دانلود کتاب صوتی عاشق با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عاشق اثر مارگریت دوراس

دانلود و خرید کتاب صوتی عاشق

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عاشق

کتاب صوتی «عاشق» نوشتهٔ مارگریت دوراس با ترجمهٔ قاسم روبین و گویندگی سحر بیرانوند در آوانامه منتشر شده است. رمان عاشق، برندهٔ جایزه گنکور است و با فروشی بیش از یک میلیون نسخه، مورد تحسین و تمجید منتقدین در سراسر دنیا قرار گرفته است. بر اساس این رمان فیلمی به نام عاشق در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است.

درباره کتاب صوتی عاشق

در این کتاب روایت‌کننده گاهی دخترکی است، گاهی پیرزنی است که از خاطرات جوانی‌اش سخن می‌گوید و گاهی هم راوی دانای کل است. «عاشق» را به‌خاطر رعایت‌نکردن توالی زمانی و نثر درخشان مارگریت دوراس، از رمان‌های مدرن می‌دانند. این کتاب به‌نوعی زندگی‌نامهٔ مارگریت دوراس را به تصویر می‌کشد. دوراس با نثری موجز اما درخشان، تصویری ملموس از زندگی در حاشیهٔ سایگون، شهری در ویتنام، در آخرین روزهای عمر امپراطوری استعمارگر فرانسه خلق می‌کند و پرده از قصهٔ رابطهٔ پرشور و احساس دو شخصیت فراموش‌نشدنی و طرد شده از جامعه، برمی‌دارد.

این رمان داستان مردی چینی را روایت می‌کند که عاشق دختری ۱۵ساله می‌شود. درواقع رمان، مقطعی از زندگی خود دوراس را بازگو می‌کند؛ زمانی که او با دو برادر و مادرش در سختی و بی‌پولی به سر می‌برند تا وقتی که با مردی چینی آشنا می‌شود اما پدر این مرد چینی نمی‌گذارد عشق پسرش به سرانجام برسد و برخلاف نظر او زنی چینی برای او انتخاب می‌کند. مادر و تأثیری که تربیت او روی دخترش گذاشته، علاوه بر دوران سخت گذار از دوران نوجوانی دختر به جوانی و تجربه‌های مختلف او، قصه را پیش می‌برد. «عاشق» بیش از آن که رمانی عاشقانه باشد، داستان دختر نوجوانی است که در ارتباط خود با دیگران متوجه می‌شود این نقطه از زندگی که او در آن قرار گرفته، مالِ او نیست. دخترک درمی‌یابد که باید هر چه زودتر از این مسیر عبور کند و حال در میان‌سالی با نگاهی دوباره به مسیر پشت سرش و با پختگی‌ای که دارد، آنچه بر او و خانواده‌اش گذشته است را متفاوت از قبل روایت می‌کند.

کتاب صوتی عاشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و عاشقانه پیشنهاد می‌شود.

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب بانوی رمان‌نویسی مدرن داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به شکل معجزه‌آسایی سالم به هوش می‌آید. مارگریت دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، درنهایت به سرطان مری مبتلا شد. دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در ۸۲سالگی درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی عاشق

از اتاقک کرجی پایین می‌آیم و به‌طرف دماغهٔ آن می‌روم، به رود نگاه می‌کنم. مادرم اغلب می‌گوید که من در تمام زندگی‌ام هیچ وقت رودی به این قشنگی نخواهم دید، رودهایی عظیم و گسترده، مکونگ و رشته رودهای منشعبش که به اقیانوس سرازیر می‌شوند، این باریکه آب‌هایی که در ژرفای اقیانوس گم می‌شوند. رودها، در پهنه بی‌انتهای افق، جریان تندی دارند و طوری جاری می‌شوند که گویی زمین سرازیر است.

مثل همیشه وقتی اتوبوس به کرجی می‌رسد من پیاده می‌شوم، شب‌ها هم همین طور، علتش هم ترس همیشگی من است. می‌ترسم مبادا طنابها پاره شود و آب همه‌مان را ببرد. در بستر این آب سهمگین، ناظر واپسین لحظات زندگی‌ام هستم. جریان آب خیلی تند است، همه چیز را با خود خواهد برد، سنگ‌ها، کلیسا و حتی شهر را. در دل رودخانه، طوفانی می‌غرد، و باد سر ستیزی دارد.

نظرات کاربران

نازیلا
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

چه زندگی ,این نشون میده که هر کس در زندگی درد دارد غم دارد عشق دارد غصه دارد ، ، شکستن و یکی مثل خانم دوراس شدن

ماری کوری
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

سرگذشت زندگی دختری که دوران نوجوانی سختی را گذرانده است و اکنون در میان سالگی است. راوی داستان مدام عوض می‌شود. گاهی راوی همان دخترک پانزده ساله است و گاهی یک پیرزن است که روایت می‌کند. در همین بین و

- بیشتر
شیوا
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

کتاب خوبی بود دوسش دارم و به دلم نشست صدای گوینده زیبا و دلنشین بود موسیقی متنش هم دلنشین بود و به غمی داشت

کاربر ۳۸۲۱۶۷۵
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

فقط راوی خوب بود عذاب کشیدم گوش کردم

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۳۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۳۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان