
مرد جوان در تماس با پلیس۱۱۰ اعلام کرده بود که وقتی به خانهشان در طبقه پنجم آپارتمانی در خیابان ایتالیا بازگشته با صحنه وحشتناکی روبهرو شده است.
جسد بابا توی اتاق افتاده بود و خواهرم هم خودش را دار زده بود.
با دریافت این گزارش، مأموران کلانتری فلسطین بهسرعت خودشان را به محل وقوع جنایت رسانده بودند.
- جناب قاضی، دو تا جسد پیدا شده، یکی با ضربات چاقو، یکی هم با طناب از سقف آویزان است، شاید خودکشی است.
شانزدهم فروردین ۹۴ بود، آن روز، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت بودم. عصر بود که یکی از مأموران کلانتری فلسطین تماس گرفت و این جنایت فجیع را گزارش داد. درحالیکه با پلیس و پزشکی قانونی هماهنگ میکردم و دستورات لازم را میدادم، بهسرعت بهسمت قتلگاه به راه افتادم.

خودکشی یا قتل؟ مسئله این است
درحالیکه مأموران اداره دهم پلیس آگاهی و متخصصان بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی درحال بررسیهای تخصصی بودند، بهعنوان بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی به بررسی اجساد پرداختم. بعد از سالها تحصیل و تحقیق و کار در حوزه جنایی، دیدن اجساد و صحنه جرم برای یک بازپرس جنایی، مسائل بسیار زیادی را روشن میکند. یک بازپرس باهوش و باتجربه، گاه با دیدن یک نکته که به چشم دیگران ساده و عادی به نظر میرسد بهآسانی از یک پرونده پیچیده رازگشایی کرده و قاتل را به دام میاندازد یا آنکه بیگناهی را که دیگران فکر میکنند عامل جنایت است تبرئه میکند.
درحالیکه کارآگاهان پلیس جنایی در حال تحقیق از پسر جوان خانواده بودند که پیدا شدن جسد را گزارش داده بود، ابتدا بهسراغ جسد دختر جوان رفتم. مرد جوان ادعا میکرد که خواهرش با طناب خودش را از لوستر حلقآویز کرده اما وقتی او به خانه رسیده و این صحنه را دیده است طناب را بریده و …