جملات زیبای کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ ها | طاقچه
تصویر جلد کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ هاsubscriptionAvailable

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ ها

داستان رنج بی پایان

نوع کتاب
۴.۱ امتیاز(از ۱۳۸ رأی)
پدیدآورندگان: 
جان گرین، فاطمه جابیک

اشتراک بی‌نهایت چیست؟

٪۳۰ تخفیف اولین خرید کتاب با کد OFF30ic-copy
Mary gholami
۷۹
همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
میـمْ.سَتّـ'ارے
۶۷
وزن وجود یک پدر را نمی‌دانی، مگر این‌که برداشته شود.
SaraKu
۴۷
نمی‌گم تو فوق‌العاده زیبایی یا مهربونی یا هرچی. می‌گم به‌یادموندنی هستی.
nedsalehani
۴۶
«مهم نیست چطور می‌میرید، مهم این است که وقتی می‌میرید چه کسی هستید.»
میـمْ.سَتّـ'ارے
۴۳
«در زندگی به جایی می‌رسید که دیدن زیبایی جهان برای‌تان کافی‌ست. نیازی نیست عکسش را بگیری یا نقاشی‌اش کنی یا حتا به بیادش بیاوری. خودش کافی است.»
fahime
۴۱
کسی که نخواد دوباره تو رو ببینه، به خودش زحمت خداحافظی نمی‌ده.
Fatemeh a.m.
۳۸
بعد از بهترین گفت‌وگوها حتا یادت نمی‌آد که در مورد چی حرف می‌زدی. فقط یادت می‌آد چه حسی داشتی.
nedsalehani
۳۶
جالب‌ترین قسمت علم برای من همینه که هرچی بیش‌تر یاد بگیری، واقعاً به جواب نمی‌رسی، فقط سؤال‌های بهتری پیدا می‌کنی.»
Eman Amini
۲۷
همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
زهره
۲۳
بهش می‌گفتم که من و دیویس زیاد حرف نمی‌زدیم و زیاد به‌هم نگاه نمی‌کردیم، اما این‌ها مهم نبود، چون هر دو داشتیم به یه آسمون مشترک نگاه می‌کردیم که شاید خودش خیلی صمیمانه‌تر از نگاه‌کردن به چشم طرف مقابل باشه. همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
fahime
۱۵
نگرانی من رو ناراحت نمی‌کنه. نگرانی، جهان‌بینی درستیه. زندگی نگران‌کننده‌ست.
Fatemeh a.m.
۱۴
ولی تو زبان انگلیسی به عاشق‌بودن می‌گن "درعشق‌بودن" که عجیبه و یه‌جورایی احساس می‌کنی عشق یه دریاست که توش غرق می‌شی یا یه شهره که توش زندگی می‌کنی
میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳
فکر می‌کنی نقاشی، اما درواقع بوم نقاشی هستی.
Marie Rostami
۱۳
نبود. من مثل یه داستان پر از ایرادهای منطقی بودم.
lily
۱۳
"خوب‌ترین‌ها همیشه بی‌بهره از یقین‌اند، درحالی‌که بدترین‌ها لبریز از اشتیاقی راسخ‌اند"
someone
۱۳
وحشت واقعی این نیست که ترسیده باشی، اینه که چاره‌ای جز ترسیدن نداشته باشی.
eloohii
۱۳
گذشته کابوسیه که دارم سعی می‌کنم ازش بیدار شم.
SaraKu
۱۲
هر فقدانی کاملاً بی‌سابقه‌ست. هیچ‌وقت نمی‌تونی درد کس دیگه‌ای رو بفهمی. واقعاً نمی‌تونی. مثل این‌که می‌تونی پوست کس دیگه‌ای رو لمس کنی، اما این به این معنی نیست که حالا می‌دونی زندگی‌کردن تو بدن اون چه حسی داره.
khdije-jnt-alipour
۱۲
یه چیزِ یه‌نفرِ دیگه‌ای، اما درعین‌حال خودت هم هستی
نــے‌آیش🐋
۱۲
گفت: «من نمی‌دونم باید چی بگم. خیلی اهل گپ‌وگفت نیستم.» گفتم: «می‌تونی چیزی رو که تو فکرت هست، بگی. کاری که خودم هیچ‌وقتِ هیچ‌وقت نمی‌کنم.»
lily
۱۰
زندگی‌ت، داستانی در مورد توئه، نه داستانی که خودت تعریف کنی.
eloohii
۱۰
عشق اولت رو به‌خاطر می‌آری، چون بهت نشون داده و اثبات کرده که می‌تونی دوست داشته باشی و دوست داشته بشی، که هیچ‌چیِ این دنیا ارزش عشق رو نداره و عشق جواب چرا و چگونه انسان‌شدن ماست.
SaraKu
۸
اگه به اندازه‌ی کافی به آسمون‌ها نگاه کنین، می‌فهمین که چقدر کوچیک هستین.
Jafar Rastgoo
۸
«یعنی، من فکرم رو کنترل نمی‌کنم، پس واقعاً مالِ من نیست. من تصمیم نمی‌گیرم که عرق کنم یا سرطان یا سی‌دیف بگیرم یا هرچی... پس بدن من واقعاً مال من نیست. من مسئول هیچ‌کدوم از این‌ها نیستم و نیرویی خارج از من انجام‌شون می‌ده. من داستانی هستم که اون نیرو تعریف می‌کنه. من مجموعه‌ی شرایطم.»
fahime
۸
مشکل پایان خوش اینه که اون‌ها یا واقعاً خوش نیستن یا واقعاً پایان نیستن. می‌دونی؟ تو زندگی واقعی بعضی چیزها بهتر می‌شه و بعضی چیزها هم بدتر. آخرش هم می‌میری.
نگار
۸
گفتم: «همه‌ی پسرها چندش‌آورن. همه چندش‌آورن.
HeLeN
۸
قطعاً جذب بعضی‌ها می‌شم و ایده‌ی بودن تو رابطه هم قشنگه، ولی مکانیسم واقعیِ رابطه با توانایی‌های من هم‌خونی نداره.
☆Fereshteh☆
۸
زندگی چیزی نیست که کنترلش دست تو باشه.
Yasaman
۷
«نه. حرف من اصلاً ارزش‌گذاری سلیقه‌ای نیست. نمی‌گم تو فوق‌العاده زیبایی یا مهربونی یا هرچی. می‌گم به‌یادموندنی هستی.»
eloohii
۷
فکر می‌کنم این‌که آدم عقیده‌ای نداشته باشه، خیلی بدتره. چون اون‌وقت همه‌ش با همه‌چیز کنار می‌آد.