دانلود و خرید کتاب سوپرک‌چه زهرا مینوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوپرک‌چه اثر زهرا مینوئی

کتاب سوپرک‌چه

نویسنده:زهرا مینوئی
انتشارات:نشر داستان
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سوپرک‌چه

سوپرک‌چه مجموعه داستان‌هایی از نویسنده معاصر ایرانی، زهرا مینویی است که در نشر داستان به چاپ رسیده است.

 سوپرک‌چه اولین مجموعه داستان زهرا مینویی است. مینویی پیش از نگارش این کتاب بیشتر به کار نمایشنامه‌نویسی می پرداخته و تعدادی از متون نمایشی او در جشنواره های مختلف مثل جشنواره تئاتر الف اجرا شده‌اند.

مینویی در این‌مجموع ه‌داستان که چهار  داستان کوتاه دارد، به زندگی و روابط آدم‌ها در جنوب کشور پرداخته و تلاش کرده با بومی‌گرایی و استفاده از لحن و گویش مردمان این منطقه فضای داستان‌های خود را بسازد.

سوپرک‌چه، شارکول، زنگلاچو، سوزی داستان‌های این‌کتاب هستند.

 خواندن کتاب سوپرک‌چه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست داران ادبیات داستانی به ویژه علاقه‌مندان به داستان کوتاه.

بخشی از کتاب سوپرک‌چه

نَنو از نیم‌در نگاهی به سِرا می‌اندازد تا مطمئن شود آق‌را خانه نیست. ناشتا و دهن‌خشک، مقنای سیاهش را روی سرش می‌اندازد و بی‌توجّه به تُپلی بازوها، برجستگی سینه‌ها و چاقی شکمش، دکمه‌های مانتوی تنگِ بورشده‌اش را می‌بندد و عبای‌اش را سر می‌کند. دیسِ حلوا را برمی‌دارد و با پاهای پرانتزی‌اش، لخ‌لخ‌کنان و نرم‌نرمک تا سوپرک خودش را می‌کشاند و با کلیدی که به پایینِ مقنای‌اش بسته، قفلِ در را باز می‌کند.

از هُرمِ گرمایی که از داخلِ دُکان به سمتش هجوم می‌آورد، نفسش به شماره می‌افتد و عرق تنش را خیس می‌کند. پنکهٔ سقفی را روشن می‌کند و پنجره‌ها را باز، تا بعد از ماه‌ها هوای تازه بیاید.

دو شاخهٔ فریزرِ خالی را به برق می‌زند و درش را باز می‌گذارد تا خنکی‌اش از گرمای هوا بکاهد. نگاه می‌کند به تاریخِ کنسروهای چیده شده بغلِ دخل. همه‌جا پر از گرد و غبارست و نَنو کم‌نفس و بی‌حوصله بینِ قفسه‌ها و داخلِ انبار، دنبالِ دستمالی می‌گردد که روی میز و صندلی بکشد.

دوست دارد همین‌طور تنهایی توی دُکان بچرخد و کسی نیاید. دلش می‌خواهد زَهرو و کیمیاسادات به بهانهٔ احوالپرسی نیایند. شاهپور و زنِ غریبی برای نسیه نیایند. کاش بعدِ دوازده، بچه‌مدرسه‌ای‌ها به‌خاطرِ مُشتی آلوچه و آدامس نریزند تو. آرزو می‌کند بعدِ دعوای دیشب، حالا حالاها آق‌را این‌طرف‌ها نیاید و او بماند و مصطفی.



نظرات کاربران

fafa
۱۴۰۲/۰۶/۲۹

متن بسیار روان هست و تصویرسازیشو خیلی دوست داشتم 🤩🤩🤩

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان