دانلود و خرید کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد دیوید جی لیبرمن ترجمه امیرحسن مکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد اثر دیوید جی لیبرمن

کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

معرفی کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

وقتی خدا درمانگر تو باشد کتابی نوشته روان‌شناس برجسته، دیوید جی لیبرمن است. لیبرمن در این کتاب به شما چگونه عشق ورزیدن به زندگی را آموزش می‌دهد.

درباره کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد 

لیبرمن در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه به خود و زندگی‌تان عشق بورزید و هیچگاه دچار احساس ناامنی، خشم و اضطراب نشوید و چگونه در دنیای آشفته و پردغدغه‌ی امروزی از آرامش و رضایت واقعی برخوردار شوید.

کتاب وقتی خدا ‌درمانگر تو باشد، با بهره‌گیری از خِرد جاودانه و اصول بنیادین روانشناسی، بینشی عمیق درباره‌ی ماهیت بشر به شما عرضه می‌کند و آشکار می‌سازد که چگونه برخلاف فرصت‌هایی که امروز در اختیار داریم، عدم تسلط بر نفس منجر به انتخاب گزینه‌های نامناسبی می‌شود که در نهایت به احساسات منفی و عادات مخرب ختم می‌گردد...

این کتاب به خوانندگان یاد می‌دهد چگونه بر خود مسلط شوند و افکار، گزینه‌ها و زندگی‌شان را در مسیری پربار و مطمئن، آزاد از هرگونه قید و بند، اضطراب و استرس هدایت کنند. 

 خواندن کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه کسانی که آرامش را خوشبختی واقعی زندگی می‌دانند.

 درباره دیوید جی. لیبرمن

 دکتر دیوید جی. لیبرمن، فوق تخصص در رشته‌ی روانشناسی و بنیانگذار تجزیه و تحلیل پویایی اعصاب است، که انقلابی در درمان کوتاه مدت محسوب می‌شود. تکنیک‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیزش سبب پیشرفت در حوزه‌‌های مختلف گردیده و از سوی دولت‌ها، سازمان‌های اداری و شرکت‌های تجاری معتبر در بیش از بیست و پنج کشور جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بخشی از کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

وقتی نتوانیم واقعیت را آن‌گونه که هست بپذیریم، دچار تضادی درونی به نام ناهمخوانیِ شناختی می‌شویم. کسانی که کمبود عزت‌نفس دارند، تحت این فشار روانی، نیازمند این هستند که خود را توجیه کنند. آن‌ها برای این که کمتر زجر بکشند مجبورند دنیا و انتخاب‌هایشان را معقول و منطقی جلوه دهند، تا جایی که از نظر آنان خوب جلوه کردن و حق به جانب بودن مقدم است بر انجام دادن کارِ درست و صحیح.

در واقع این پدیده در درجات مختلف دربارهٔ همهٔ ابنای بشر صدق می‌کند، زیرا ما انسان‌ها دارای جسم مادی هستیم و بالطبع از منیّت برخورداریم. بنابراین، عزت‌نفس امری مطلق نیست که مثلاً یک نفر به طور کامل از آن بهره‌مند باشد و دیگری کاملاً از آن بی‌بهره.

برای روشن شدن مطلب تصور کنید که یک ساعت مچی به قیمت پانصد دلار خریده‌اید. کمی بعد، در حالی که صفحات مجله‌ای را ورق می‌زنید، می‌بینید که یک ساعت درست شبیه به آن به قیمت سیصد دلار تبلیغ شده است. این کشف باعث می‌شود به نوعی دچار تضاد احساسی شوید. از طرفی می‌خواهیم خودمان را خریداری زیرک و آگاه بدانیم، اما آگهی تبلیغاتی خلاف این را به ما نشان می‌دهد. یا باید بپذیریم که مغبون شده‌ایم و پول اضافی داده‌ایم، یا آگهی تبلیغاتی اشتباه است. میزان عزت‌نفس ما تعیین کنندهٔ روند فکری ما است. اگر از عزت‌نفس سالمی برخوردار باشیم، به آگهی توجه می‌کنیم و اگر باور کنیم که صحیح است به این نتیجه می‌رسیم که اشتباه کرده‌ایم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
ساده شدن زندگی و راحت‌طلبی این ذهنیت را ایجاد کرده است که راحتی منجر به خوشبختی می‌شود (حتی ذهنیت مخرب‌تر این است که راحتی همان خوشبختی است). نتیجه این که انسان‌های راحت‌طلب تمایلی ندارند برای دستیابی به اهداف و آرزوهای خود کار و تلاش کنند.
میتــا
سختی و مصیبت‌های زندگی برای این است که ما را هشیار و به مسیر درست هدایت کند. به همین دلیل، سختی‌های زندگی هیچ‌گاه تمام شدنی نیست، زیرا حتی اگر در مسیر درست حرکت کنیم، همواره این تلنگرها باعث می‌شوند که از مسیر منحرف نشویم
میتــا
به قول شکسپیر در نمایش‌نامهٔ هملت: «بالاتر از همه، با خودت روراست باش.»
مهدیس 🌙
تکنیک‌هایی چون نفس عمیق کشیدن، بر زبان آوردن جملات تأکیدی مثبت، یا تجسم، شاید در هنگام رویارویی با مسائل جزئی مؤثر واقع شوند، اما در مقابله با چالش‌های حقیقتاً بزرگ زندگی ناکارآمد هستند. گرچه جملات تأکیدی در بازسازی خودانگارهٔ ما ممکن است ابزاری قدرتمند محسوب شوند، بنا بر یک روش درمانی مؤثر و کوتاه مدت به نام روانشناسی شناختی نوین (Neo-Cognitive Psychology) بر زبان آوردن جملات تأکیدی مثبت هنگامی که از روحیه‌ای منفی برخورداریم می‌تواند نتیجهٔ عکس به بار آورد، زیرا در این حالت فکر خود را با انرژی منفی تقویت می‌کنیم. پس، بهتر است هنگامی از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنیم که در وضعیتی عادی یا مثبت به سر می‌بریم.
خوابگزار
اگر برای اثبات ارزش شخصی به دیگران وابسته باشیم، کوچک‌ترین نگاه و گفتار آنان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم و از این‌رو پرتنش و آسیب‌پذیر می‌شویم. در این حالت، هر قدر هم که دیگران به ما احترام بگذارند و ستایش‌مان کنند، باز احساس کمبود می‌کنیم
میتــا
کسی که از درون احساس تهی بودن کند به دنبال این است که خلاء خود را با عوامل بیرونی پر کند و از این رو همواره حرص می‌زند
مهدیس 🌙
درست همان‌گونه که برخی اشخاص بی‌جهت گره در کار خود می‌اندازند، وقتی ذهن ما روی کاری مفید و سازنده متمرکز نباشد، نگرانی یا استرسی جزئی را آن‌قدر بزرگ می‌کند که همهٔ وقت و فکرمان درگیر می‌شود.
میتــا
اما راه گریزی نیست! اگر در زندگی از تلاش اجتناب کنیم، پیشرفتی نخواهیم کرد و از این‌رو جای این که از رنج و عذاب برحذر باشیم، بیشتر دچار آن می‌شویم.
میتــا
لحظه‌لحظهٔ زندگی از این پتانسیل برخوردار است که چشم بصیرتمان را باز کند؛ خواه با مشاهدهٔ برگی که از درخت می‌افتد، یا تماشای شگفتی‌های بدن انسان، می‌توان به معرفت دست یافت. متأسفانه ما اغلب از حقیقتی که مقابل دیدگانمان است غافلیم و تنها با تلنگرهای شدید و حوادث تکان‌دهنده است که به خود می‌آییم و بر حقیقت چشم می‌گشاییم؛ و هرچه خودبین‌تر و تنگ‌نظرتر باشیم، این تلنگرها باید شدیدتر باشند تا چشم‌مان باز شود.
میتــا
بنابراین، منطق حکم می‌کند که اگر بر خودمان تسلط داشته باشیم و مسئولانه عمل کنیم، هیچ‌گاه نباید از کسی یا چیزی عمیقاً آزرده شویم. ما قربانی هیچ چیز جز رفتار خودمان نیستیم، زیرا چیزی بر ما اثر نمی‌گذارد؛ این ما هستیم که بر همه چیز اثر می‌گذاریم.
میتــا

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان