دانلود و خرید کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک روشنک بهرام زاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک اثر روشنک بهرام زاد

کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک

معرفی کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک

کتاب «راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک» نوشتۀ روشنک بهرام زاد است و انتشارات مانیان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک

اختلال طیف اوتیسم گروهی از اختلالات عصبی - تحولی است که با ویژگی‌هایی مانند نقص در رفتارهاي اجتماعی و تعاملات غیرکلامی مثل کاهش تماس چشمی، بیان چهره‌ای و ژست‌های بدنی در ۳ سال اول زندگی مشخص می‌شود. اختلال طیف اوتیسم چندعاملی است و عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی و تعاملِ این عوامل به وجود می‌آید. این اختلال ناتوانی رشدي است که از ابتدای زندگی بر ارتباط و زبان اثر می‌گذارد و شامل ناتوانی در ابراز عملکرد ارتباطی و مشارکت در رفتار اجتماعی می‌شود. کمبود تعامل احساسی و اجتماعی، ناتوانی در شروع و ادامۀ گفتار یا حتی نبود گفتار از ویژگی‌های رایج این اختلال شمرده می‌شود. نکتۀ مهم این است که این اختلال در فرد مبتلا برای همیشه باقی می‌ماند.

یکی از متغیرهایی که نقش بسزایی در زندگی مادران دارای کودک اوتیستیک دارد تاب‌آوری است. تاب‌آوری به‌عنوان اطمینان فرد به توانایی‌هایش برای غلبه بر تنش، داشتن توانایی‌های مقابله‌ای، حرمت خود، ثبات عاطفی و ویژگی‌های فردی که حمایت اجتماعی از طرف دیگران را افزایش می‌دهد تعریف شده است.

تاب‌آوری از جمله عواملی است که از بروز مشکلات روانی در میان جوانان و نوجوانان جلوگیری می‌کند و آنها را از بروز اثرات روانی رویدادهای مشکل‌زا در امان نگه می‌دارد. تاب‌آوری خانواده‌ها، به معنی توانایی ایستادن در برابر بحران یا چالش‌های مستمر و بازگشتن به حالت اول است. امروزه تاب‌آوری بسیار موردتوجه قرار گرفته است و نشان می‌دهد که چرا برخی از خانواده‌ها بر اثر ضربۀ روانی و ناگواری‌ها از هم می‌پاشند درحالی‌که برخی خانواده‌ها، جان سالم به در می‌برند، از مشکلات عبور می‌کنند و حتی قوی‌تر می‌شوند. کتاب راهبردهای تاب‌آوری در مادران دارای کودک اتیستیک نشان می‌دهد که آموزش الگوی خانواده سالم یک روش مداخله‌ای مناسب برای بهبود تاب‌آوری در مادران دارای کودکان اختلال طیف اوتیسم است.

خواندن کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین دارای کودکان اختلال طیف اوتیسم، مشاوران و روان‌شناسان کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهبردهای تاب آوری در مادران دارای کودک اتیستیک

«دین‌داری از جمله عواملی هست که با تاب‌آوری مادران داراي کودك اوتیستیک رابطه دارد. دین‌داری باور مذهبی، بعد مهم و برجسته زندگی سالم است که به هدف‌دار شدن و معنی‌دار شدن زندگی می‌انجامد. این مفهوم از پافشاری زندگی بر ارتباط فرد، با، خدا، دیگران، طبیعت منشأ گرفته است. معنویت این امکان را به انسان می‌دهد که همراه با رنج‌های جسمی به سمت بهزیستی معنوی حرکت کند (جعفری، اسماعیلی و عطا دخت، ۱۳۹۸). تاب‌آوری با دین‌داری رابطه مستقیم دارد؛ به این معنا که اشخاص دین‌دار در ارتباط با موجودی متعالی (قدسی) مجموعه‌ای از اعتقادات، اعمال و تشریفات خاص را در زندگی از خود نشان می‌دهند که نشان‌دهنده جهت‌گیری مذهبی آنان است (مرندی و خدابخش کولایی، ۱۳۹۷). اونر و اوزکان (۲۰۱۹) در پژوهشی بر روی والدین دارای کودک مبتلا به اوتیسم نشان دادند افرادی که دارای جهت‌گیری مذهبی بیشتری هستند، بر اساس میزان دین‌داری‌شان، کنترل بیشتری در امور خود در نظر می‌گیرند. معنویت موجب آرامش، امنیت روانی، رهایی از احساس پوچی و تنهایی، معنایابی زندگی، مثبت‌اندیشی، امیدواری، رضایتمندی از زندگی و پشتیبانی اجتماعی می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان