دانلود و خرید کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید رنه نیومن ترجمه حسین جوزانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید اثر رنه نیومن

کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید

نویسنده:رنه نیومن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید

کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید نوشته رنه نیومن است که با ترجمه حسین جوزانی منتشر شده است. این کتاب سعی دارد به شما کمک کند بتوانید انواع مرواریدها را بشناسید و آن‌ها از هم تشخیص دهید.

درباره کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید

دانش فنی جواهر در میهن ما بسیار سطحی و اندک بوده و این نقیصه موجب شده تا از اقتصاد بزرگ جواهر جهان سهم اندکی داشته و مصرف کننده تولیدات بیگانه بمانیم. از این رو راهنمای مصور و جامع مروارید به شما کمک می‌کند تا مرواریدها را بشناسید کیفیت‌های آنها را تشخیص داده در انتخاب آنها درست عمل کرده و از قیمت‌ها و ارزش گذاری آنها مطلع شوید. 

علاوه بر آن شما را به خوبی با شگردهای گوناگون و رایج صنعتی، تجارتی و تبلیغاتی تولید، عرضه و فروش مرواریدها آشنا و تیزبین خواهد ساخت. در این کتاب خواهید آموخت که مرواریدهای کاملاً طبیعی کدامند؟ پرورشی‌ها چگونه‌اند؟ اصلاح شده‌ها چطور تشخیص داده می‌شوند؟ شبه مرواریدها چه هستند؟ و بدلی‌ها از چه قرارند؟ به کمک این کتاب آگاه خواهید شد تا چگونه و بدرستی مروارید خود را انتخاب کنید.

 تصاویر بسیار زیبا و جذاب کتاب سبک‌های گوناگون مرواریدهای جواهری را به وضوح در اختیارتان قرار می‌دهد! . علاوه بر این شما را با انواع صدف‌های مرواریدساز حلزون‌های شبه مرواریدساز و نحوه شگفت انگیز مرواریدسازی آن‌ها و نیز روش‌های صید، پرورش، استحصال، رفع عیب، کیفیت سنجی، تفکیک و درجه بندی و عرضه به دنیای تجارت آشنا می‌گرداند. علاوه بر این، برایتان بازگو می‌کند مرواریدهای (خلیج فارس) چگونه بر تارک مرواریدهای جهان می‌درخشیده‌اند. ولی اکنون به دلیل آلودگی زیست محیطی و ترافیک‌های سنگین دریایی دیگر خبری از آن شکوه گذشته نیست.

 راهنمای مصور و جامع مروارید به شما می‌گوید که ۹۵% موجودی مروارید در بازار پرورش و رنگ شده بوده و مروارید طبیعی چه اندازه نادر و نفیس و گرانبها هستند. تا بتوانید با اطمینان بیشتری مروارید خود را انتخاب کرده خرید کنید. همچنین در این کتاب راهکارهای استفاده، مراقبت و نگهداری صحیح از مروارید را آموخته و ایده‌های جذابی برای هر چه برازنده‌تر شدن جواهرات مرواریدی شما به شما ارائه می‌دهد. فقدان یک کتاب نسبتاً جامع در زمینه شناخت و خرید مروارید مترجمین را بر آن داشت تا پیش قدم شده و با اشتراک گذاری تجربیات و فراگرفته‌های خود کتاب حاضر را در دسترس جامعه طلا جواهر کشور و عموم علاقمندان به زیورآلات قرار دهد. 

خواندن کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت سنگ‌های قیمتی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب راهنمای مصور و جامع مروارید

مروارید از ۴۰۰۰ سال پیش مورد استفاده انسان‌ها بوده و آن را نماد اشرافیت، قدرت، هدیه آسمانی و به عنوان اشک خدا می‌دانستند و همچنین در امور پزشکی درمان صرع و جنون نیز بکار می‌بردند. مراکز صید مروارید در آب‌های گرم و شور مانند خلیج فارس که ۲۰۰ سال است در آن مروارید صید می‌شود در جزایر سودان، جیبوتی و عدن نیز مروارید صید می‌شود ولی بخاطر وجود دزدان دریایی امنیت ندارد. در سواحل بندر کیمبرلی استرالیا و مالزی و فیلیپین صید مروارید در جریان است. در سواحل سریلانکا مروارید خوشرنگ دانه ریز به دست می‌آید. مروارید رودخانه‌های آمریکا به زیبایی مروارید دریایی نیست. از حدود صد سال پیش (۱۹۳۰ م) صید مروارید در بحرین آغاز شد به طوریکه امرار معاش بحرینی‌ها شدیداً وابسته به آن گردیده بود. در ابتدای کار مرواریدهایی با قطر ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری بوزن یک کیلو در دریای سرخ صید می‌شد اما از زمانی که نفت در دریاها و زمین کشف شد دیگر کسی به دنبال کار مشقّت بار غواصی و صید مروارید با دستمزد کم نرفت.

در سریلانکا در منطقه خلیج مانارو و آبراه پالک به وفور صدف‌های مروارید وجود دارد که مابین هند و سریلانکاواقع شده و اکنون پوشیده از گل و لای و ماسه است و صید مروارید در آن متوقف شده است در بعضی مناطق دیگر صبر می‌کنند تا آب دریا جزر پیدا کند و پائین رود تا صدف‌های به ساحل آمده را جمع آوری کنند. بدون غواصی زیر آب امروزه در سواحل جنوب غربی ماداگاسکار در منطقه تولیر بین منطقه مورمبا و منطقه اندروکا انباشته‌های صدف مروارید به وفور در عمق 10 متری ساحل وجود دارد که دست نخورده مانده با غواصی قابل صید است. در هندوستان سواحل مدرس، سواحل بمبئی، و اطراف صخره مرجانی مالابر محل صید مروارید است در جنوب خلیج کاچ هندوستان زنان و کودکان بدون غواصی در ماه‌هایی از سال که آب دریا جزر و عقب نشینی می‌کند صدف‌ها را از میان تخته سنگ‌ها جمع آوری می‌کنند بزرگترین بازار مروارید هند شهر ساحلی بمبئی است.

در کشور برمه (جزایر خلیج بنگال) نیز به وفور صدفهای مروارید یافت می‌شود. مناطق آن زیر نظر دولت به افراد پیمانکار به مزایده گذارده شده و مالیات گرفته می‌شود. چین نیز یکی از تولیدکنندگان عمده مروارید در جهان است ولی کیفیت مروارید منطقه آکویای ژاپن را ندارد در گذشته ژاپنی‌ها فقط از خواص پزشکی مروارید استفاده می‌کردند نه ارزش مادی آن ولی بعداً چینی‌ها چگونگی استفاده از مروارید در ساخت زیورآلات را به ژاپنی‌ها آموختند و سپس تجارت مروارید ژاپن به وسیله چین رونق پیدا کرد. کشور گینه نو بسیار عقب افتاده است به طوریکه هنوز از مروارید به عنوان پول برای داد و ستد کالا به کالا استفاده می‌کند و مرواریدهای خود را با تجاری که ظروف آشپزخانه و پارچه می‌آورند تعویض می‌کنند استرالیا حدود ۵۰۰۰ کیلومتر ساحل دارد که در آن صید مروارید انجام می‌پذیرد از منطقه فری مانتل تا کوک تاون.

نظریه شناخت در فلسفه اسلامی
عبدالله نصری
باران اسیدی
لوییز پترام
معبد قورباغه ها
مهری السادات موسوی مهدویان
پیش‌پردازش و مدل‌سازی رگرسیونی داده‌های بارش سالانه با استفاده از نرم‌افزار XLSTAT
مهدی هاشمی‌شهرکی
بنیادهای علم تاریخ
سی. بی ین مکالا
انجمن گوگولی ها (اگ)؛ کی دلمو دزدیده؟!
النا شریفی
آرایه و چیدمان در معماری داخلی
حسام اشرفی‌فرد
روانشناسی کودک
صادق بنیادی کورعباسلو
‌‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌
بهرام افراسیابی
باز کاوی احادیث امام هادی علیه‌السلام
کاظم فتاح دماوندی
شرلوک هولمز و برج سرخ
مارک لتم
سرمایه‌داری صبورانه
ژاکلین نووگراتز
مسائل جامع ارتعاشات
منصور نیکخواه بهرامی
فرصتی دیگر
اکرم حسین‌زاده (امیدوار)
پینوروبو می خواهد ابرقهرمان شود
آلوارو کولومر
موش طبقه بالا، موش کور طبقه پایین
ونگ هربرت
مان یء شوء
شاهزاده خانوم نوکاتا
ایمی نیمی در خبرهای داغ
مگان مک دونالد
موقعیت اجتماعی نابینایان ایران
ستار افزاء

نظرات کاربران

کاربر ۳۲۶۱۱۱۰
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

مفید و راهگشا است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان