نظرات درباره کتاب جنایت و مکافات و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

نظرات کاربران درباره کتاب جنایت و مکافات

۴٫۵
(۴۷۰)
سپهر
رمان جالبی است، شخصیت های داستان یک مبنای فکری واحد و صحیحی ندارند، بنابراین حتی اگر پاکدل هم باشند مرتکب اشتباهاتی میشوند که گاها بسیار به ضررشان تمام میشود... داستایفسکی در این رمان از دل سیاهی، در نهایت سپیدی بیرون کشیده است! اگر در مطالعه مبتدی هستید، لازم نیست این کتاب را بخوانید؛ اگر اهل مطالعه هستید، این کتاب را هم به لیست مطالعاتتون اضافه کنید.
Fatemeh Salehan
کلا کتاب های داستایوفسکی بینظیرند و خوندنشون ضروریه بنظرم داستایوفسکی مرد مقدسیه .
کاربر ۳۷۶۱۱۴۰
یادداشت های زیرزمینی رو هم بخون
R Ka
این کتاب رو از انتشارات خوارزمی خریدم با ترجمه خانم مهری آهی. بسیار کتاب جالبی است. نویسنده از زاویه تازه و چندبعدی به کنش انسان نگاه کرده . خواندن این کتاب رو به دانشجویان رشته های علوم انسانی به ویژه ادبیات و روانشناسی به شدت پیشنهاد می کنم.
شاپور
جنایات و مکافات را می توان در زمره برترین رمان هایی شمارد که تا کنون به نگارش درآمده است. همچنین از این نسک می توان به عنوان یکی از سه اثر برتر داستایفسکی نام برد. این رمان به غایت جذاب وگیرا با برترین و ظریف ترین تکنیک های داستان نویسی نگاشته شده و داستایفسکی بسیار با دقت به شخصیت های گوناگون و محیط پیرامون و شرایط سیاسی و اجتماعی رمان پرداخته است. خواندن این رمان از جنبه فلسفی، باورها و معیارها و ارزش های اخلاقی ما را به چالش می کشد. به شخصه جنایات و مکافات را در کنار جن زدگان، شاهکار داستایفسکی می دانم و خواندنش را به تمامی شیفتگان ادبیات پیشنهاد می کنم.
kordelia
یه جادویی در قلم داستایوفسکی هست که در عین سادگی و روایت نرم و آهسته‌ی داستان، تو رو همراه و مشتاق تا آخرین لحظه نگه میداره و این شاهکاره....
hamed
عالی و بی‌نظیر همین یه کتاب کافیه تا ثابت کنیم داستایوفسکی یه نابغه بی تکراره
Sophia
شاهکاری است عمیق و خواندنی. در شرح احوال درونی برخی از شخصیت های داستان : «من گاهی گدای خویشتنم. جلوی خودم می نشینم و دستم را دراز می کنم، اما سخاوتمندی نشان نمی دهم و دستم خالی می ماند.» 📚برگرفته از کتاب اسیر گهواره، اثر کریستیان بوبن
tariw
کتابی که هیچ حرفی نمیشه واسش زد فقط باید خوندش مثل فیلم پدر خوانده تو دنیای ادبیات.
pouya.m
دوستان ببینید این ترجمه ،ترجمه واقعا روان و خوش خوانی محسوب میشه اما در کنار این روان بودن باید توجه داشت که آقای رستگار در برخی موارد از ضرب المثل های ایرانی استفاده کردند،خوب یا بد بودن استفاده از ضرب المثل های ایرانی با خود خوانندس ،اما در خوش خوان بودن ترجمه لحظه ای شک نکنید به جرات میشه گفت روان ترین ترجمه این کتاب محسوب میشه.
کاربر 1251012
هم ترجمه خیلی خوبه و هم کتاب و نویسنده فوق العاده س و نیازی به هیچ توضیحی نداره
ابویوسف
این توضیحات که کل داستان رو لو داده.
osve
دقیقا جزئیات کل داستانو گفته متاسفانه 😑
من خودمم نه خاطره
لطفا یکی بگه طرح طاقچه کجاست تا لایک کنیم برای رایگان شدن جنایت و مکافات مرررررسی
abolfazl
من این کتابو هم با ترجمه مهری آهی و هم از توی طاقچه با ترجمه اصغر رستگار خوندم هردو ترجمه عالی بودن بنظرم این کتاب واقعا ارزش خوندن داره..
میمْ؛ مثلِ مَنْ
سه بار خوندمش و هنوز هم دوست دارم دوباره بخونم.
neyu
واقعا عالی بود ولی بهتر بود ترجمه ی مهری آهی رو میذاشتین
قاصدک!
داستان بسیار جذاب و کشنده است، 👌🏻 فقط یک ایراد داره که نویسنده تقریبا بیشتر شخصیت ها و محیط داستان رو سیاه نشون داده. ولی در کل از جذابیت داستان کم نمیشه و همچنان عالی هست
Mithrandir
احوالات درونی انسان‌ها و انگیزه‌هاشون فوق‌العاده به تصویر کشیده شده. همچنین شرایط روسیه در آن زمان. کتابی نیست که نیاز به تعریف داشته باشه 8)
Hesam Ashoor
کدوم ترجمه بهتره؟
کتیبه سپید
همین بهتره. دلایلم رو توی کامنتی که جداگانه نوشتم، آوردم
ooooo
ترجمه مهری آهی خوبه ولی پیدا نمیشه حتی نسخه چاپیش از دست دوم فروشی هاهم نتونستم پیدا کنم
محمد علی ئی
علیقلیان بهتره از همشون ، من چهار تاش رو مقایسه کردم
تام ریدل
قطعا کتاب بی نظیریه تازه شرو کردم به خوندنش کلی ذوق دارم
maryam
وای عالی بود راسکولینکوف دوست داشتنی ❤

حجم

۶۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۱۱ صفحه

حجم

۶۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۱۱ صفحه

قیمت:
۲۲۵,۰۰۰
تومان