دانلود و خرید کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان رسول افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان اثر رسول افضلی

کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان

کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان نوشته رسول افضلی و احمد ایرانخواه کوخالو است. کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان را انتشارات دیبادخت برای علاقه‌مندات و فعالان حوزه شهرسازی منتشر کرده است.

درباره کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان

مطالعه روند سلامت شهری در تهران نشان می‌دهد که در این حوزه، ضعف‌ها و چالش‌های گسترد‌ه‌ای وجود دارد. در وضعیت کنونی بر اساس رتبه‌بندی پایگاه داد‌ه‌ای نامبئو، تهران از منظر شاخص‌های سلامت شهری در جایگاه بسیار پایینی یعنی رتبه ۱۵۶ قرار گرفته است. این مسئله لزوم توجه به استانداردسازی فعالیت‌های سلامت شهری را بیشتر می‌سازد. استفاده از تجارب شهر‌های موفق جهان در امر سلامت شهری می‌تواند مدیران شهری تهران را در استاندارد سازی امر سلامت شهری یاری کند. پنج شهر موفق جهانی در این حوزه که تجارب آن‌ها در این تحقیق قابل مطالعه بود‌ه‌اند و می‌توان از آن‌ها بهره برد، عبارتند از: ونکور، پاریس، سنگاپور، ازمیر و ملبورن. این شهر‌ها با مبنا قراردادن گزارش‌های سالیانه سازمان جهانی بهداشت، اقدامات سلامت محور خود را بر اساس آن‌ها سازماندهی و اجرا کرد‌ه‌اند. پنج اصل مهمی‌ که در آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی مورد توجه بوده و مورد توجه این شهر‌ها قرار گرفته‌اند، عبارتنداز: ارتقای برنامه‌ریزی شهری برای رفتار‌های سالم و ایمن، بهبود وضعیت زندگی شهری، اطمینان از حکمرانی مشارکتی در شهر، پایه‌گذاری شهر‌های دوستدار سالمند و افزایش تاب‌آوری مناطق شهری به بلایا و فوریت‌ها.

 یافته‌ها نشان داد که شهر‌های مذکور بر اساس این پنج اصل، اقدامات سلامت محور خود را به انجام رساند‌ه‌اند. مهمترین مولفه‌های سلامت شهری که مدیریت شهری در این پنج شهر بر آن‌ها متمرکز بوده است عبارت بود‌ه‌اند از محله سلام، سلامت سلامندان، سلامت کودکان و نوجوانان، سلامت جوانان، دسترسی به شهر و خدمات آن برای همه اقشار(عدالت در سالمت(، مخاطره‌زدایی از شهر، پایدارسازی شهر(خیابان‌ها، پیاده‌رو‌ها، انرژی و...)، حمل و نقل پایدار، کاهش آلودگی‌های هوا و صوتی، مدیریت زباله، تغذیه سالم، شهر سرزنده و پرجنب و جوش، سیاستگذاری در حوزه سلامت شهری، اشتراک گذاری جهانی تجارب سلامت شهری و محیط زیست سالم. سیاست‌ها و راهبرد‌های مختلف این پنج شهر، برای عملیاتی کردن مولفه‌ها، با توجه به شرایط و ویژگی‌های محیطی آن‌ها متفاوت بوده است. 

در مورد تهران یافته‌های به دست آمده نشان داد که از بین ابعاد چهارگانه الگوی سالمت شهری( محیطی، اجتماعی، اقتصادی، و برنامه ریزی و مدیریت) بعد محیطی دارای وضعیت خوب، بعد اجتماعی دارای وضعیت متوسط و دو بعد اقتصادی، و برنامه‌ریزی و مدیریت دارای وضعیت ضعیفی هستند. همچنین یافته‌ها نشان داد که بیشترین اصول استخراج شده از تجارب شهر‌های موفق جهانی در امر سلامت در حوزه‌های محیطی و اجتماعی قابلیت کاربرد دارند و دو حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی و اقتصادی ظرفیت کمتری برای کاربرد تجارب این شهر‌ها را دارا می‌باشند. در این کتاب با توجه به وزن هر یک از اصول استخراج شده از تجارب شهری موفق جهان از حیث قابلیت کاربرد در شهر تهران، راهبرد‌ها و راهکاراهای پیشنهادی ارائه شد‌ه‌اند.

خواندن کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سلامت شهری تهران در مقیاس شهرهای برتر جهان را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم،‌این کتاب برا متخصصان هم مرجع مناسبی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان