دانلود کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت) با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت) اثر دانته آلیگیری

دانلود و خرید کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت)

معرفی کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت)

کمدی الهی ( بهشت) نام قسمت سوم از سه‌گانه‌‌ی کمدی الهی اثر دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی است. در کمدی الهی (بهشت) همراه دانته و راهنمایش بئاتریس، به بهشت سفر می‌کنیم. 

کاوه میر عباسی کتاب کمدی الهی (بهشت) را به فارسی ترجمه کرده است و نسخه صوتی آن را بای صدای افشین اعتماد و آسمان مصطفایی می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت)

نوشتن کمدی الهی بیش از ده سال و تا مرگ دانته در سال ۱۳۲۱ میلادی طول کشید. سه گانه‌ کمدی الهی دانته با سفر خیالی‌اش به برزخ شروع می‌شود، به دوزخ می‌رسد و در نهایت در بهشت پایان می‌یابد. دانته در این سفر نماد انسان است، او با وجود تمام نادانسته ها و محدودیت‌هایش هرچه را که در سفر می‌بیند تعریف می‌کند. در این مسیر دانته با شخصیت های بزگ تاریخی مانند ابن سینا، اقلیدوس، اسکندر مقدونی و هومر برخورد می‌کند. در کمدی الهی (بهشت) بعد از گذشتن از دوزخ، دانته به بهشت زمینی می‌رسد و کم‌کم طبقات بهشت را با راهنمایی «بئاتریس پورتیناری»  طی می‌کند و به محل اقامت خدایان، در بالاترین مرتبه آسمان می‌رسد. بئاتریس پورتیناری دختر جوانی بوده که دانته عاشقانه دوستش داشته اما عشقشان به وصال نرسیده است.

در طول تاریخ و تا امروز شاعران، نقاشان و مجسمه‌سازان، آثاری بسیاری را با تاثیر از این شاهکار ادبیات جهان، خلق کرده‌اند.

کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی کمدی الهی (بهشت) برای دوست‌داران ادبیات جهان شنیدنی و جذاب است.

درباره‌ی دانته آلیگیری

دانته آلیگیری در فلورانس در سال ۱۲۶۵ متولد شد. دانته در زندگیش عاشق زنی به نام بئاتریس پورتیناری شد. هرچند عشق آن‌ها به وصال نینجامید. اما در کمدی الهی، بئاتریس در بهشت راهنمای او بود. یک سال بعد از مرگ بئاتریس دانته با زنی به نام جما ازدواج کرد و از او صاحب چهار فرزند شد. به دلیل فعالیت‌های سیاسی که انجام می‌داد حکم تبعید گرفت و از آن پس مدتی را در شهرهای مختلف مانند سیه‌نا، ورونا و پادووا گذراند. دانته در در سپتامبر ۱۳۲۱ در راونا درگذشت.

از آثار مشهور او می‌توان به سه‌گانه‌ی کمدی الهی، برزخ، دوزخ و بهشت، زندگانی نو، ضیافت، سلطنت و آهنگ‌ها اشاره کرد.

جملاتی از کتاب صوتی کمدی الهی ( بهشت) 

در خلد برین که نصیب می‌برد بیتشرین سهم را بودم. و دیدم چیزهایی که قادر نیست یاد آورد چه رسد آنکه بازگویدشان آنکه به زیر میاید از آنجا. زیرا آنگه که می‌رسد نزدیک مطلوبش. چنان ژرف‌نگر می‌شود عقل که حافظه را نمی‌ماند توان پیگیری‌اش.

راستی را از قلمرو مقدس، هر گنجینه که اندوختم در خزانه‌ی ذهن حال می‌شود دستمایه‌ام برای سرودی ناب. 

معرفی نویسنده
دانته آلیگیری

دانته آلیگیری شاعر و محقق ایتالیایی، بیشتر به واسطه‌ی شاهکارش La Commedia (که در انگلیسی با نام کمدی الهی شهرت یافته) شناخته می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین شعرهای تاریخ جهان محسوب می‌شود. کمدی الهی که به سه بخش دوزخ، برزخ و بهشت تقسیم شده است، مروری دایره‌المعارفی از آداب، نگرش‌ها، عقاید، فلسفه‌ها، آرزوها و جنبه‌های مادی جهان قرون وسطی ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

Mohamad Hossein Chenari
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

فقط میتونم بگم عالیه لغتی برای توصیفش پیدا نمیشه

کاربر ۱۳۲۶۵۸۷
۱۳۹۹/۰۴/۱۳

درود بر شما دوستان من به خودم اجازه ی اظهار نظر در مورد شاهکار دانته نمی دهم. گویندگی و تسلط نیز عالی بود. این طرز ترجمه و بیان از شاهکارهای کلاسیک مقبول است هرچند بعضی ها با ناشی گری این

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۳۳۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۳۳۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۸,۰۰۰
۴۴,۰۰۰
۵۰%
تومان