دانلود و خرید کتاب ترش و شیرین جورج دبلیو برنز ترجمه مهدیه برازنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترش و شیرین اثر جورج دبلیو برنز

کتاب ترش و شیرین

معرفی کتاب ترش و شیرین

کتاب ترش و شیرین؛ برگرفته از کتاب ۱۰۱ داستان شفابخش برای کودکان و نوجوانان (کاربرد استعاره در درمان) نوشتهٔ جورج دبلیو برنز و ترجمهٔ مهدیه برازنده و مینا زرین نشان است و نشر آیدین ساو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ترش و شیرین

کتاب ترش و شیرین برگرفته از کتاب ۱۰۱ داستان شفابخش برای کودکان و نوجوانان، نوشتهٔ جورج دبلیو برنز در قالب شیرین داستانی به مشکلاتی که کودکان ممکن است در زندگی خود با آن مواجه شوند اشاره می‌کند. این داستان‌ها اتفاقاتی را بیان می‌کنند که گاهی برای خود نویسنده که روان‌شناس بالینی است رخ داده و همچنین داستان‌هایی از زبان حیوانات تعریف می‌کند که برای کودکان با سن پایین ملموس‌تر است. جورج برنز برای کمک به حل این مشکلات از دیدی استعاری استفاده می‌کند و در قالب داستان‌هایی شیرین، تجربیاتی می‌آفریند که کودکان و نوجوانان با آن همذات‌پنداری کرده و بتوانند در برابر مسائلی که برایشان پیش می‌آید در جهت رفع مشکل یا غلبه بر احساساتشان برآیند. علاوه بر کودکان و نوجوانان خوانندگان این کتاب بزرگسالانی چون والدین، مربیان، پرستاران کودک و کسانی هستند که به نحوی با کودکان در ارتباط‌اند که همگام با خردسالان لحظه‌های شیرینی را تجربه می‌کنند. در این کتاب شیوه‌های داستان‌سرایی که در نسخه اصلی بود چاپ نشده اما اشارات کوچکی وجود دارند که بزرگسالان می‌توانند با راهنمایی از آنها داستان‌های استعاری تعریف کنند و در جهت رفع هر گونه مسئله‌ای که مربوط به مشکلات تربیتی، احساسی یا هر چیز دیگری باشد اقدام کنند. می‌توانید به این سوالات جواب دهید: چرا داستان‌های آموزنده و درمانی به کودکان و نوجوانان می‌گوییم؟ یادتان می‌آید وقتی که بچه بودید والدین، یا پدربزرگ و مادربزرگ شب‌ها کنار تختتان می‌نشستند و اجازه می‌دادند در رویاهایتان سیر کنید. چه حسی داشتید؟ جادوی یک داستان چطور شما را درگیر و شیفته خودش کرد و شما را به شخصیت متفاوتی که آشنا به نظر می‌رسید تبدیل کرد و شما را به درون تجربیاتی کشید که تا به حال با آن مواجه نشده بودید؟ چطور در طول داستان، چیزی را درباره خودتان کشف کردید؟ با رسیدن به پایان داستان هیجان داشتید؟ آیا احساس نزدیکی خاصی نسبت به راوی در شما به وجود آمد؟

از زمان‌های بسیار قدیم داستان‌ها، افسانه‌ها و مثل‌ها، روش‌هایی ارجح و موثر برای تبادل اطلاعات تعلیمی ارزش‌ها و سهیم‌کردن درس‌های مهم زندگی به شمار می‌رفتند. تنها شنیدن این چند کلمه‌ای که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد «روزی روزگاری» مثل این است که تغییری ناگهانی از واقعیت به زمان حال یا سطحی از یک زمان دگرگون شده ایجاد می‌شود. آنها مانند یک القای هیپنوتیزم و دعوت به شرکت در ارتباطی خاص با راوی و شخصیت‌های داستان هستند. آنها کلماتی هستند که خواننده را به دنیای تصورات دعوت می‌کنند، جایی که ممکن است واقعیت متوقف شده و یادگیری افزایش یابد، آنها دعوت به درون قلمرو یک تجربه خاص هستند که در آن خوانندگان شیفته شده و توجه‌شان جلب می‌شود. خواننده می‌تواند با احساسات قهرمان خیالی همسو شود. کلمات، خوانندگان را به شرکت در ارتباطی دعوت می‌کنند که در آن راوی و خواننده با هم پیوند تعاملی دارند. خواننده کتاب همچنین می تواند با الهام گرفتن از داستان‌های کتاب و با استفاده از قدرت تخیل خود، اتفاقاتی که در زمان کودکی برایش رخ داده برای کودکان دارای چنین مشکلاتی تعریف کند. آری این است جادوی استعاره.

خواندن کتاب ترش و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی کودکان و حتی والدین، مربیان و پرستاران کودک مناسب است.

بخشی از کتاب ترش و شیرین

اجازه دهید شخصیتی را به شما معرفی کنم که بارها در داستان‌ها و بحث‌های این کتاب با او مواجه خواهید شد. اسم او فرِد موش است. او در سوراخی در دیوار گوشه‌ای از خانه زندگی می‌کند جایی که همیشه بوده و از دو نسل قبل به خانواده ما پیوست.

فرد موش روزی پدید آمد که دخترم خواست هنگام خواب داستانی برایش تعریف کنم. اما او به کتاب‌های خسته کننده قدیمی که بارها و بارها شنیده بود هیچ علاقه‌ای نداشت. ایده فرد از جای خاصی پدید نیامد بلکه ضرورت آن موقعیت بود و داستان ساده‌ای بود که فعالیت‌های روزانه دخترم را تکرار می‌کرد. شب بعد برخلاف تعداد زیادی از داستان‌های تازه و متنوع کتابخانه، دخترم داستان فرد موش را خواست و به این ترتیب او در خانواده ما ماند تا دخترم، پسرم و نوه‌ام را سرگرم و آگاه کند و تازگی‌ها وارد زندگی نوه کوچکم هم شده است. به عنوان یک موش کوچک و گاهی هم ترسو، فرد دو ویژگی خاص دارد که او را تبدیل به داستان‌گوی خوبی کرده است. اول اینکه او با تمام وجودش گوش می‌کند و دوم اینکه داستان را برطبق مشاهداتش مدیریت می‌کند، برای مثال یک بار داستانی درباره ماجرای خاصی با دوست صمیمی‌اش توماس (نوه‌ام) تعریف کرد. داستان وقتی شروع شد که فرد نقشه گنج کهنه و خاک خورده‌ای را هنگام جستجوی شکاف‌های دیوار خانه پیدا کرد. آنها به دقت نقشه را روی زمین پهن کرده و شروع به خواندن آن کردند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان