دانلود و خرید کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم) رامین فلاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم) اثر رامین فلاح

کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم)

معرفی کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم)

کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم) نوشتهٔ رامین فلاح است. انتشارات میراث ماندگار این کتاب را که به ۲ زبان عربی و پارسی نوشته شده، روانهٔ بازار کرده است. کتاب حاضر تلخیصی از حلقةالاولی از کتاب «دروس فی علم‌الاصول» نوشتهٔ «سیدمحمدباقر صدر» است.

درباره کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم)

کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم) که تلخیصی از حلقةالاولی از کتاب «دروس فی علم‌الاصول» نوشتهٔ «سیدمحمدباقر صدر» و  تلخیص «الحلقةالثانیة» به صورت عربی و فارسی است، در چند بخش نوشته شده است. بخش‌هایی از این کتاب به پارسی و بخش‌هایی دیگر به زبان عربی هستند. این کتاب درمورد موضوعاتی مانند تعریف علم اصول، فایدهٔ آن، حکم شرعی و تقسیم آن، تضاد بین احکام تکلیفی، مارات و اصول، تحدید و تبیین‌کردن روش در ادله و اصول، اصل در حجیت در صورت شک، تبعیت‌کردن دلالت التزامی از مدلول مطابقی، تحول و دگرگون‌شدن مجاز به حقیقت و... سخن گفته است.

«سیدمحمدباقر صدر» از نوابغ معاصر بود که نظریه‌پردازی‌ها و نوآوری‌های متعددی را در عرصه‌های گوناگون علوم اسلامی به ارمغان آورد؛ به‌گونه‌ای که در هریک از دانش‌های حوزوی در زمرهٔ بنیان‌گذاران و صاحبان مکتب به شمار می‌آید. او در عرصهٔ تفسیر نیز روشی نو و بی‌سابقه برای تفسیرِ موضوعی ابداع کرد که خود آن را «روش استنطاق» نامید؛ روشی که او با پی‌ریزی آن، سطح پژوهش‌های علمی در این عرصه را به مرحله‌ای جدید وارد کرد.

شهید صدر در سال ۱۳۸۴ قمری مادهٔ درسی علوم قرآن را برای تدریس در دانشکده اصول‌الدین بغداد به رشتهٔ تحریر درآورد که این اثر نیز با نام «علوم قرآن» به زیور طبع آراسته شده است. گذشته از این ۲ اثرِ ویژه در عرصهٔ مطالعات قرآنی، شهید صدر در شماری از سخنرانی‌ها و مقالات خود موضوعاتی مرتبط با قرآن کریم را مطرح کرده است. در کتاب «آموزه های وحی» آن بخش از این گفتارها و نوشتارها که به‌دست آمده، گردآوری شده است. گفته شده است که دستیابی به دریافتی جامع از اندیشهٔ قرآنی شهید صدر نیازمند بررسی همهٔ آثار اوست؛ زیرا همهٔ این آثار آکنده از مباحث قرآنی است و در هریک از آن‌ها بخشی از جایگاه بنیادین قرآن در اندیشهٔ شهید صدر نمایان شده است.

خواندن کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلاصة الدروس فی علم الاصول (جلد دوم)

«زمانی که ما به احکام تکلیفی توجه کنیم، می‌یابیم که بـین ایـن احکـام تنـافی و تضـاد وجود دارد و منجر به استحاله اجتماع دو نوع از حکم تکلیفی در یـک فعـل واحـد می‌شـود. تنافی در اینجا به تنافی در مبادی احکام بر می‌گردد، اما اگر این تنافی بر پایه اعتبار اسـتوار باشد تنافی‌ای بین اعتبارات بوجود نمی‌آید، البته اگر آن احکام از ملاک و اراداه عاری باشند و همچنین امکان اجتماع دو فرد از یک نوع حکم وجود ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان