی بعد با دو بهیار که برای یک مادر و کودک تازه ‌به ‌دنیا آمده‌اش پول جمع می‌کردند، ملاقات کرد؛ بچه به لباس نیاز داشت. آن‌ها افراد بسیار محترمی بودند و به او فهماندند که که خانم مورد نظر همان همسایه‌ی سابق‌اش بوده. الکساندر تمام پولی را که همراه داشت، به آن‌ها داد؛ یک مبلغ قابل‌توجه و نام خود را در لیست اهداکنندگان ثبت کرد و حال‌اش بهتر شد. جمع‌شدن پول به این معنا بود که زن هم‌چنان می‌توانست کودک‌اش را داشته باشد و روزهای سخت به پایان رسیده بود. دوباره از سوال‌کردن امتناع می‌کرد، اما سلامت‌اش به صورت محسوسی بازگشته بود. الکساندر ثروتمند بود: مالک یک تجارت رو به پیشرفت بود و از بیمارستان کارهایش را مدیریت می‌کرد و از زمانی‌که بیمار شده بود هم‌چنان ثروتمندتر می‌شد.»

نظرات کاربران

⚽️ kaka ⚽️
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

حیف وقتی که واسش گذاشتم...

کاوه
۱۳۹۵/۰۸/۲۸

معرکه.داستان اول درباره زن چاقیه که شب ها تبدیل به دو دختر لاغر رقاص می شه و ...

کاوه
۱۳۹۵/۰۸/۲۸

معرکه.داستان اول درباره زن چاقیه که شب ها تبدیل به دو دختر لاغر رقاص می شه و ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
این درست نیست که یه بچه هیچی نداشته باشه و میان لباس‌های کهنه پیچیده شده باشه؛ درحالی‌که بچه‌ی دیگه‌یی کلی وسایل داشته باشه
⚽️ kaka ⚽️
این اتفاق اغلب می‌افتد: موتور داخلی شخص، شبیه اجزای یک ساعت همان‌طور که با سرعت می‌چرخد، ناگهان متوقف می‌شود.
ماراتن
چرا با ناراحتی؟ چون به‌رغم این‌که می‌توانست هر کاری انجام دهد، اما زندگی همیشه با بدترین وجه‌اش با او مواجه می‌شد. درواقع، زندگی‌یی نداشت که بتوان از آن سخن گفت. هیچ‌کس عاشق‌اش نبود، حتا والدین‌اش که یک‌بار بعد از یک مشاجره‌یی کوتاه آن‌ها را به یک جفش کفش راحتی بدل کرده بود. کفش‌های راحتی‌اش مدام گم می‌شد. جادوگر به هرکسی که به‌ش عشق نمی‌ورزید، نگاهی کینه‌توزانه داشت. واقعاً به تمام انسان‌های بیچاره و ضعیف می‌خندید و درعوض آن‌ها از او می‌ترسیدند و متنفر بودند.
ماراتن
زن‌هایی شبیه به این حتا از کتری هم بدترن، چون شما می‌تونین یه کتری رو خاموش کنین، اما نمی‌تونین هیچ‌کاری برای زنی که می‌جوشه انجام بدین.» و تصمیم گرفت که این جفت پردردسر را تنبیه کند.
ماراتن
اون به من می‌گه که خواب زندگی تو یه ستاره‌ی دور رو می‌بینه. اون می‌گه که اون‌جا همه بال‌های کوچیکی دارند و بین مزارع پرواز می‌کنند - اون هم همین‌طور- و اون گرده‌ی گل‌های وحشی می‌خوره و از شبنم روی اونا می‌نوشه. اونا یه سرگروه دارند که اونا رو آماده می‌کنه برای این‌که بعضی از اونا باید از اون‌جا برن و اونا همیشه با ترس منتظر روزی هستند که بال‌هاشون ذوب می‌شه؛ چون بعدش سرگروه‌شون اونا رو به بالای یک کوه بلند می‌بره؛ جایی‌که یک غاره که اونا باید وارد غار بشن و اونایی که بال‌هاشون ذوب شده، باید از اون پایین برن و بقیه پایین‌رفتن اونا رو تماشا می‌کنن، پایین‌تر و پایین‌تر تا این‌که اندازه‌ی یک قطره‌ی کوچیک بشن.
ماراتن
روح جدید ماریلنا حالا به خوبی می‌دانست که کدام روزنامه‌نگارها از کدام روزنامه‌ها می‌بایست قبل از مصاحبه به شام دعوت شوند و کی بهترین زمان برای دیدار از کلوب رقص برای تحت تاثیر قراردادن افراد چاق است و چه زمانی باید هدایای شرکت‌ها را به یتیم‌ها برساند. (شرکت‌ها حتا برای این کار هم به او پول می‌دادند.)
ماراتن
در هنر شما باید همیشه بیننده را به شگفتی وادارید، در غیر این صورت آن‌قدر گرسنگی خواهید کشید تا بمیرید.
ماراتن

حجم

۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۵۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان