بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد | طاقچه
کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد اثر دیوید جی لیبرمن

بریده‌هایی از کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

امتیاز:
۴.۳از ۴ رأی
۴٫۳
(۴)
ساده شدن زندگی و راحت‌طلبی این ذهنیت را ایجاد کرده است که راحتی منجر به خوشبختی می‌شود (حتی ذهنیت مخرب‌تر این است که راحتی همان خوشبختی است). نتیجه این که انسان‌های راحت‌طلب تمایلی ندارند برای دستیابی به اهداف و آرزوهای خود کار و تلاش کنند.
میتــا
سختی و مصیبت‌های زندگی برای این است که ما را هشیار و به مسیر درست هدایت کند. به همین دلیل، سختی‌های زندگی هیچ‌گاه تمام شدنی نیست، زیرا حتی اگر در مسیر درست حرکت کنیم، همواره این تلنگرها باعث می‌شوند که از مسیر منحرف نشویم
میتــا
به قول شکسپیر در نمایش‌نامهٔ هملت: «بالاتر از همه، با خودت روراست باش.»
مهدیس 🌙
تکنیک‌هایی چون نفس عمیق کشیدن، بر زبان آوردن جملات تأکیدی مثبت، یا تجسم، شاید در هنگام رویارویی با مسائل جزئی مؤثر واقع شوند، اما در مقابله با چالش‌های حقیقتاً بزرگ زندگی ناکارآمد هستند. گرچه جملات تأکیدی در بازسازی خودانگارهٔ ما ممکن است ابزاری قدرتمند محسوب شوند، بنا بر یک روش درمانی مؤثر و کوتاه مدت به نام روانشناسی شناختی نوین (Neo-Cognitive Psychology) بر زبان آوردن جملات تأکیدی مثبت هنگامی که از روحیه‌ای منفی برخورداریم می‌تواند نتیجهٔ عکس به بار آورد، زیرا در این حالت فکر خود را با انرژی منفی تقویت می‌کنیم. پس، بهتر است هنگامی از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنیم که در وضعیتی عادی یا مثبت به سر می‌بریم.
خوابگزار
اگر برای اثبات ارزش شخصی به دیگران وابسته باشیم، کوچک‌ترین نگاه و گفتار آنان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم و از این‌رو پرتنش و آسیب‌پذیر می‌شویم. در این حالت، هر قدر هم که دیگران به ما احترام بگذارند و ستایش‌مان کنند، باز احساس کمبود می‌کنیم
میتــا
کسی که از درون احساس تهی بودن کند به دنبال این است که خلاء خود را با عوامل بیرونی پر کند و از این رو همواره حرص می‌زند
مهدیس 🌙
درست همان‌گونه که برخی اشخاص بی‌جهت گره در کار خود می‌اندازند، وقتی ذهن ما روی کاری مفید و سازنده متمرکز نباشد، نگرانی یا استرسی جزئی را آن‌قدر بزرگ می‌کند که همهٔ وقت و فکرمان درگیر می‌شود.
میتــا
اما راه گریزی نیست! اگر در زندگی از تلاش اجتناب کنیم، پیشرفتی نخواهیم کرد و از این‌رو جای این که از رنج و عذاب برحذر باشیم، بیشتر دچار آن می‌شویم.
میتــا
لحظه‌لحظهٔ زندگی از این پتانسیل برخوردار است که چشم بصیرتمان را باز کند؛ خواه با مشاهدهٔ برگی که از درخت می‌افتد، یا تماشای شگفتی‌های بدن انسان، می‌توان به معرفت دست یافت. متأسفانه ما اغلب از حقیقتی که مقابل دیدگانمان است غافلیم و تنها با تلنگرهای شدید و حوادث تکان‌دهنده است که به خود می‌آییم و بر حقیقت چشم می‌گشاییم؛ و هرچه خودبین‌تر و تنگ‌نظرتر باشیم، این تلنگرها باید شدیدتر باشند تا چشم‌مان باز شود.
میتــا
بنابراین، منطق حکم می‌کند که اگر بر خودمان تسلط داشته باشیم و مسئولانه عمل کنیم، هیچ‌گاه نباید از کسی یا چیزی عمیقاً آزرده شویم. ما قربانی هیچ چیز جز رفتار خودمان نیستیم، زیرا چیزی بر ما اثر نمی‌گذارد؛ این ما هستیم که بر همه چیز اثر می‌گذاریم.
میتــا

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد