بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهایی از زندان ذهن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب رهایی از زندان ذهن اثر کاترین سوتکیر

بریده‌هایی از کتاب رهایی از زندان ذهن

۳٫۹
(۹۵)
یادگیری مهارت جداکردن آنچه می‌بینید، می‌شنوید و در درون خود حس می‌کنید، از آنچه که با قضاوت خود می‌بینید، می‌شنوید و حس می‌کنید؛ هم برای فهم عملکرد ذهن و هم برای مجهزکردن آن به یک دیدگاه سالم بسیار مهم است.
فرزانه رضایی
بعضی از صحنه‌هایی که ذهن ترسیم می‌کند را ببینید و لذت ببرید؛ اما آن‌ها را باور نکنید و درگیر آن نشوید.
بیوتیفول مایند
بعضی از تخیلات، سالم و بی‌ضرر هستند و میلی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود بعضی چیزها در زندگی اتفاق بیفتد. برخی از این تخیلات به شما در تجسم اهداف جدید کمک می‌کنند.
R.R
همگی آن حرفهای ترسناکشان را با هیاهو تکرار می‌کنند. شنیدن آنها سخت است، زیرا شما را پر از تردید و ترس می‌کنند. اما تغییر مهمی اتفاق افتاده و حالا این هیولاها پشت سرتان هستند؛ نه درمقابل شما. حالا می‌توانید اتوبوس زندگی‌تان را به جایی که می‌خواهید ببرید، زیرا هیولاها راه شما را سد نکرده‌اند.
وَزِش
- آیا این فکر به خوبی در خدمت من است و به من منفعت می‌رساند یا خیر؟ - آیا این طرز تفکر به من کمک می‌کند به چیزی که در زندگی خیلی برایم مهم است نزدیک شوم؟ - آیا این فکر رانندۀ خوبی است و مرا به مقصدی که می‌خواهم می‌رساند؟ سؤالی که برای شما روشنگر و معیار است این است که: این طرز فکر در زندگی من چه تأثیر و کاربردی دارد؟
Elham
گذشته مانند جنگلی است که می‌توان در آن گوزن غول‌پیکر یافت یا مارهایی را مشاهده کرد که در لابه‌لای شاخۀ درختان پیچ و تاب می‌خورند. چیزی که یافت می‌شود بستگی به این دارد که به دنبال چه می‌گردید؟ اگر به دنبال مدرکی دال بر اینکه فردی دوست‌داشتنی هستید می‌گردید، شانس یافتن آن وجود دارد. اگر هم بخش‌های تاریکی از وجود شما بر آن است که دلیلی برای بی‌ارزش بودنتان بیابد، آن‌را خواهد یافت.
Ali
بخش اولِ این کتاب به معرفی پنج نوع از افکار می‌پردازد. در این بخش یاد می‌گیرید که چطور این افکار را تشخیص داده و آن‌ها را رصد کنید. همچنین می‌آموزید که چگونه فکر خود را از سویی به سوی دیگر تغییر دهید. در بخشِ دوم این کتاب، می‌آموزید که چطور کارکرد و تأثیر افکار خود را تشخیص دهید. وقتی بتوانید افکار خود را رصد کنید؛ وقتی بدانید که این افکار قرار است چطور عمل کنند و چه نتیجه‌ای در بر خواهند داشت، غلبۀ آن‌ها بر ذهن شما کمتر خواهد شد. در فصل سوم به شما نشان خواهیم داد: چگونه بی‌آنکه در فحوای افکار غرق شوید، بتوانید آن‌ها را رصد کنید. و چطور در برابر اثرات مخرب بعضی از افکار مصون بمانید. تضمین می‌کنم که این کتاب، چشم شما را به روی حقایق باز خواهد کرد و همچنین راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای سفر روزانه‌ای که با ذهنتان دارید، به شما معرفی خواهد کرد. پس شروع کنید.
کاربر ۲۷۷۴۰۷۷
در این بخش از کتاب می‌آموزید که ذهن خودرا از بالا رصد کنید و افکار خودرا بی اینکه رد یا قبول کنید، فقط با دقت مشاهده کنید. چرا تلاش نمی‌کنید افکار منفی و غیرسازندۀ خودرا به افکار مثبت تغییر دهید؟ زیرا وقتی که سعی دارید فکری را تغییر دهید، در حال جنگ با آن هستید، اما وقتی تصمیم می‌گیرید که فقط آن‌را رصد کرده و مشاهده کنید؛ در حقیقت بین شما و افکارتان اعلام آتش‌بس کرده و در صلح می‌توانید کنار هم باشید.
mhzm
بعضی از تخیلات میل و شوق آتشینی برای رسیدن به چیزی ایجاد می‌کنند که هرچه که متضاد با آن باشد، مزخرف و ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد. گاهی هم تخیلات منجر به تغییرات واقعی و یا گرفتن تصمیمات سخت می‌شوند. با تخیل، به جای حل مشکل به آینده فرار می‌کنیم.
R.R
از شما می‌خواهیم که درخصوص روایت‌های مختلفی که بارها و بارها برای شما اتفاق افتاده است فکر کنید. روایت‌هایی دربارۀ چرایی رویداد یا ندادن یک اتفاق خاص برای شما، یا چرایی انجام یک رفتار خاص توسط دیگران یا خودتان. سپس در هر روایت از خودتان بپرسید: «چرا چنین شد؟» یا «چرا این‌چنین است؟» هر پاسخی که دادید بازهم سؤال را از خودتان دوباره بپرسید. آن‌قدر تکرار کنید که دیگر پاسخی برای شما نماند. بعد از انجام این تمرین متوجه خیلی چیزها خواهید شد. اول اینکه چقدر آسان ذهن شما می‌تواند دلیل‌تراشی کند و روایت بسازد. از آن مهم‌تر این که، شاید متوجه شوید چقدر بعضی از این روایت‌ها ناباورانه و سطحی بودند. مثال: «پدرم به من تلفن نکرد، چون از من عصبانی است.» «چرا چنین است؟ چون من تنبل هستم.» «چرا چنین هستم؟ چون شغلی ندارم.» «چرا چنین است؟ چون مدام رزومه به جاهای مختلف می‌فرستم و نتیجه‌ای ندارد.» «چرا چنین است؟ چون رزومۀ درخشانی ندارم.» چرا چنین است؟ نمی‌دانم.
R.R

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان