بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عاشق آزادی | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب عاشق آزادی اثر غاده السّمان

بریده‌هایی از کتاب عاشق آزادی

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۱ رأی
۳٫۴
(۲۱)
بسنده. هر که گنجینه‌اش آزادی باشد، در پرواز خواهد بود... زمان‌ها و روزگاران،
نون صات
سرگذشت من؟ مسیر پروانه است در طول تاریخش: از کرم پیله، تا پروازِ شفاف و رنگینِ پروانه‌ای زرّین. می‌پرسی چراغ‌ها با من چه کرده‌اند؟ بر گردشان می‌گردم و آن‌ها را با شیدایی خویش برای آزادی می‌سوزانم... و پرواز می‌کنم و پرواز می‌کنم... زیرا من عاشق رهایی‌ام نه عاشق گل‌ها و چراغ‌ها! عشق؟ نه...
نون صات
سرانجام پس از چهل سال با الفبا بودن، پس از چهل کتاب نوشتن، نویسندگی آموختم... اما وقت آن‌چنان تنگ رسیده بود که درنیافتم چگونه بمیرم!
Ahmad
گریزگاه کجاست در‌حالی‌که اندوه، فراروی من، و پسِ پشتِ من است؟...
Ahmad
توطئه‌ی من برای کُشتن مرگ آه ای کاش می‌توانستم به یکی ضربه‌ی قلمم مرگم را از پای درآورم... اما مرا در نپذیرفتن مرگ اختیاری نیست! از آغازِ زاده شدن، برده‌ی مرگِ محتومِ خویشتن گردیده‌ام. آه، انسان در باب آزادی چه بسیار پُرگویی می‌کند! و من چه‌قدر پُرگویی می‌کنم تا آن‌جا که مرگ، دلتنگ می‌شود و ما را با سکته‌ی قلبی خاموش می‌کند!
Ahmad
آزادیِ شعله‌ور شدن از آپارتمان عشق تو هرگز نخواهم گریخت و از پله‌های اضطراری فرار از حریق، با شتاب پایین نخواهم رفت تا خود را نجات دهم... زیرا من خودِ آتشم پس مرا از خود نجاتی نیست
Ahmad
پس جدایی مرگ است، اما جدایی خود، آزادی نیز هست... و مرگ همواره، بهای آزادی است.
دختر پاييزي
برای نخستین‌بار حس کردم تهران را نمی‌شناسم. این شهر هیچ ارتباطی با من ندارد. این شهر شهر رستم و سهراب نیست. شهر هزار و یک شب نیست. رستم از کتاب‌های مدرسه‌هایش رفته است. در این شهر، سیستان تنها نامی مبهم است که به همراه بلوچستان، برای تهرانی‌ها، تنها تریاک و ترور و عملیات انتحاری را تداعی می‌کند. اما سیستان ‌و‌ بلوچستان من، شهر سورنا، دادشاه و آریان و شهر یعقوب لیث است. من به زبان یعقوب لیث سخن می‌گویم. من عیارم، چرب‌دست و مهربان.
کتابخوان
اکنون من مانده‌ام مردی شصت‌ساله به دور از سیستان و رستم و سندباد و حمزه‌ی صاحبقران و ملک‌جمشید و امیرارسلان نام‌دار و... قهرمان قصه‌‌هایم دیگر بازنمی‌گردد تا روایتی تازه برایم بازگوید.
کتابخوان
دشمنان برای بیشتر کردن امنیت اسرائیل و اصولاً ناتو، برای جبران ورشکستگی نظام سرمایه‌داری اکنون از همه‌سو به سرزمین‌های ثروتمندِ ما هجوم آورده‌اند. متأسفانه، دیکتاتوری برخی از حاکمان خاورمیانه، باعث می‌شود تا آنان بهانه برای دخالت «انسان‌دوستانه!» در سرزمین‌های ما داشته باشند و توده‌ی ‌ناآگاه با تبلیغات آنان گمراه شوند و قوای ناتو را نجات‌دهنده‌ی خود بدانند.
کتابخوان

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان