دانلود و خرید کتاب در گیر و دار کتاب و نشر کریم امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در گیر و دار کتاب و نشر اثر کریم امامی

کتاب در گیر و دار کتاب و نشر

نویسنده:کریم امامی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در گیر و دار کتاب و نشر

کتاب در گیر و دار کتاب و نشر نوشتهٔ کریم امامی و حاصل گردآوری‌های عبدالحسین آذرنگ و ایران ناز کاشیان است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی یک مجموعه مقاله با موضوع نشر و کتاب است.

درباره کتاب در گیر و دار کتاب و نشر

کتاب در گیر و دار کتاب و نشر حاوی مجموعه‌ مقالاتی از کریم امامی، مترجم و منتقد معاصر است. مطالب کتاب را عبدالحسین آذرنگ و ایران‌ناز کاشیان گرد آورده‌اند. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۳۸۵ منتشر شده است. کتاب حاضر شامل ۳۷ مقاله و مطلب از آثار منتشرشده‌ٔ کریم امامی در مجلات و نشریه‌های گوناگون در فاصله‌ٔ سال‌های دهه‌ٔ ۱۳۵۰ شمسی تا پایان عمر اوست. این مطالبْ قلم شیرین و ساده‌ای دارند و حاصل سال‌ها فعالیت و دغدغه‌مندی کریم امامی در باب صنعت نشر و چاپ کتاب و ویراستاری و ترجمه هستند. این مقالات به‌عنوان شاهدی بر آنچه به کتاب و نشر در طی سال‌ها رفته، ارزش تاریخی بسیاری دارند و برای کسب اطلاعات دربارهٔ نشر کتاب، بخش اقتصادی کتاب، جایگاه کتاب ایرانی، وضعیت ناشران، شیوه‌نامه‌های ویراستاری، جامعهٔ ویراستاران ایران، حقوق مؤلف، کتاب‌خوانی و سرانه‌ٔ مطالعه جذاب و مفید هستند.

خواندن کتاب در گیر و دار کتاب و نشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون موضوع نشر و کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کریم امامی

کریم امامی  در سال ۱۳۰۹ به دنیا آمد و در سال ۱۳۸۴ درگذشت. او مترجم، ویراستار، منتقد و روزنامه‌نگاری ایرانی بود که مدتی کوتاه در روزنامه‌ٔ کیهان انگلیسی و فارسی به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت داشت؛ پس از آن به انتشارات فرانکلین رفت که در آن دوره تنها سازمان انتشاراتی حرفه‌ای محسوب می‌شد و به ویراستاری و ترجمه بها می‌داد. آنجا هم به‌عنوان ویراستار و بعدها مدیر بخش ادیتوریال نشر در کنار افرادی چون «ابوالحسن نجفی» و «احمد سمیعی گیلانی» فعالیت کرد و به‌همین‌منوال بعدتر در نشریه‌ٔ «کتاب امروز» و انتشارات سروش. او تا پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تا پایان عمر، هرگز از صحنه‌ٔ نشر و فرهنگ و ترجمه دور نبوده است. کتاب «در گیر و دار کتاب و نشر» حاوی مقالاتی از اوست.

بخشی از کتاب در گیر و دار کتاب و نشر

«همان‌طور که بررسی یک گروه کارشناس انگلیسی نشان داد، در ایران وسایل چاپ، حتی وسایل حروفچینی و صحافی وجود ندارد؛ اشکال در بی‌برنامگی و استفاده‌ی کم‌تر از حداکثر این وسایل است که ایجاد تنگنا می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۳ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۸۰۰
تومان