دانلود و خرید کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی فرشته شیخی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی اثر فرشته شیخی‌پور

کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی

معرفی کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی

کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی نوشته فرشته شیخی‌پور و امیر محسنی و صدرالدین متولی است. این کتاب برای شناخت شهرهای ساحلی ایران بسیار کارآمد است.

درباره کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی

شهرهای ایران با سرعت بالایی در حال رشد هستند. ابزار طرح‌های توسعه شهری در زمینه مدیریت رشد در خلال ۵ دهه گذشته، تعریف حدود رشد بوده است. در نگاه اول واژه شهرنشین برای عده زیادی از شهروندان بسیار زیبا و برای بعضی‌ها نوعی پرستیژ به شمار می‌آید. اما این که تا چه حد توانسته‌ایم شهروندان را با قوانین و حقوق متقابل افراد در قبال یکدیگر در یک زندگی شهری آشنا کنیم.

شهرهای ساحلی و منظره‌های شگفت انگیز اون همیشه برای توریست‌های تمام دنیا مقصد جذابی به شمار می آید. غروب‌های فوق العاده جذاب با آب و هوایی دلپذیر و غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه و تفریحات هیجان انگیزی که تنها می‌توانید در کنار ساحل آنها رو تجربه کنید. جالب است بدانید که اکثر شهرهای محبوب دنیا در امتداد ساحل قرار گرفتند و از نظر گردشگری پیشرفت بیشتری نسبت به سایر شهرهای دنیا دارند. مناطق ساحلی در سراسر جهان از جنبه‌های تاریخی در زمره مناطقی قرار می‌گیرند که به دلیل وجود منابع غنی، همواره در معرض بیشترین بهره برداری‌ها قرار دارند. طی دهه‌های اخیر بهره‌برداری نادرست از این منابع ارزشمند، اغلب مناطق ساحلی جهان را با وضعیتی بحرانی و خطرناک مواجه ساخته، به گونه‌ای که فشارهای وارده بر آنها از ظرفیت تحمل زیست محیطی آنها فراتر رفته است. افزایش جمعیت، بهره‌برداری بی‌رویه از منابع، آلوده سازی مناطق ساحلی، توسعه فعالیت‌های ناسازگار با محیط و عدم هماهنگی بین فعالیت‌ها در نوار ساحلی از مهمترین دلایل ایجاد فشار بر این مناطق هستند.

مجموعه مسائل و مشکلات یاد شده، بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته را برآن داشته است تا ضوابط و مقررات گوناگونی را برای استفاده بهینه از این عرصه‌ها تدوین و اجرا کنند، به نحوی که اجازه استقرار کاربری‌های مختلف از سوی بخش‌های خصوصی و دولتی تنها با رعایت این ضوابط و مقررات امکان پذیر است به نظر میرسد، یکی از دلایل اصلی معضلات کنونی سواحل خزر در چند سال اخیر، عدم توجه به شرایط طبیعی این دریاچه یا به عبارتی نوسان‌های ادواری سطح آب این دریا باشد که باعث شده است تا بسیاری از برنامه‌ریزیها و سرمایه‌گذاریهای بخشهای دولتی و خصوصی در حاشیه این دریا بدون توجه به این مسأله صورت گیرد که پیامد آن را در سال‌های گذشته، به صورت آب گرفتگی و تخریب بسیاری از تأسیسات، شاهد بوده‌ایم.

این کتاب سعی دارد تمام جنبه‌های مربوط به ساخت و ساز فعالیت‌های گردشگری در حاشیه دریا در ایران را بررسی کند اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار سازندگان و مجریان طرح‌های عمرانی قرار دهد تا هم محیط زیست ایران ایمن بماند و هم فعالیت‌های سازنده‌ای در جهت ارتقای وضعیت گردشگری صورت بگیرد.

کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی سعی دارد با نگاهی تخصصی اطلاعات کامل و جامعی در اختیار محققان قرار دهد. 

خواندن کتاب مخاطرات طبیعی (پیشروی آب دریاها) در توسعه شهرهای ساحلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه ساخت و ساز در شهرهای ساحلی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان