دانلود و خرید کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی فاطمه خالقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی اثر فاطمه خالقی

کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی

معرفی کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی

کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی نوشته فاطمه خالقی و همکارانش در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی

کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده‌های بهداشتی که اینک در اختیار علاقه‌مندان به دانش سلامت مواد غذایی و بهداشتی و ارتقای سلامت فردی قرار گرفته است، ماحصل تلاشی است طولانی که به منظور آموزش عامه مردم و آشنایی با برخی باورهای غلط رایج درجامعه، در راستای اهداف مرکز تحقیقات سلامت فرآورده های گیاهی و دامی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران گردآوری شده است. این مرکز تحقیقات، با رسالت انجام فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و تولید علم مبتنی بر نیازهای جامعه، تمامی تلاش خود را در راستای ارتقا سطح سلامت فرآورده‌های گیاهی و دامی به کار گرفته است.

مرکز تحقیقات سلامت فرآورده‌های گیاهی و دامی بر آن است که با هدف کسب جایگاهی معتبر در منطقه، و با رشد و شکوفایی و اعتبار بخشی به امر پژوهش در ارتقا، کنترل و حفظ کیفیت فرآورده¬های غذایی با منشأ گیاهی و دامی و بکارگیری جدیدترین دستاوردهای علمی در این خصوص، گامی موثر در جهت ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه و امکان برخورداری از فرآورده‌های گیاهی و دامی سالم بردارد. از آنجائی که در جهت نیل به برخی اهداف مرکز همچون: توسعه دانش و مطالعات در زمینه علم سلامت فرآورده‌های گیاهی و دامی، توسعه و بهبود پیشگیری از تأثیر عوامل مخاطره آمیز بر سلامت فرآورده‌های غذایی با منشأ گیاهی و دامی؛ انتشار نتایج تحقیقات برای سیاست‌گذاران، محققین، کارشناسان و عموم جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بنابراین ضروری است که در جهت تأمین و ارتقا سلامت این فرآورده‌ها، نتیجه تحقیقات به همه مخاطبان حقیقی و حقوقی بویژه مردم، صنایع، دانشجویان، کارکنان، اعضای هیأت علمی و ... اعلام شود.

به جهت دستیابی اهداف بخش نخست، این مرکز تحقیقات نتایج تحقیقات علمی پژوهشی در حیطه کاری مرکز را از طریق مجلات بصورت منطقه‌ای، ملی و بین المللی منتشر می‌نماید و از سوی دیگر سایت اینترنتی این مرکز تلاش نموده تا این امکان را به صورت الکترونیکی در اختیار علاقه¬مندان قرار دهد و برای نیل به اهداف بخش اخیر، ارتقای دانش عامه مردم، در بخش همکاری با رسانه‌ها جهت آموزش به مردم، این مرکز تلاش می‌نماید تا نتایج بدست آمده از تحقیقاتی که مرتبط با سبک زندگی مردم است و نیز آموزش‌های مربوط به آن را از طریق هماهنگی با رسانه‌های جمعی اعم از رادیو تلویزیون، روزنامه‌های محلی، تهیه پمفلت و تدوین کتاب به اطلاع عموم برساند.

کتاب حاضر به منظور ارائه به عامه مردم با زبانی شیوا و ساده تدوین شده است. این کتاب که از دستاوردهای علمی این مرکز به شمار می‌رود، به علت تلاش برای اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سلامت جامعه، شایسته‌ی تحسین و سپاس است.

رشد فزاینده علم و فناوری در جهان امروز با ایجاد امکان دسترسی آسان به انواع رسانه¬های ارتباط جمعی و فضای مجازی، بعضاً زمینه پخش اطلاعات بدون پشتوانه علمی را در جامعه فراهم می¬سازد. اطلاعات ناقص و حتی غلطی که در اغلب موارد باعث رواج و اشاعه عادات و عقاید نادرست شده و بدین طریق خسارات سنگینی را به جامعه وارد می¬نماید. از اینرو، با تکیه بر سال¬ها تجربه در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر آن شدیم تا بر اساس مستندات علمی مجموعه اطلاعات لازم، برای داشتن زندگی بهتر و ارتقای همه جانبه سبک زندگی را در قالب کتاب "سلامت غذا، تغذیه و فرآورده‌های بهداشتی" جهت استفاده عموم تدوین نماییم.

نگارش این کتاب بر سه اصل استوار است: اول، آگاهی اقشار مختلف جامعه در جهت مراقبت از خود و معرفی راهکارهایی برای داشتن زندگی سالم‌تر. چرا که همیشه پیشگیری بر درمان مقدم بوده و آگاهی در خصوص اصلاح شیوه زندگی تنها راه ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای ارتقای فرهنگی و بهداشتی جامعه است.

 خواندن کتاب سلامت غذا، تغذیه و فرآورده های بهداشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست داران کتاب‌های حوزه سلامت و تغذیه مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه