دانلود و خرید کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن شهناز احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن اثر شهناز احمدی

کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن

نویسنده:شهناز احمدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن

کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن نوشتهٔ شهناز احمدی است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن

امروزه اصطلاح زوج‌درمانی Couple therapy به‌تدریج جایگزین اصطلاح قدیمی‌تر ازدواج‌درمانی Marital therapy شده است. در جوامع امروزی بسیاری از مراجعات شایع به متخصصان بهداشت روانی مشکلات مربوط به ازدواج و روابط عاطفی است. زوج‌درمانی راهی است برای حل‌کردن مشکلات و کشمکش‌های زوج‌هایی که خود به‌تنهایی قادر به حل مشکلاتشان نیستند. فرایند زوج‌درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش‌دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افکارشان بحث می‌کنند. هدف در زوج‌درمانی کمک به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درک کنند و اگر تصمیم دارند و یا می‌خواهند که تغییر کنند، به آنها کمک شود تا به خواسته و هدفشان برسند. 

در کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن ابعاد و شیوه‌های مختلف زوج‌درمانی به صورت پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است. زوج‌درمانی فقط زن و شوهر را در بر می‌گیرد. بچه‌ها به درجات مختلف در معرض مشکلات زناشویی قرار می‌گیرند. آنها ممکن است سراسیمه و نگران شوند و مشکلاتی از خود بروز دهند که خود این کمک می‌کند به بهتر شدن روابط زناشویی یا اینکه بتوانند بیشتر به بچه‌ها توجه کرده و به آنها کمک کنند. البته درمانی که در آن والدین و بچه‌ها هر دو شرکت داشته باشند، خانواده‌درمانی نامیده می‌شود که بر روی روابط بین اعضای خانواده تأکید دارد تا اینکه فقط بر روی زوج‌ها کار کند. البته ممکن است در بعضی موارد بحث‌ها به سوی مسائل زناشویی کشیده شود که در اینجا والدین باید مراقب باشند تا بچه‌ها مورد بی توجهی قرار نگیرند. زوج‌درمانی ممکن است به‌وسیله روان‌پزشکان، روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی بالینی، پرستاران روان‌پزشکی، مشاوران روحانی، و خانواده‌درمانگرانی که دوره‌های مخصوص این کار را دیده‌اند و تحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته‌اند، انجام شود.

فرض درمانگری که در این حوزه کار می‌کند این است که ناراحتی و ناشادمانی که یک زوج با آن روبه‌رو هستند، چیزی بیش از مشکلات و علائم شخصی آنهاست. زوجی که به درمانگر مراجعه کرده‌اند ممکن است در مورد فاصله‌گیری عاطفی، نزاع بر سر قدرت، اشکال در ارتباط برقرارکردن، حسادت،‌ خیانت و عدم ارضای جنسی و خشونت شکایت داشته باشند.

درمانگر به زوج کمک می‌کند که زندگی مشترکشان را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم بگیرند که چه تغییراتی لازم است. آنها سعی می‌کنند سوءتفاهم‌های دوجانبه، انتظارات غیرمعقول، و تصورات بیان‌نشده‌ای که باعث تداوم تعارض میان آن دو می‌شود را برطرف کنند.

خواندن کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ روان‌شناسی و همهٔ زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی مفاهیم زوج درمانی و انواع آن

«زوج درمانی در واقع زوجین را در گام اول با تست‌های سخت و یا عاطفی به چالش می‌کشد. هدف از این کار یافتن نقاط اختلاف زوجین است. این اختلافات می تواند از مسائل ارتباطی ساده آغاز شده باشد و به مشکلات بزرگتر بدل شده باشد یا اینکه با مسائل بزرگتر مانند اختلافات روانی و قابل توجه آغاز شده باشد. از طریق زوج درمانی می‌توان یک راه عالی برای برقراری ارتباط مجدد زوجین ارائه داد. در کلینیک اعصاب و روان هیربد حرفه‌ایی‌ترین مشاوران و زوج درمان‌ها کار می کنند که با ارائه راه های مناسب به ارتباط سالم و مجدد زوجین کمک می نمایند. از دید زوج درمان‌ها هیچگاه برای شروع دوباره دیر نیست و با کمی تلاش در رابطه می‌توان آن را دوباره سر پا کرد.

راه کارهایی که اصولاً زوج درمان ها در هنگام درمان انجام می دهند به این شرح است.

۱. گزینش کارهایی که زوجین می توانند با همدیگر انجام دهند.

۲. پیدا کردن تفاهم ها و نقطه اختلاف ها

۳. ارائه فیلم و معرفی کتاب های کمک کننده به روابط زوجین

۴. تمرکز کردن بر روی تفاهم ها

این موارد در بین اکثر رابطه‌ها مشترک هستند. مطمئناً در ابتدای زندگی زوجین مشکلات و اختلاف ها کمتر بوده، پس می‌توان نتیجه گرفت که با اندکی تامل نقطه مشترک‌های اوایل ازدواج را زنده کرد. در نتیجه از آن‌ها جریان قوی‌تر برای ادامه رابطه ایجاد نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان