دانلود و خرید کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای ابراهیم کارخانه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای اثر ابراهیم کارخانه‌ای

کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای

معرفی کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای

کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای نوشته ابراهیم کارخانه‌ای است. این کتاب را نشر شهید کاظمی برای تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و پژوهشگران این رشته منتشر کرده است.

درباره کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای

در ارتباط با موضوع هسته‌ای، تصمیم‌سازان برجام با خوش‌بینی به آمریکا و غرب و پیش‌دستی در اجرای سخاوتمندانه تعهدات، امضای «جان کری» وزیر امور خارجه وقت آمریکا را به‌عنوان تضمین پایبندی دشمن به تعهدات پذیرفتند و به رفع موقت و نیم‌بند ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تحریم‌ها بر روی کاغذ اکتفا کردند که در نهایت با عدم موافقت رئیس‌جمهور بعدی آمریکا (دونالد ترامپ) در تمدید تعلیق تحریم‌ها، بنیان سست و پوشالی برجام در حالی از هم گسسته شد که آمریکا پس از خروج از برجام، بدون پرداخت کوچکترین هزینه‌ای به تمام خواسته‌های خود دست یافت. 

کتاب حاضر حاوی مطالب، مقالات و یادداشت‌هایی است که هم‌زمان با انجام مذاکرات هسته‌ای و تصویب برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی خطرساز، با هدف دفاع از منافع ملی و امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی طرح و یا سطح رسانه‌های کشوری به رشته تحریر درآمده است و بنا به مقتضیات زمانی، در برگیرنده هشدارهای به‌هنگام به تیم مذاکره‌کننده و دستگاه‌های سیاسی و دیپلماسی کشور است. 

خواندن کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خسارت محض و دیپلماسی هسته ای

اهداف ۱۰ گانه غرب در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا، در جهت مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اهداف شیطنت‌آمیزی را دنبال می‌کنند که در دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی با شکست مواجه شده‌اند. بدون شک ملت بزرگ ایران که آزمون‌های سختی را تجربه کرده اند، توطئه‌های زنجیره‌ای دشمن را یکی پس از دیگری پشت سر خواهند گذاشت و قدرتمند و سربلند، به راه عزت و سرافرازی ایران اسلامی ادامه خواهند داد.

یقیناً بازنده این بازی سیاسی کسانی خواهند بود که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، سیاست‌های سلطه‌جویانه آنان علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است و این بار نیز ملت سلحشور ایران قدرتمندتر از همیشه، تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری حکیم انقلاب اسلامی، توطئه ناجوانمردانه آنان را نقش بر آب خواهند ساخت. در ذیل به اختصار به بیان اهداف ۱۰ گانه‌ای که غرب با محوریت برنامه هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، پرداخته می‌شود:

۱- مقابله با پیشرفت علمی و اقتدار دفاعی و ممانعت از دست‌یابی ایران اسلامی به خود اتکایی در معادلات علمی، سیاسی و اقتصادی جهانی.

۲- جلوگیری از قدرت منطقه‌ای و گسترش امواج انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و ممانعت از شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی.

۳- ممانعت از رشد پرشتاب علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران که رکورد جدیدی را در منطقه و جهان رقم زده است.

۴- ممانعت از تبدیل قدرت علمی به قدرت سیاسی و اقتصادی و درخشش ایران اسلامی به الگوی مردم‌سالاری دینی در منطقه و جهان.

۵- ممانعت از دستیابی کشورهای آزاد جهان به انرژی هسته‌ای، به‌منظور انحصار فعالیت‌های هسته‌ای جهان در راستای سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب.

۶- مدیریت هدفمند بر فعالیت‌های هسته‌ای جهان در چارچوب سیاست‌های استعماری و سلطه‌جویانه استکبار جهانی.

۷- تسلط بر منابع انرژی هسته‌ای جهان پس از اتمام منابع نفتی با هدف به گروگان گرفتن کشورهای نیازمند به انرژی و تحکیم سلطه اقتصادی و سیاسی بر معادلات نوین جهانی.

۸- بهانه قرار دادن فعالیت‌های هسته‌ای به‌منظور اعمال توطئه‌های زنجیره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران.

۹- جلوگیری از نفوذ امواج انقلاب اسلامی و سرکوب حرکت‌های اسلامی و آزادی‌بخش در منطقه و جهان.

۱۰- توقف قدرت موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کانون اصلی قدرت و مقاومت منطقه‌ای.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه