دانلود و خرید کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی علیرضا منصور‌خاکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی اثر علیرضا منصور‌خاکی

کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی

کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی؛ واژه‌ای نو در جهان گردشگری نوشتهٔ علیرضا منصور‌خاکی است و کلید پژوه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی

اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند. البته در بوم گردشگری صرفاً دیدار مطرح نیست، بلکه آموزش محیط زیست و نفع‌رسانی به جوامع محلی و غیره ضروری و واجب است.

اصطلاح اکوتوریسم اخیرا رواج پیدا کرده است و منظور از آن، سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی و محلی است. به این‌گونه از گردشگران که به دیدار از بوم سامانه و طبیعت زنده می‌پردازند، نام اکوتوریست یا بوم گردشگر داده شده‌ است. 

اکوتوریسم به عنوان یکی از بخش‌های صنعت گردشگری به یک صنعت در آمدزا در جهان تبدیل شده است. این امر به‌ویژه در مناطق مرزی و حاشیه‌ای شمال غرب کشور که دارای جاذبه‌های طبیعی هستند بیش از پیش اهمیت یافته است. از سوی دیگر مدیریت صحیح و شناسایی فرصت‌های نهفته در مناطق، منافع اقتصادی قابل توجهی نصیب مردمان مناطق مرزی می‌سازد. از آنجایی‌که منطقه مرزی مریوان در هر فضای جغرافیایی به جهت وجود چشم‌اندازهای طبیعی، محیط سالم و دارای آرامش یکی از سکونتگاه‌های جذاب برای اکوتوریسم است، باوجوداین، سهم اکوتوریسم در این منطقه بسیار ناچیز است. از این منظر به لحاظ عملیاتی شکل‌گیری ‌و کار کرد سکونتگاه‌های کوهستانی، مانند هتل‌های کوهستانی و اکولوژها، الگوهای رفتاری اکوتوریست‌ها با توجه به محیط و الگوهای نظام گردشگری و در نهایت ارائه الگوی مناسب اکوتوریسم می‌تواند راهنمای مناسبی برای مدیران این بخش از صنعت توریسم در راستای استفادهٔ بهینهٔ منایع، درآمدزایی در منطقه و در نهایت رسیدن به توسعهٔ پایدار، در منطقه مد نظر باشد؛ از سوی دیگر در زمینه تحقیقاتی و مدیریت برنامه‌ریزی، نبود وجود چارچوب و الگوی مناسب و همگن در سطح ملی منجر به پراکنده‌کاری‌های تحقیقاتی و سردرگمی برنامه‌ریزان در رابطه با فرصت‌های شکل‌گرفته ناشی از اکوتوریسم شده است که نتیجهٔ آن توسعه نابسامان اکوتوریسم و بهره‌گیری ‌غیر اصولی از فرصت‌های ناشی از پتانسیل‌های اکوتوریستی در مناطق این‌چنینی است که در بلندمدت منجر به اثرات نامطلوب از جنبه‌های گوناگون می‌شود. لذا به لحاظ علمی نیز سعی در افزودن به بدنهٔ علمی عرصه اکوتوریسم از طریق ارائه مدلی فراگیر در زمینه مذکور است.

خواندن کتاب الگوی مدیریت اکوتوریسم شهری کوهستانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ گردشگری پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان