دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا با صدای داوود حیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۰از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، نوشته دکتر ویکتور فرانکل، روانپزشک اتریشی است که آغازگر معنا درمانی است. او در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، خاطراتش از زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس را روایت می‌کند. این کتاب با صدای داوود حیدری و ترجمه مریم حسین‌نژاد منتشر شده است. 

درباره‌ کتاب انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل به طور روشن به عنوان بنیانگذار معنادرمانی شناخته می‌شود. دیدگاه‌های او در متون دانشگاهی روان‌شناسی نیز یکی از فصول مهم تلقی می‌شوند، اما شاید یکی از معدود روان‌شناسان بزرگ و دانشگاهی است که از نظر اقبال عامه نیز جایگاه کاملاً تثبیت‌شده‌ای دارد. جایگاهی که بیش از هر چیز ناشی از نوشتن همین کتاب است. کتابی که تقریباً در تمام سطرهایش نکته و لحظه‌ای غریب وجود دارد و صرف نظر از مباحث علمی و روان‌شناختی، انسان را عمیقاً متأثر می‌کند.

ویکتور فرانکل عصب‌شناس و روان‌پزشک دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه وین بود. او بنیانگذار چیزی است که به مکتب سوم روان‌درمانی وین (پس از روان‌تحلیلگری فروید و روان‌شناسی فردی آدلر) یا همان مکتب معنادرمانی معروف است. انسان در جستجوی معنا، کتابی است که بر پایه‌ تجربیات فاجعه‌بار ویکتور فرانکل در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس نوشته شده است.

«انسان در جست‌وجوی معنا» مهم‌ترین کتاب ویکتور فرانکل است که نخستین بار سال ۱۹۴۶ یعنی تقریباً بلافاصله بعد از پایان جنگ منتشر شد. او در بخش نخست این کتاب، تجربیات عجیب، هول‌آور و تأثیرگذارش را از سه سال حضور در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخائو نوشت و در بخش دوم (که البته بعداً اضافه شد)، با استفاده از این تجربیات، نظریهٔ معناگرایی خود را شرح داد.

شنیدن کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به عنوان یک اثر ارزشمند در زمینه زندگینامه و روان‌درمانی به همه علاقه‌مندان به مطالعه پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کامل ویکتور امیل فرانکل در ۲۶ مارس ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. فرانکل یکی از بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخاو است. او روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی بود که به دلیل یهودی بودن، سال‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری، زندانی بود. فرانکل پدر و مادر، نامزد و برادرش را در اردوگاه‌های کار اجباری از دست داد و همین به او انگیزه‌ای داد تا معنایی برای زندگی کردن پیدا کند. بعدها، با آزمایش این طرح بر روی مراجعانش، معنادرمانی را طراحی کرد. ویکتور فرانکل مدتی بعد از جنگ جهانی دوم سخنرانی در شهر وین داشت. بعد از مدتی این سخنرانی به یکی دیگر از کتاب‌های او یعنی انسان در جستجوی معنای غایی، تبدیل شده است.

بخشی از کتاب انسان در جستجوی معنا

این کتاب صرفا شرحی بر رویدادها نیست، بلکه درصدد است تجاربی شخصی را مطرح کند که میلیون‌ها زندانی در زمان‌های مختلف از آن رنج برده‌اند. این کتاب داستان یک اردوگاه کار اجباری است که یکی از بازماندگانش تعریف کرده و به رخدادهایی غمبار که درباره‌شان صحبت‌های زیادی شده (و اغلب آن را باور نکرده‌اند) نمی‌پردازد، بلکه مصیبت‌هایی کوچک را شرح می‌دهد. به عبارت دیگر این کتاب درصدد است تا به این پرسش بپردازد: زندگی در اردوگاه کار اجباری چه تأثیری بر طرز فکر زندانیان معمولی دارد؟

بیش‌تر رخدادهای این کتاب در اردوگاه‌های مشهور و بزرگ رخ نداده، بلکه مربوط به اردوگاهی کوچک است که کشتارهایی واقعی در آن رخ داده است. این داستان دربارهٔ رنج و مرگ قهرمانان و شهدای بزرگ یا کاپوها۶ و زندانیان مورد اعتماد عموم نیست. بنابراین اشارهٔ خاصی به این رنج‌ها ندارد و به مصیبت‌های ارتش بزرگ گمنام و قربانیانی می‌پردازد که نام‌شان در هیچ جا ثبت نشده است. زندانیانی معمولی که زادگاه‌شان نام و نشان خاصی را یدک نمی‌کشید و توسط کاپوها تحقیر می‌شدند. این زندانیان معمولی چیزی برای خوردن نداشتند، اما کاپوها هیچ وقت گرسنه نبودند. در واقع بسیاری از کاپوها در اردوگاه، زندگی‌ای به مراتب بهتری از تمام عمرشان داشتند. بیش‌تر آن‌ها بیش از مأموران گارد به زندانی‌ها سختگیری می‌کردند و حتی بی‌رحمانه‌تر از مأموران اس‌اس آن‌ها را کتک می‌زدند. البته کاپوها فقط از بین زندانیانی انتخاب می‌شدند که شخصیت و ویژگی‌شان نشان می‌داد که برای چنین رفتاری مناسب هستند و اگر مطابق خواست اس‌اس رفتار نمی‌کردند، بلافاصله برکنار می‌شدند. آن‌ها خیلی زود مثل افسران اس‌اس و زندانبان‌ها می‌شدند و تصور می‌شود اصول روان‌شناسی مشابهی را می‌توان درباره‌شان درنظر گرفت.

قابل تصور بود افراد خارج از اردوگاه دربارهٔ زندگی در آن‌جا برداشت غلطی داشته باشند. برداشتی احساسی و ترحم‌برانگیز. آن‌ها از نبرد سخت زندانی‌ها برای زنده ماندن اطلاعات کمی داشتند. از تلاش برای به دست آوردن یک تکه نان یا زنده ماندن خود یا دوستان خوب‌شان.

بیایید کامیونی را در نظر بگیریم که اعلام کرده تعداد خاصی از زندانیان را به اردوگاهی دیگر خواهد 

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

معصوم
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

📌جوری زندگی کن که انگار بار دوم است و نمیخواهی اشتباهات گذشته را تکرار کنی به کمک این کتاب با روشهای یافتن معنا در زندگیتان آشنا خواهید شد و همینطور عمیقترین لایه های روان انسان... پس از شنیدن نصف کتاب، احساس پشیمونی

- بیشتر
کاربر ۲۹۵۱۶۰۴
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

برای یکبار هم که شد ه به خیلی از دوستان این کتاب معرفی وپیشنهاد کردم حتما مطالعه این اثر بی تاثیر نباشد در زندگی روزمره تاثیر خواهد داشت

امیرحسین
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

کلمات مناسبی برای توصیف این کتاب پیدا نمی کنم. هر چند می دانم که این جملاتی که هم اکنون در حال نوشتن آن ها هستم، اجحافی در حق این کتاب است. این کتاب فوق العاده تر و فرا تر از

- بیشتر
yasamin janmohammadi
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

ای کاش می شد به این کتاب ستاره بیشتری امتیاز داد.

zohreh
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

اگه از من می‌پرسید ارزش چند بار خوندن رو هم داره،نگاه مون به زندگی رو تغییر میده

nersisuse
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

گویندگی بسیار عالی و اثرگذار.مضمون کتاب عالیه در مورد تجربیات اسارت روانپزشک ویکتور فرانکل در جنگ جهانی دوم و سِیر رسیدن به معنا در زندگیه و بسیار اموزنده است .ایشون پدر مکتب معنادرمانی در روانشناسی هستند گویا. ترجمه هم خوب

- بیشتر
f.kazerani
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

از صنیدن این کتاب لذت بردم فقط بخش آخر یه جاهایی موسیقیش زیاده رشته ی افکار از دست میره

کاربر ۶۱۰۱۲۲
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

برای من بسیار جذاب بود. و نتیجه گیری کلی که میشه ازش گرفت اینه که آدیزاد موجود خیلی قوی و سرسختیه و توان مقاومت توی هر شرایطی رو داره

کاربر 5795517
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

خوب بود صدا کمی ضعیف است خصوصا در پخش از روی موبایل. در کل خوب بود

elnsah
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

یکی از بهترین کتابهایی که خواندم و به دیگران هم توصیه میکنم.

زمان

۵ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان