دانلود و خرید کتاب بر ساحل رساله سیدستار مهدی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر ساحل رساله اثر سیدستار مهدی‌زاده

کتاب بر ساحل رساله

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بر ساحل رساله

کتاب الکترونیکی «بر ساحل رساله» نوشتهٔ سیدستار مهدی‌زاده در میراث ماندگار چاپ شده است.

درباره کتاب بر ساحل رساله

این کتاب فقط در مورد عذاب یا عقاب کلی هر موضوع، روایات انتخاب و نقل شده است و به مسائل ریز هیچ کدام از موضوعات نپرداخته‌ است جز در موضوعاتی که اصل یک موضوع مورد اختلاف فقهای عظام است در مسائل دیگر با فتاوای فقها ربطی پیدا نمی‌کند. لذا نویسنده براساس نظرات فقهی موجود و مشهور روایات را انتخاب نکرده‌ است بلکه سعی کرده‌ همه جور روایت را در صورت امکان نقل کند تا روایات، مهجور و متروک نشود و اهل احتیاط بر جوانب مسائل توجه داشته باشند.

در خیلی موارد سند روایت نیز نقل شده و سعی شده از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین کتب روایی آدرس و مدرک داده شود تا بر اعتبار احادیث شریف اهل بیت ضعفی گمان نشود واضح است بررسی سند و دلات روایات بر عهده فقهای گرامی است.

چون موضوع اکثر این روایات ثواب و عقاب کلی موضوعات است سند روایات مثل سند روایات مربوط به موضوعات جزئی که حکم یک مسئله را روشن می‌‌کند نیاز به کنکاش و خدشه و اثبات ندارد.

کتاب بر ساحل رساله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ رساله‌ها مطالعات جزئی‌نگرانه‌تری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بر ساحل رساله

«وَ قَالَ×إِذَا کَانَ‌ یَوْمُ‌ الْقِیَامَةِ جَمَعَ‌ اللَّهُ‌ الْعُلَمَاءَ فَیَقُولُ‌ لَهُمْ‌ عِبَادِی إِنِّی أُرِیدُ بِکُمُ الْخَیْرَ الْکَثِیرَ بَعْدَ مَا أَنْتُمْ تَحْمِلُونَ الشِدَّةَ مِنْ قِبَلِی وَ کَرَامَتِی وَ تَعَبَّدَنِی النَّاسُ بِکُمْ فَأَبْشِرُوا فَإِنَّکُمْ أَحِبَّائِی وَ أَفْضَلُ خَلْقِی بَعْدَ أَنْبِیَائِی فَأَبْشِرُوا فَإِنِّی قَدْ غَفَرْتُ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ قَبِلْتُ أَعْمَالَکُمْ وَ لَکُمْ فِی النَّاسِ شَفَاعَةٌ مِثْلُ شَفَاعَةِ أَنْبِیَائِی وَ إِنِّی مِنْکُمْ رَاضٍ وَ لَا أَهْتِکُ سُتُورَکُمْ وَ لَا أَفْضَحُکُمْ فِی هَذَا الْجَمْع‌.

امام×فرمود: وقتی روز قیامت می‌‌شود خداوند علماء را جمع می‌‌فرماید و به آن‌ها می‌‌گوید: بنده گان من، من برای شما خیر کثیر را خواسته‌ام بعد از آن که سختی‌ها را که از طرف من از روی کرامت من بود تحمل کردید و مردم به واسطه شما مرا عبادت کردند پس بشارت باد بر شما که دوستان من هستید و  برترین آفریده‌هایم بعد از پیامبر انید. مژدتان باد که گناهانتان را آمرزیدم و اعمالتان را قبول کردم و برای شما شفاعتی مثل شفاعت پیامبران در مورد مردم هست. مژده تان باد که من از شما راضی هستم و پرده از شما نخواهم درید و در این مجمع شما را رسوا نخواهم ساخت.

«غو، [غوالی اللئالی‌] قَالَ النَّبِی|: إِنَّ اللَّهَ لَا یَنْتَزِعُ الْعِلْمَ انْتِزَاعاً وَ لَکِنْ یَنْتَزِعُهُ بِمَوْتِ الْعُلَمَاءِ حَتَّی إِذَا لَمْ یَبْقَ مِنْهُمْ أَحَدٌ اتَّخَذَ النَّاسُ رُؤَسَاءَ جُهَّالًا فَأَفْتَوُا النَّاسَ بِغَیْرِ عِلْمٍ فَضَلُّوا وَ أَضَلُّوا.

پیامبر فرمود : خداوند علم را نمی‌گیرد بلکه آن را با مرگ علماء از بین می‌‌برد، تا وقتی که کسی از عالمان واقعی باقی نماند مردم جاهلان را بزرگ و عالم خود قرار می‌‌دهند پس بدون علم فتوا می‌‌دهند و گمراه می‌‌سازند.

«ختص، [الإختصاص‌] قَالَ الْعَالِمُ×مَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّةٍ حَسَنَةٍ فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَیْ‌ءٌ وَ مَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّةٍ سَیِّئَةٍ فَعَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَیْ‌ءٌ.

امام صادق ×فرمود : هر کس سنت حسنه ای را پایه ریزی کند برای او اجرخودش و ثواب تمام عمل کننده‌ها خواهد بود بدون آن که از اجر عمل کنده کم شود و هر کس سنت بدی را پایه گذاری کند گناه پایه گذاری و گناه تمام عمل کنندگان بر گردن اوست بدون این‌که از وزر عمل کننده گناه، چیزی کم شود.

ماجراهای من و درسام برای ۲۰ گرفتن، عربی زبان قرآن ۱ (دهم)
گودرز سروی
گلبرگ ریاضی هشتم دوره اول متوسطه (بانک سوالات امتحانی)
حامد اصلانی
گلبرگ مطالعات اجتماعی هشتم دوره اول متوسطه (بانک سوالات امتحانی)
حسین آذرحزین
عصب و استخوان
محمد زمانی
گل پلاس؛ آموزش پیشرفته ریاضی هفتم
مریم شکری کهی
متون تفسیری
قاسم انصاری
گرگی در گلوی پیراهن آبی
زهره قربانی
گام به گام دروس نهم؛ عربی
کیارش پورمهدی
فرهنگ ۱۰۰۰ ضرب المثل و اصطلاح رایج فارسی
نجمه رحیمی
دوست با ایمان
جول اوستین
شب امتحان آموزش قرآن هشتم
محمد کشوری
آموزش شگفت انگیز ریاضی ۱ دهم (درسنامه، سؤال امتحانی، تست)
گروه مؤلفان
ادبیات فارسی (قرابت معنایی + آرایه ادبی)
رضا اشرفی
گام به گام دروس هفتم متوسطه اول؛ درس‌یار ریاضی
محمدرضا محمدی
گام به گام دروس هشتم متوسطه اول؛ درس یار ریاضی
محمدرضا محمدی
میهنم من برمی‌گردم
احمد رضا فرح دل
گام به گام دروس هشتم متوسطه اول؛ درس یار عربی
زهرا خردمند
تو معلم، من شاگرد عاشق
ندا سلطانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان