دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی فرشاد قوشچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی اثر فرشاد قوشچی

کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی

نویسنده:فرشاد قوشچی
انتشارات:نشر تيسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی

فرهاد قوشچی در کتابش «جامعه‌شناسی چشم و هم‌چشمی» به یکی از خصوصیات ناپسند انسانی که در چند دهه اخیر در ایران هم رشد چشمگیری داشته، می‌پردازد. چشم و هم‌چشمی و تقلید از دیگران در روش زندگی و رفتار در ایران از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آغاز شد و به سرعت روبه رشد گذاشت و شکاف طبقاتی نیز از همین دوره در اجتماع پدیدآمد. امروزه در قشر متوسط و مرفه جامعه، تحصیلات و امکانات و وضع معیشتی، نوعی از زندگی لذت‌جویانه همراه با تقلید را ایجاد کرده است و خانواده‌های این قشر می‌کوشند که خود را متفاوت از دیگران نشان دهند. از این وضعیت می‌توان به چشم و هم‌چشمی مدرن تعبیر کرد. در این اثر، قوشچی چشم و هم‌چشمی مدرن را در چندین بعد آن همچون تقلید درنوع آرایش و ظاهر، شیوه تحصیلات،گذران اوقات فراغت، مد و برند.... بررسی کرده‌است.

نظرات کاربران

Mina
۱۳۹۸/۰۹/۰۷

اقای فرشاد قوشچی در این کتاب پدیده چشم و هم چشمی رو در زندگی روزمره و باورهامون در چند بعد مختلف بررسی کردن و مثال های کاملا محسوسی براش بیان کردن که حتما در اطرافتون مشاهدش کردید. ایده ال هایی که

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۹/۲۵

هر چند می دانیم اما باز هم خواندنش همراه با آمار ارائه شده آن مفید است.یک نمونه آن که مربوط به سال ۹۵ است سالانه ۸ هزار میلیارد تومان مردم ایران به اقتصاد ترکیه کمک میکنند، بخاطر چشم و هم

- بیشتر
Ms.vey
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

عالی بود عاشق این کتاب شدم کاش حداقل هرکدوم یه بار بخونیم این کتاب رو حق این کتاب از پنج ستاره خیلی بیشتره 😍👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

آرش
۱۳۹۷/۱۲/۱۷

کتابی بسیار ارزشمند از لحاظ دسته بندی انواع چشم و هم چشمی موجود در ایران سال ۱۳۹۶. به نظر من این کتاب رو باید هرچه سریعتر خوند، درک کرد و به دیگران معرفی کرد.

کاربر 2187715
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

جناب آقای دکتر فرشاد قوشچی استاد دانشگاه در رشته کشاورزی و محقق و اندیشمندی محترم و عاشق شعر و ادب پارسی و مسائل اجتماعی هستند . افتخار آشنایی و شاگردی ایشان برای بنده بسیار ارزشمند بوده است. توصیه می کنم کتاب

- بیشتر
آیدا
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کتاب خیلی خوبی بود.. نثر روانی داشت.. مطالب به روز بودند.. واقعا دوست داشتم جای تفکر داشت واقعا..

مجتبی
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

علت چشم و هم چشمی چیه؟ چرا کسانی میل به آن دارد؟ علت اصلی چشم و هم چشمی شرک و بت پرستی است. این افراد برای جلب رضایت بت «زبان مردم» به رقابت می پردازند و محور زندگی را مردم و عرف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۹)
جمله معروفی است که می‌گوید؛ «فرزندان شما پیش از آنکه به شما تعلق داشته باشند، به خودشان تعلق دارند.» بهترین خدمتی که پدر و مادر به فرزند خود می‌توانند انجام دهند آن است که به جای صرف هزینه‌های گزاف برای آموزش‌های اجباری، او را مسئولیت‌پذیر تربیت نمایند. ما نباید به جای فرزندان خود زندگی کنیم، انتظاراتی که والدین از فرزندانشان دارند نمی‌تواند فقط محدود به رؤیاها و آرزوهای جوانی‌شان باشد.
سیّد جواد
میزان جراحی زیبایی بینی در ایران نسبت به جمعیتش، هفت برابر کشور امریکاست.
سیّد جواد
سفر تفریحی بیشتر ایرانی‌ها به ترتیب به چهار کشور ترکیه، تایلند، مالزی و امارت (دبی) خلاصه می‌شود و پس از آن کشورهایی مانند گرجستان و ارمنستان قرار دارند. هموطنان ما سالانه در این چهار کشور نزدیک به ده هزار میلیارد تومان خرج می‌کنند که حدود هشت هزار میلیارد تومان آن فقط به ترکیه اختصاص دارد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هدف زنانی که به بدن‌های خود توجه و رسیدگی بیشتر می‌نمایند جلب رضایت، خشنودی و توجه دیگران است.
سیّد جواد
اکنون ایران از نظر تعداد جراحی‌های زیبایی بینی در دنیا مقام اول را دارد و پایتخت جراحی بینی جهان نام گرفته است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
بهترین خدمتی که پدر و مادر به فرزند خود می‌توانند انجام دهند آن است که به جای صرف هزینه‌های گزاف برای آموزش‌های اجباری، او را مسئولیت‌پذیر تربیت نمایند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
شاید اکنون وقت آن است که دختران و زنان ایرانی که زمینۀ حضورشان در اجتماع و کسب دانش و تحصیلات عالی در سال‌های اخیر بیشتر فراهم شده و به ارزش‌های ذاتی خود واقف شده‌اند، در زیبایی و ملاک‌های آن اندکی تجدیدنظر کرده و علاوه بر زیبایی، دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را نیز به جامعه اثبات نمایند.
سیّد جواد
اکنون به هر طرف که نگاه می‌کنی بینی‌های کشیده و سر بالا، گونه‌ها و لب‌های برجسته می‌بینی، انگار یک بیماری همه‌گیر بر صورتک‌های این نمایش انسانی سایه افکنده است. این جامعۀ هم‌شکل را می‌توان به برخی بیماری‌های خاص تشبیه کرد که در آن بیماران به دلیل اختلالات ژنتیکی بسیار شبیه هم هستند. امری که نتیجۀ آن کم شدن تنوع در چهره‌هاست و تولد فرزندانی که دیگر شبیه مادر یا پدر خود نیستند
منمشتعلعشقعلیمچکنم
با آهنگ کُند رشد جمعیت، تعداد داوطلبان کنکور کمتر شده و از سوی دیگر ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها به طرز بی‌رویه‌ای افزایش پیدا کرده است. در شرایط حاضر، شدت رقابت در کنکور تخفیف یافته است اما هنوز هم خانواده‌ها در آموزش‌های درسی فرزندان به شدت در حال مسابقه با یکدیگر هستند.
سیّد جواد
تخمین زده می‌شود سالانه نزدیک به صد هزار عمل بینی در کشور انجام می‌شود و مبلغی که بابت آن پرداخت می‌گردد بیش از دویست میلیارد تومان است.
سیّد جواد

حجم

۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان