دانلود و خرید کتاب جرعه ای از بحر عشق امیر محمدطاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرعه ای از بحر عشق اثر امیر محمدطاهری

کتاب جرعه ای از بحر عشق

معرفی کتاب جرعه ای از بحر عشق

کتاب جرعه ای از بحر عشق نوشتهٔ امیر محمدطاهری و حاصل ویراستاری حمیدرضا محمدطاهری است. انتشارات طرحواره این مجموعه‌داستان را روانهٔ بازار کرده است. این داستان‌ها از قصه‌های کتاب مثنویِ معنویِ مولوی اقتباس شده‌اند.

درباره کتاب جرعه ای از بحر عشق

کتاب جرعه ای از بحر عشق حاوی داستان‌هایی است که از کتاب مثنویِ معنویِ مولوی برداشت و اقتباس شده‌اند. امیر محمدطاهری این داستان‌ها را در چند بخش ارائه کرده است. عنوان برخی از این داستان‌ها عبارت است از «حکایت عاشق‌شدن پادشاه بر کنیزک»، «علت همراه‌بودن هدهد با حضرت سلیمان»، «قصهٔ آن بازرگان که به هندوستان برای تجارت می‌رفت»،‌ «قصهٔ آن دوستی که پس از مدتی طولانی به‌سراغ دوست رفت» و «قصهٔ آن مفلس که در زندان بود و زندانیان از دست او به امان آمده بودند».

می‌دانیم که جلال‌الدین محمد بلخی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است. مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. مولانا در قونیه به خاک سپرده شده است.

خواندن کتاب جرعه ای از بحر عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب مثنویِ معنویِ مولوی که قصه‌های آن در قالب داستان کوتاه نوشته شده باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جرعه ای از بحر عشق

«پس از شرح این حکایت وارد حاشیه‌های پند آموز شده و با شـرح نـوع و ذات هر موجودی،اشاره می‌کند که بازده هر موجودی بستگی به ذات و نوع آن موجود دارد و با وجود خوردن یک نوع خوراکی یکسان، بر حسب ذات و نوع خود بازده خاص خود را دارند، نظیر زنبورها که بازده یکی نیش زهر آلود است و دیگری عسل، بازده یک آهو سرگین و آهوی دیگر مشک ناب، یک نی خالی اسـت و دیگری پر از شکر،بازده یکی پلیدی و دیگری نور خدا و موارد بسیار دیگر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان