دانلود و خرید کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت ناعمه پرهین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت اثر ناعمه پرهین

کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت

معرفی کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت

کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت اثری پژوهشی از ناعمه پرهین و حجت گودرزی است. در این کتاب، آثار فرح اصولی، نقاش معاصر ایرانی از دیدگاه کیت میلت، نظریه‌پرداز فمنیسم رادیکال نقد شده است. 

درباره کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت

فرح اصولی در سال ۱۳۳۲ متولد شد. او نقاش معاصر ایرانی و همسر مرحوم خسرو سینایی است. سبک نقاشی‌های او ترکیبی از نقاشی مدرن و مینیاتور ایرانی را دربر می‌گیرد و مضمونی که او در کارهایش در تلاش است تا نشان دهد، مسائل اجتماعی زنان، اشعار و ادبیات فارسی و تاریخ هنر ایران و جهان است. 

بسیاری از آثار فرح اصولی در موزه متروپولیتن نیویورک، موزه هنر مدرن لوس آنجلس و موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارند.

کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت اثری پژوهشی است که به نقد و بررسی آثار این بانوی هنرمند، از دیدگاه یکی از نظریه‌پردازان فمنیسم رادیکال، کیت میلت، می‌پردازد. 

کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام دوست‌داران مطالعات جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان به مطالعات پیرامون مسائل و حقوق زنان، از خواندن کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب نقد آثار فرح اصولی از دیدگاه کیت میلت

 می‌توان فمنیسم را در اصل محصول لیبرالیسم دانست و به شکلی منطقی زنان را هم به تفکر وا داشت که اگر انسان‌ها برابر و آزاد هستند، این اصل می‌تواند و می‌باید شامل زنان هم باشد. اگر لیبرالیسم را محصول تحولاتی بدانیم که از رنسانس تا روشنگری را در برمی‌گیرد، فمنیسم می‌تواند از جمله محصولات جدید به حساب آید که خواهان توسعه و تسری ارزش‌های لیبرالیسم به جامعه زنان بود. هنگامی که در قرن هیجدهم این ایده که همه افراد باهم برابرند و برای بهره مندی از زندگی حق مساوی دارند، به طور گسترده مطرح و پذیرفته شد، چنان دور از ذهن نبود که کسانی سؤال کنند: آیا عبارت همه افراد با هم برابرند به معنای همه مردان است؟ اگر پاسخ منفی است، چرا حقوق زنان مورد شناسایی قرار نمی‌گیرد و اگر مثبت است، بر چه اساسی زن‌ها از جرگه انسان‌ها بیرون گذاشته شده‌اند؟

انسان مداری و خردورزی و تاکید بر حیثیت و کرامت فردی از مؤلفه‌های دوران مدرن بود که این مطلب را در ذهن متبادر می‌ساخت که زنان نیز به عنوان موجوداتی خردورز هستند که حیثیت و کرامت فردی آن ها حائز اهمیت است.

 در تاریخ فمنیسم معمولا از کسانی ابیگل آدامز و ولستون کرافت به عنوان نخستین مدافعان حقوق زنان نام برده می شود. این تصادفی نیست که ً شخصیت‌های مذکور تقریبا هم زمان با استقلال آمریکا و انقلاب فرانسه سخنان خود را مطرح کردند این دو واقعه بزرگ تاریخی منشأ دو اعلامیه مهم درباره حقوق بشر شد که در آن بر مبنای نگرش لیبرالی، برای طبقات اجتماعی، بدون در نظر گرفتن خواستگاه آنان، درخواست مساوات حقوق شد. استوارت میل که در کتاب «حکومت انتخابی« بخشی را به گسترش حق رأی اختصاص داده نظر مساعدی نسبت به این که افراد همه طبقات از حق رأی و انتخاب برخوردار باشند ارائه کرده است، اما حتی او هم با حق رأی بی سوادان موافق نبود. ماری ولستون کرافت که معتبرترین نظریه پرداز فمنیسم قرن هجدهم محسوب می‌شود، در نوشتن کتاب مشهور خود «احقاق حقوق زنان» از نظریه فردگرایانه سیاسی و اجتماعی الک، به شکلی که پیروان رادیکال او در قرن هجدهم مانند تامس پین، تغییرات و اصلاحاتی روی آن انجام داده بودند، در مورد مسئله زنان استفاده کرد و از همین نظر گفته می شود کتاب مذکور اساسی ترین تلاش و سهمی است که فمنیسم فردگرایانه لیبرالی در شکل دادن به فضای فکری زن باور داشته است. او به شدت تحت تأثیر انقلاب‌های فرانسه و آمریکا بود و می‌کوشید این آموزه روشنگری و لیبرالی را که انسان‌ها باید حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند به زنان بسط دهد. 

نظرات کاربران

z.ch
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

کتابی بسیار عالی در زمینه جامعه شناسی زنان و آثار هنری و تاثیر سیاست و قدرت بر زن و آثار هنری زنانه است. در این اثر کارهای فرح اصولی نقاش بزرگ و معروف و مینیاتوریست ایرانی از دیدگاه جامعه شناسی

- بیشتر
کاربر ۲۲۱۶۱۶۲
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

شدیداً تعصبانه هست ، نویسنده یک فمنیست کاملا متعصب بوده و انتقاد های زننده ای وارد می کند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۰۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان