دانلود و خرید کتاب آن مرد قهرمان فاطمه بگزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن مرد قهرمان اثر فاطمه بگزاده

کتاب آن مرد قهرمان

ویراستار:زهرا خسروی
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آن مرد قهرمان

کتاب آن مرد قهرمان نوشتهٔ فاطمه بگزاده و ویراستهٔ زهرا خسروی است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منتشر کرده است. این کتاب زندگی‌نامهٔ شهید سیدمحمدرضا دستواره است.

درباره کتاب آن مرد قهرمان

سید محمدرضا دستواره سال ۱۳۳۸ در تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او به واسطهٔ حضور فعال و مستمر در تظاهرات علیه حکومت پهلوی، شناسایی شد و در روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران دستگیر شد و به زندان رفت. دستواره در مراسم استقبال از سید روح‌الله خمینی، مسئول امنیت قسمتی از میدان آزادی بود. با وقوع انقلاب، به کمیتهٔ انقلاب اسلامی پیوست. وی بعد از چهار ماه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. با آغاز ناآرامی‌ها در غرب کشور، داوطلبانه طی مأموریتی عازم کردستان شد.

او در سال ۱۳۶۱ و در سفر به سوریه همراه متوسلیان بود. پس از عملیات «رمضان» و «مسلم‌بن‌عقیل» او به «فرماندهی تیپ سوم ابوذر» منصوب شد و تا زمان عملیات «خیبر» در همین مسئولیت به خدمت مشغول بود.

در جریان عملیات خیبر و با کشته‌شدن محمدابراهیم همت و واگذاری فرماندهی به عباس کریمی، او به‌عنوان «قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)» منصوب شد. پس از درگذشت عباس کریمی در عملیات بدر، به عنوان سرپرست لشکر منصوب شد و در نهایت با انتصاب فرماندهی جدید لشکر، دستواره همچنان به عنوان قائم مقام لشکر، فعالیت می‌کرد.

او در ۱۳ تیر ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای ۱ ، «روز آزادسازی شهر مهران» کشته شد.

قبر برادران دستواره در قطعه ۲۶ بهشت زهرای تهران قرار دارد. برادرش حسین دستواره ۲۹ خرداد ۱۳۶۵ در جریان آزادسازی مهران کشته شد. برادر دیگر وی، محمد دستواره در ۲۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه کشته شد.

دستواره ۱۱ بار مجروح شد. در آذر ۱۳۵۹ بر اثر ترکش استخوان لگن وی خرد شد و بر اثر همین مجروحیت تا پایان عمر پایش را به زمین می‌کشید و راه می‌رفت.

 هم‌اکنون بلواری در تهران به نام وی نام‌گذاری شده‌ است. 

خواندن کتاب آن مرد قهرمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ کتاب‌های زندگی‌نامهٔ شهدا پیشکش می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان