دانلود و خرید کتاب پزشک دهکده انوره دوبالزاک ترجمه هژبر سنجرخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پزشک دهکده اثر انوره دوبالزاک

کتاب پزشک دهکده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پزشک دهکده

کتاب پزشک دهکده نوشتهٔ انوره دوبالزاک و ترجمهٔ هژبر سنجرخانی است. انتشارات نیلوفر این رمان فرانسوی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پزشک دهکده

در کتاب پزشک دهکده، به قلم انوره دوبالزاک، شخصیتی به نام «ژزف ژنستاس»، افسری لایق و سلیم‌النفس که همه‌ٔ عمر در خدمت ارتش بوده، بلافاصله پس از صادرشدن مرخصی ۸روزه‌اش به روستایی کوچک می‌رود. ژزف در آنجا با پزشکی به نام «بناسیس» ملاقات می‌کند که تهیدستان را رایگان درمان می‌کند و در طول یک دهه اقامتش، روستا را از مکانی متروک به محلی شاد و روبه‌رشد بدل کرده است. ژنستان که مجذوب بناسیس شده، سعی می‌کند به‌بهانه‌ٔ تسکین‌دادن دردهایش و پرداخت مبلغی ناچیز در خانه‌ٔ پزشک مستقر شود. این افسر ارتش به‌مرور و در بین گفت‌و‌گوهای طولانی با بناسیس درمی‌یابد او بذر امیدواری و پیشرفت را در روستا پراکنده و به‌عنوان شهردار انتخاب شده است. در انتها، رازهای آن ۲ برملا می‌شود.

خواندن کتاب پزشک دهکده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره انوره دوبالزاک

انوره دوبالزاک در سال ۱۷۹۹ به دنیا آمد و در سال ۱۸۵۰ درگذشت. او نویسنده و نمایشنامه‌نویسی فرانسوی است. بالزاک به‌واسطهٔ شرح بی‌پرده و دقیق از جامعهٔ فرانسه، به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران رئالیسم در ادبیات مدرن اروپایی شناخته می‌شود. شخصیت‌های داستان‌های بالزاک پیچیده و چندبعدی هستند و اشیای بی‌جان، به‌خوبی با شخصیت‌های انسانی همراه و آمیخته می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که پاریس به‌عنوان یک شهر، ویژگی‌های انسانی می‌یابد. بالزاک بر روی بسیاری از نویسندگان هم‌عصر خود مانند «امیل زولا» و «چارلز دیکنز» تأثیر گذاشت.

او در دوران کودکی اهل مطالعه و پرشور بود؛ ازاین‌رو در ساختار بستهٔ مدارس آن زمانِ فرانسه نمی‌گنجید. دوران کودکی سختی را گذراند؛ زیرا روش‌های تربیتی خاص و البته آزاردهنده‌ای در آن زمان رایج بود که با سخت‌گیری اجرا می‌شد. ارادهٔ اخلاقی و نگرش خاص درونی او مشکلاتی را در موفقیت او در زندگی و کسب‌وکار ایجاد کرد. زمانی که از مدرسه فارغ‌التحصیل شد در یک دفتر حقوقی مشغول به کار شد، اما اتفاق‌های غیرانسانی و روند کسالت‌بار آن موجب شد بالزاک از این کار کناره‌گیری کند. بالزاک دربارهٔ تجربهٔ کار در دفتر حقوقی‌اش گفته بود که این شغل، یک آدم معمولی با روند زندگی عادی و یکنواخت می‌سازد و او تحمل این زندگی را ندارد؛ بالزاک همچنین مشاغلی همچون نشر، چاپ، نقد ادبی، تجارت و... را امتحان کرد، اما در همهٔ آن‌ها شکست خورد.

آنچه او در کتاب «کمدی انسانی» می‌نویسد، انعکاسی از دشواری‌های زندگی شخصی او در همین دوران‌ها است. «کمدی انسانی» مجموعه‌ای نزدیک به ۹۰ داستان کوتاه و رمان‌های او است که در کنار هم می‌کوشند تصویری همه‌سویه از جامعهٔ انسانی را به نمایش بگذارد. پس از چند اثر نمایشی ناموفق و چند رمان اولیه، رمان «چرم ساغری» در سال ۱۸۳۱ و «اوژنی گرانده» در سال ۱۸۳۳، رمان‌های پرفروش بالزاک به شمار می‌روند. پس از این، موفقیت بیشتری برای رمان‌های بعدی بالزاک به دست آمد. «بابا گوریو» و «زنبق‌دره» از دیگر آثار مشهور و شناخته‌شدهٔ بالزاک برای پارسی‌زبان‌ها هستند. رمان «آرزوهای بربادرفته» نیز یکی دیگر از آثار این نویسندهٔ فرانسوی است.

انوره دوبالزاک عادت کاری عجیبی داشت. او بیشتر، شب‌های طولانی به نوشتن می‌پرداخت و این روش زندگی، روی تندرستی او اثر گذاشت. سرانجام او در ۵۱سالگی و درحالی‌که تنها ۵ ماه از تنها ازدواج دیرهنگامش می‌گذشت، در پاریس درگذشت.

بخشی از کتاب پزشک دهکده

«من هنوز طنین صدایش را می‌شنوم، ما همچون کودکانی واقعی هق‌هق گریستیم؛ درفش‌ها، پرچم‌ها همچون مراسم تدفین سر فرود آوردند، زیرا، من می‌توانم این را به شما بگویم که این مراسم، مراسم تشییع جنازه‌ی امپراتوری، و ارتش‌های آراسته‌اش بود که از آن اسکلتی بیش باقی نمانده بود. لذا، او بر بالای پلکان قصرِ خود به ما گفت:

- فرزندان من، ما بر اثر خیانت شکست خوردیم، ولی ما بار دیگر در زیر آسمان میهنِ دلاوران، همدیگر را خواهیم دید. از کوچولویم دفاع کنید، که من به شما می‌سپارم: زنده باد ناپلئون دوم!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان