دانلود و خرید کتاب حسابداری مدیریت مهرداد بهرامی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری مدیریت اثر مهرداد بهرامی پور

کتاب حسابداری مدیریت

امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حسابداری مدیریت

کتاب حسابداری مدیریت نوشته مهرداد بهرامی پور است. کتاب حسابداری مدیریت را انتشارات نسل روشن منتشر کرده است. این کتاب به بخشی از حسابداری می‌پردازد که در دنیای کسب و کار به نسبت تازه است اما تاثیر بسیاری در رشد شرکت‌ها دارد.

درباره کتاب حسابداری مدیریت

عملکرد آینده شرکت‌ها امروز وابستگی زیادی به کیفیت تصمیماتی دارد که توسط مدیریت سازمان بصورت مؤثر اتخاذ می‌گردد و صاحبان این تصمیمات همیشه نیازمند کسب اطلاعات از درون و برون سازمان هستند که براساس این اطلاعات مدیریت بتواند بصورت کاملاً عقلائی استراتژی‌های سازمان را با استفاده از منابع در اختیار راهبری نماید. اطلاعات مربوط به فرآیندهای اقتصادی عملاً توسط سیستم‌های حسابداری و قوانین آمره مورد گزارشگری قرار می‌گیرد که این فرآیند از یک طرف متأثر از بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها می‌باشد و از طرفی دیگر با توجه به تغییرات سریع عوامل سیاسی این فرآیند استانداردگذاری و تبیین آن در حسابداری را با مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی مواجه نموده است.حسابداری مدیریت در مقایسه با حسابداری مالی، رشته علمی جدیدی محسوب می‌شود. در نتیجه، به موازات پیدایش راه‌های جدید تهیه اطلاعات برای کمک به مدیران، مفاهیم و ابزارهای حسابداری مدیریت نیز به تدریج تکامل می‌یابد. علاوه بر این، محیط سازمان‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و حسابداری مدیریت نیز باید در تهیه اطلاعات به ترتیبی عمل کند که این تغییرات را منعکس سازد. به این ترتیب می‌توان اطمینان داشت که حسابداری مدیریت در آینده نیز همانند چنددهه قبل، ابزاری مناسب برای کمک به مدیران محسوب شود.

حسابداری مدیریت، شامل طراحی و استفاده از حسابداری، در داخل سازمان است. در واقع حسابداری مدیریت را می‌توان فرآیند شناسایی،‌اندازه‌گیری، گردآوری، سنجش، تحلیل، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و سایر اطلاعات کمی و عملکردی تعریف کرد که توسط مدیریت به منظور برنامه‌ریزی، کنترل، ارزیابی عملیات و استفاده بهینه از منابع در داخل یک سازمان، یعنی حصول اطمینان از بهره‌برداری مناسب از منابع و در جهت پاسخگویی مناسب در قبال این بهره‌برداری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب حسابداری مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رشد کسب و کارشان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت همواره ناگزیر از همراهی با دگرگونیهای محیط تجارت بوده است. تحولاتی كه بویژه در دهه آ‌خر قرن بیستم در محیط تجارت جهانی (فشرده شدن رقابت و پیدایش شكل نوینی از شركتهای تجاری موسوم به شركتهای چالاك كه كالاها را با كیفیت برتر و قیمت هر چه نازلتر عرضه می كردند) بوقوع پیوست، حسابداری مدیریت و رویه‌های آنرا تحت تأثیر خویش قرار داد. از اینرو به نظر می رسد كه در آستانه قرن بیست و یكم، حسابداری مدیریت در نظریه و عمل به محیط تازه ای وارد شود. در تحقیق حاضر سعی شده مباحث جاری و دیدگاههای جدید در حسابداری مدیریت، ارائه شود. حسابداری مدیریت زاده تحولات اوایل قرن نوزدهم است. شكل گیری سرمایه داری و جدا شدن تدریجی مالكیت از مدیریت، پدید آمدن بنگاههایی كه بر پایه سلسله مراتب سازمان یافته بودند، سمتگیری در جهت استفاده از مزیت نسبی و جدا شدن تولید از توزیع و به تبع آن ضرورت كنترل سود آوری، زمینه ساز پیدایش حسابداری مدیریت شد.

از نیمه قرن نوزدهم با ایجاد كارخانجات پیچیده ماشین كاری و تنوع تولیدات، چالشهای جدیدی برای حسابداری مدیریت فراهم شد. مدیریت علمی و بنیانگذاران این مكتب كوششهای خویش را برای تفكیك و تبدیل فرآیندهای پیچیده به عملیات ساده تولید( ساده سازی)، استانداردسازی تولید و فراهم ساختن امكان تعیین استانداردها و افزایش كارآیی آغاز نمودند. فاصله شصت ساله ۱۹۲۵ تا۱۹۸۵ دوره ركود در تحولات حسابداری مدیریت شناخته می شود. رویداد مهمی كه این ركورد را پدیدآورد عبارت بود از«توسعه بازار سرمایه دار».

بحث هزینه یابی مستقیم می تواند عمده ترین رویداد سالهای۱۹۳۰ الی ۱۹۵۰ محسوب شود. بر پایه تحلیل نارساییهای هزینه یابی تمام جذبی، هزینه یابی مستقیم ابداع شد. بدین صورت امكان ارائه اطلاعات مرتبط و مفید برای تصمیم گیری مدیریت فراهم شد. اما در دهه۱۹۶۰ این رویكرد توسعه یافت و حسابداری مدیریت كمی رونق پیشین خود را بازیافت و رویكرد مبتنی بر اقتصاد اطلاعات بعنوان نگرش جدید نسبت به حسابداری مدیریت پدیدار شد و حسابداری مدیریت به صورتی تمام عیار بعنون یك مقوله سیستمی و بخش مهمی از مجموعه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت مطرح شد. رویكرد مبتنی بر اقتصاد اطلاعات، اطلاعات را همانند هر كالای دیگری می دانست كه مورد خرید و فروش قرار می گرفت و بنابراین بمانند هر كالای دیگری صرفاً نمی توان به، نیاز به اطلاعات توجه كرد بلكه هزینه تولید این كالا را نیز باید در نظر داشت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه