دانلود و خرید کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر مصطفی رحماندوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر اثر مصطفی رحماندوست

کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر

معرفی کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر

کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر سرودهٔ مصطفی رحماندوست است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر

«درخت‌های تشنه» سه داستان دنباله‌دار و خیال‌انگیز را با محوریت دختر کوچکی به نام آذر بازگو می‌کند. آذر با ماه دوست است و هر شب پیش از خواب برای ماه از بهترین کارهای روزانه‌اش سخن می‌گوید و ماه نیز او را به یکی از آرزوهایش می‌رساند. این داستان‌ها در موخرهٔ خود با یک لالایی کوتاه نیز همراه می‌شود که رحماندوست خود سراینده آن است.

داستان‌های کتاب «درخت‌های تشنه» داستان‌هایی لطیف و خیال‌انگیز به شمار می‌روند. داستان‌هایی برخاسته از نهاد لطیف و پاک کودکان که سعی دارند سرشت آن‌ها را با فعالیت‌هایی نیک و پاک آمیخته کند که رسوم زیست سالم را به آن‌ها یادآوری می‌کند.

رسیدگی به گیاهان و حیوانات در کنال خیال‌انگیزی نهفته در دل قصه که حاصل گفت‌وگوی قهرمان قصه با سایر موجودات است به زیباترین شکل ممکن پیوند دوستی و محبت‌آمیزی میان کودکان و طبیعت را تقویت می‌کند. آذر دختربچه حاضر در تمامی قصه‌ها رنج و ناراحتی ناشی از تشنه‌ماندن درختان و نبود آب برای سیراب شدنشان را به ملکه و پری دریا بازگو می‌کند و از او طلب باران می‌کند. یا در قصه دیگری او پس از ایثارش برای رساندن غذا به پرندگان یک شب را میهمان آن‌ها در آسمان و در کنار ابرها و ماه و ستاره‌ها می‌شود.

اما شاید سومین فراز این کتاب که روایتی تحسین برانگیز از ترسیم ساده و توام با عشق میان مادر و آذر است را بتوان زییاترین بخش کتاب دانست؛ جایی که در آن نویسنده از زبان مادر به آذر می‌گوید اگر ماه امشب در آسمان نیست اما مادرت در کنارت است. این پیوند میان خیال و واقعیت و تزریق محبت و مهر مادری در قالب قصه و روایت داستانی را می‌توان مهم‌ترین کارکردی دانست که داستان‌های ساده و صمیمی این کتاب به مخاطب خود القا می‌کند.

رحماندوست که سابقه قابل توجهی در سرایش قصه‌هایی با تم لالایی و با نگاهی انسانی و برانگیزاننده احساسات مخاطبانش دارد، در این کتاب کودکان را در مواجهه با یک پدیده اخلاقی ذهنی قرار می‌دهد و آن‌ها را به مرور و نشاندن این مفاهیم در ذهن به منظور ساخت ساختاری زیبا و مهربان برای زیستشان هدایت می‌کند.

کتاب همچنین از تصویرگری‌های جذاب نازنین عباسی بهره برده است که با تکنیک ویژه‌ای منجر به خلق تصاویری خیال‌انگیز از رویاپردازی‌های کودکانه قهرمان این داستان شده است.

خواندن کتاب درخت های تشنه و دو داستان دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ کودکان خواندنی و جذاب است.

درباره مصطفی رحماندوست

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» ۱ تیر ۱۳۲۹ در همدان به دنیا آمد. او شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان و از داوران و نمایندگان هیئت علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر بوده‌ است.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون سیصد و چهارده اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان و کتاب‌هایی دربارهٔ فنون قصه‌گویی و ادبیات کودکان در ایران و جهان منتشر شده‌ است. برخی از آثار او از جمله «قصه دو لاکپشت تنها»، «بازی با انگشت‌ها»، «سه قدم دورتر شد از مادر»، «دو تا عروس، دو تا داماد» و … به سیزده زبان ترجمه شده‌ است.

از آثار او می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

فرهنگ آسان: دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان

فوت کوزه‌گری: مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی

ترانه‌های نوازش

ترانه‌های نیایش

لالایی‌ها: شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها که از آن میان «لالایی عاشورا» و «گنجشک لالا» بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

مجموعه شعرهای «قصه‌های پنج انگشت» و «بازی با انگشت‌ها» که ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد.

مجموعه شعر «دوستی شیرین است»

هیچانه‌‌ها

سفید بود، سفید تنها بود

این تریزی، آن تریزی

ریشه‌ها در خاک، شاخه‌ها در باد

زیباتر از بهار

صد دانه یاقوت

باغ مهربانی‌ها

قصه گویی، اهمیت و راه و رسم آن

شعر «صد دانه یاقوت» یکی از مشهورترین و شناخته شده‌ترین اشعار اوست. 

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

یه شاهکار بود💜💙

بوک کتاب
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان