دانلود و خرید کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز مجتبی راد
کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز اثر مجتبی راد

کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز

معرفی کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز

کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز نوشته مجتبی راد، عضو هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی سبزوار، علی دشتگرد، عضو هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی قاین، محمد علی‌نژادمقدم، مربی آموزشی دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس و زهره اسکندری ثالث،دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه- دانشگاه علوم پزشکی گناباد است که در انتشارات بشری به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز

آنالیز گازهای خون شریانی یکی از به ظاهر ساده‌ترین روش‌های تشخیصی است که پرستار در صورت تبحر در خواندن آن، قادر به شناسایی بسیاری از مشکلات تنفسی می‌باشد. سنجش و هنر تفسیر گازهای خون شریانی به عنوان روش مستقیم ارزیابی وضعیت اکسیژناسیون و گازهای خون بیمار اطلاعات مفیدی درباره وضعیت تنفسی بیمار، عکس‌العمل بیمار نسبت به درمان، تغذیه و فرآیندهای سوخت و ساز در اختیار تیم درمانی قرار می‌دهد.

در كتابي كه پيش رو داريد، نحوه تفسیر گازهای خون شریانی و مراقبت‌های پرستاری مرتبط با نوع اختلال را به صورت گام به گام و به زبانی ساده خواهید آموخت. در این کتاب سعي شده است، مسائل پايه‌اي و اصول تفسير ABG به زباني ساده، گويا و با رويكرد كاربردي همراه با ارائه نكات طلايي و به صورت گام به گام بيان شود. جهت ارزیابی یادگیری شما مثال‌هایی آورده شده که شاید بارها با موارد مشابه آنها در آینده و در بالین مواجه شوید. 

مطالعه این کتاب کمک شایانی به شما در تفسیر برگه ABG بیمار خواهد نمود. فراموش نکنید گاهی تفسیر به موقع برگه ABG می‌تواند جان بیمار شما را نجات دهد.

امید است که این کتاب بتواند گامی هر چند کوچک در جهت رشد و اعتلای سطح علمی کلیه دانشجویان و پرستارانی که بهترین اوقات عمر خود را بر بالین بیماران به امید بهبودی آنان سپری می‌کنند، بردارد.

خواندن کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامایی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مراقبت ها و مداخلات پرستاری در اسید و باز

منظور از تعادل اسید و بازی در بدن، ثبات تراکم یون‌های هیدروژن در مایعات بدن است. به‌طور میانگین میزان تراکم یون هیدروژن در مایعات مختلف بدن تقریباً ثابت است. اهمیت این ثبات به حدی است که حتی تغییرات جزئی در تراکم یون‌های هیدروژن پلاسما میتواند اختلال‌های متعددی به وجود آورد و گاهی ممکن است منجر به مرگ شود. بنابراین تنظیم تراکم یون‌های هیدروژن با تنظیم تعادل اسیدی بازی بدن یکی از مهم‌ترین مسائل هموستازی است.

انعکاس شرایط اسیدیته و توصیف گر وضعیت غلظت یون هیدروژن بدن، PH است. بنابراین هدف نهایی ما اصلاح PH خواهد بود. بدیهی است که در بدن مفهومی بنام PH وجود ندارد، بلکه غلظت +H است که این مفهوم را برای ما ملموس میکند. و ما برای آگاهی از میزان اشباع اکسیژن، غلظت O2 و CO2 و .... از گازومتری استفاده می‌کنیم.

آزمایش گازهای خون شریانی علاوه بر پارامترهای گازها و الکترولیتها، سطوح مت هموگلوبین، کربوکسی هموگلوبین و هموگلوبین را نیز اندازهگیری میکند. و معیار مهمی است که وضعیت تهویه، اکسیژناسیون و تعادل اسید و باز را در بدن نشان می‌دهد. این اطلاعات برای درمان بیماران بدحال، اختلالات اسید و باز تنفسی یا متابولیک ضروری است. آزمایش گازهای خونی شامل: (PH, PaO2, PaCO2, HCO3, buffer Base, Base excess) و محاسبه O2Sat میباشد.

اندازهگیری گازهای خون شریانی یکی از متداولترین روشها در بخشهای مراقبتهای ویژه می‌باشد. آنالیز گازهای خون شریانی اطلاعات مهمی را در زمینه عملکرد قلبی عروقی و هموستاز فراهم میکند، که میتواند زمینه لازم تشخیص و پایش مداخلات درمانی باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان