بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب برای من غمگین نشوید | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب برای من غمگین نشوید اثر چارلز بوکوفسکی

بریده‌هایی از کتاب برای من غمگین نشوید

انتشارات:کارگاه اتفاق
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۵۳ رأی
۴٫۱
(۵۳)
ون گوک گوشش را برید و فرستاد برای یک هرزه هرزه هم حالش به‌هم خورد و گوش را انداخت دور. ون! هرزه‌ها گوش نمی‌خواهند پول می‌خواهند. فکر می‌کنم به همین خاطر نقاش بزرگی شدی: بیشتر از این نمی‌فهمیدی.
مهران کاسب‌وطن
آدم‌ها باهم خوب نیستند. آدم‌ها باهم خوب نیستند. آدم‌ها باهم خوب نیستند. فکر نمی‌کنم هیچ وقت باهم خوب باشند
مهران کاسب‌وطن
عشق یعنی کلمه‌ای که زیاد و زیاد و پیش از موعد به زبان می‌آید.
مهران کاسب‌وطن
عشق یعنی اسبی با پای شکسته که تلاش می‌کند جلوی چشم چهل‌وپنج‌هزار تماشاچی سر پا بایستد
مهران کاسب‌وطن
عشق یعنی آتش‌گرفتن یک بی‌خانمان
مهران کاسب‌وطن
سرتو ببر زیر آب و ویولن بزن! جلوی چند تا شمع صورتی رقص شکم بکن! سگتو بکش! تو انتخابات شهرداری شرکت کن! تو بشکه زندگی کن! با تیشه بزن سرتو بشکن! زیر بارون لاله بکار! اما شاعر نشو!
مهران کاسب‌وطن
پرنده‌ای آبی در قلب من است که می‌خواهد بزند بیرون اما به او سخت می‌گیرم می‌گویم همان‌جا بمان نمی‌گذارم کسی تو را ببیند. پرنده‌ای آبی در قلب من است که می‌خواهد بزند بیرون اما روی او شراب می‌ریزم دود سیگار به خوردش می‌دهم و هرزه‌ها و کافه‌من‌ها و بقال‌ها اصلاً نمی‌دانند که او آن‌جاست.
مهران کاسب‌وطن
به این‌جا پا گذاشته‌ایم به بیمارستان‌هایی چنان گران‌قیمت که مردن به‌صرفه‌تر است وکلایی با دستمزدهای سنگین که گناهکار از آب درآمدن به‌صرفه‌تر است به کشوری که زندان‌هایش پر و دیوانه‌خانه‌هایش تعطیل‌اند به جایی که تودهٔ مردم از احمق‌ها قهرمانان ثروتمند می‌سازند به این‌جا پا گذاشته‌ایم میان این‌ها راه می‌رویم و زندگی می‌کنیم به‌خاطر این‌ها می‌میریم به‌خاطر این‌ها لال می‌شویم اخته می‌شویم غیرمعمولی می‌شویم عاق والدین می‌شویم به‌خاطر این‌ها این‌ها سرمان کلاه گذاشته‌اند از ما سوء استفاده کرده‌اند
مصطفی
وسط همهٔ نقطه‌گذاری‌ها زندگی عادت آرامی‌ست
مریم!
جایی میان قلب هست که هرگز پر نمی‌شود یک فضای خالی و حتی در بهترین لحظه‌ها و عالی‌ترین زمان‌ها می‌دانیم که هست بیشتر از همیشه می‌دانیم که هست جایی میان قلب هست که هرگز پر نمی‌شود و ما در همان فضا انتظار می‌کشیم و انتظار می‌کشیم.
Fa

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان