نظرات درباره کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی اثر فرشاد قوشچی

نظرات کاربران درباره کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی

نویسنده:فرشاد قوشچی
انتشارات:نشر تيسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۴ رأی
۳٫۸
(۱۴)
Mina
اقای فرشاد قوشچی در این کتاب پدیده چشم و هم چشمی رو در زندگی روزمره و باورهامون در چند بعد مختلف بررسی کردن و مثال های کاملا محسوسی براش بیان کردن که حتما در اطرافتون مشاهدش کردید. ایده ال هایی که فکر میکنیم کاملا طبیعیه و عادیه اما ناشی از چشم و هم چشمی هست که نامحسوس بوده. من با خوندن این کتاب به بعد های پنهان چشم و هم چشمی در خودم پی بردم که شاید هیچوقت فکر نمیکردم گرفتارش باشم.... ضمن اینکه فکر میکنم شمارو میتونه به نوعی #خودشناسی درباره این موضوع برسونه. لذت بردن از زندگی امروزه برای ما بدون کالاهای مصرفی امکان ناپذیر شده...امروزه آرامش ما در گرو داشتن امکانات است. هویتمون رو توی تحصیلات پیدا میکنیم....بشدت نیاز به جلب توجه داریم و از پدیده های نو که عقلانی نیستن پیروی میکنیم که عامل به وجود امدن چشم و هم چشمی میشه.. من فکر میکنم چشم و هم چشمی با خودخواهی رابطه مستقیمی داره... تواضع و مهربانی میتونه از چشم و هم چشمی کم کنه. توی این کتاب چشم و هم چشمی در ابعاد تقلید از نظر نوع آرایش و زیبایی ،نوع مراسمات به خصوص ازدواج، تجمل گرایی و مصرف گرایی، عمل های جراحی زیبایی، پدیده کنکور و انتخاب رشته ، تربیت فرزند، توسعه شهر نشینی، مهاجرت، نگهداری از حیوانات خانگی، ثروت اندوزی، برند و مارک بودن و... بررسی شده. بسیار دوستش داشتم👏👏
Mina
😉🙏
Gh Hazrati
شما چقدر کتاب میخونین . آفرین
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هر چند می دانیم اما باز هم خواندنش همراه با آمار ارائه شده آن مفید است.یک نمونه آن که مربوط به سال ۹۵ است سالانه ۸ هزار میلیارد تومان مردم ایران به اقتصاد ترکیه کمک میکنند، بخاطر چشم و هم چشمی.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
فقط از گردشگری
آسمان
واقعا؟ چه وحشتناک
طاهره
زیبا بود 😂😂😂
Ms.vey
عالی بود عاشق این کتاب شدم کاش حداقل هرکدوم یه بار بخونیم این کتاب رو حق این کتاب از پنج ستاره خیلی بیشتره 😍👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
آرش
کتابی بسیار ارزشمند از لحاظ دسته بندی انواع چشم و هم چشمی موجود در ایران سال ۱۳۹۶. به نظر من این کتاب رو باید هرچه سریعتر خوند، درک کرد و به دیگران معرفی کرد.
کاربر 2187715
جناب آقای دکتر فرشاد قوشچی استاد دانشگاه در رشته کشاورزی و محقق و اندیشمندی محترم و عاشق شعر و ادب پارسی و مسائل اجتماعی هستند . افتخار آشنایی و شاگردی ایشان برای بنده بسیار ارزشمند بوده است. توصیه می کنم کتاب های ایشان را مطالعه بفرمایید .
آیدا
کتاب خیلی خوبی بود.. نثر روانی داشت.. مطالب به روز بودند.. واقعا دوست داشتم جای تفکر داشت واقعا..
مجتبی
علت چشم و هم چشمی چیه؟ چرا کسانی میل به آن دارد؟ علت اصلی چشم و هم چشمی شرک و بت پرستی است. این افراد برای جلب رضایت بت «زبان مردم» به رقابت می پردازند و محور زندگی را مردم و عرف قرار می دهند انسان از خودش چی دارد که فخر می فروشد و به دنبال حمد شدن است؟ علت دیگر ریا است. ریا یعنی انجام عملی با نیت جلب نظر مردم و با هدف کسب منزلت در بین مردم انجام شود چشم و هم چشمی پدید که تازه کشف شده نیست، اعراب دوران جاهلیت هم چشم و هم چشمی داشتند. چرا جهل است؟ چون این افراد عقل را تعطیل می کنند و زندگی می کنند برای دیگران کاش حداقل این عمل جاهلانه باعث خوشبختی شود. خوشبختی یعنی داشتن آرامش کسی که چشم و هم چشمی می کنند خوشبخت نمی شوند چون دائم درحال رقابت و حسادت و کنیه هستند، با این همه احساس رضایت ندارد چون دست بالای دست فراوان است. در این بیماری، سلامتی جسمی و روانی از بین می رود

حجم

۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد