بریده‌های کتاب دژخیم
کتاب دژخیم اثر ژوزف دومستر

کتاب دژخیم

۳٫۳
(۴)
آیا خداوند با مخلوقات خودش خصومت داشت که با فرستادن پیامبران مختلف ادیان متفاوتی را به‌وجود آورده است تا آنها را بهانه قرار داده و به جان هم بیافتند؟
Mohammad
عقاید غلط مانند پول تقلبی است که توسط آدم‌های پست جعل می‌شود، سپس توسط انسانهای شریف دست به دست می‌گردد و بدون اینکه بدانند چکار می‌کنند به آن کار خلاف یاری می‌رسانند
Mohammad
موجود دوپایی به نام انسان هم وجود دارد که در زندگی در رأس همهٔ درندگان قرار دارد، و هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند از خشونت او جان سالم به در ببرد.
Mohammad
وقتی قلب اندوهگین‌ام به دنبال رهایی می‌گردد، مطالعه به دادم می‌رسد. تمامی کتاب‌هایم دم دستم قرار دارند. اما من فقط به تعداد کمی از آنها بسنده می‌کنم، زیرا مدتهاست پی برده‌ام بسیاری از کارها علی‌رغم اینکه هنوز هم از حسن شهرت برخوردارند، بی‌فایده هستند.
☆Nostalgia☆
شکی وجود ندارد که بانوان دوست داشتنی هستند و اگر می‌خواهیم وحشی بار نیاییم، باید با آنها زندگی بکنیم.
☆Nostalgia☆
در هر صورت آنهایی که می‌گویند: در این دنیا آدم پست در رفاه بسر می‌برد و آدم نیک در عذاب، واقعاً نمی‌دانند که چه می‌گویند. در صورتی که پیشامدهای خوب و بد بدون حساب و کتاب بر انسانها نازل می‌شود، درست مانند اصابت گلوله‌ها در میادین جنگ. لذا اگر تصور کنیم که انسانهای خوب به خاطر نیکی‌شان بدی نخواهند دید و آدم‌های پست به خاطر بدی‌شان مرفه نخواهند شد. بحث خاتمه می‌یابد.
khatere
ما انتظار داریم پروردگار ما را محکوم نکند. به خاطر مشکلات‌مان در مقابل خداوند قد علم می‌کنیم، اما در مقابل یک حاکم و حتی یک دولتمرد ساده می‌ترسیم صدای‌مان درآید و حتی تعریف و تمجید و مدیحه‌سرایی هم می‌کنیم. بنابراین عجیب نیست که نسبت به بندگان متواضع‌تر هستیم تا خود خداوند؟
khatere

حجم

۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد