بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن اثر مارک منسون

بریده‌هایی از کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن

۳٫۶
(۴۴)
دو مشکل وجود دارد. اول اینکه مغز ناقص است. ما در دیدن و شنیدن چیزها اشتباه می‌کنیم. به‌راحتی فراموششان می‌کنیم یا به تفسیری نادرست از وقایع می‌رسیم. دوم اینکه مغز ما طوری طراحی شده است که معناهایی را که برای خودمان می‌سازیم نگه دارد. ما به معنایی که ذهنمان ساخته است تعصب داریم و نمی‌خواهیم آن را رها کنیم. حتی اگر شواهدی را ببینیم که ناقض معنای ساختگی‌مان باشد، اغلب آن شواهد را نادیده می‌گیریم و باورمان را حفظ می‌کنیم.
Dexter
او در دفتر خاطراتش نوشت که می‌خواهد یک سال را با این باور بگذراند که خودش صددرصد مسئول تمام اتفاقاتی بود که در زندگی‌اش می‌افتاد، هر اتفاقی. در این دوره، او می‌خواست بی‌توجه به احتمال شکست، سعی‌اش را بکند تا شرایطش را تغییر دهد.
Dexter
ما طوری تکامل یافته‌ایم که همواره مقداری نارضایتی و کمبود اعتمادبه‌نفس داشته باشیم، زیرا همین موجودی که کمی ناراضی است و اعتمادبه‌نفس ندارد، برای نوآوری و بقا بیشتر تلاش خواهد کرد.
Dexter
در جوانی، همه‌چیز تازگی دارد و هیجان‌انگیز است، و به‌نظر می‌رسد که همه‌چیز بسیار مهم است. به همین دلیل، به هر چیز و هرکس اهمیت می‌دهیم - به حرف‌هایی که مردم دربارهٔ ما می‌زنند، به اینکه آیا آن پسر/ دختر جذاب به ما زنگ خواهد زد یا نه، به اینکه مبادا جوراب‌هایمان لنگه‌به‌لنگه باشند، به اینکه بادکنک تولدمان چه رنگی است.
Dexter
«اگر به جست‌وجوی اجزای خوشبختی ادامه دهید، هرگز خوشبخت نخواهید بود. اگر دنبال معنای زندگی باشید، هرگز زندگی نخواهید کرد.» یا به بیان ساده‌تر: سعی نکنید.
کربلایی
نازپروردگی ذهن مدرن، منتج به جمعیتی شده است که احساس می‌کند لیاقت چیزی را دارد، بی‌آنکه برای آن تلاشی بکند. جمعیتی که احساس می‌کند مستحق چیزی است، بی‌آنکه برایش فداکاری کرده باشد. مردم بدون هیچ تجربه‌ای در زندگی واقعی، خود را متخصص، کارآفرین، مخترع، نوآور، مستقل و مربی می‌نامند. و دلیل این کارشان این نیست که واقعاً فکر می‌کنند از همه برتر هستند؛ این کار را می‌کنند چون احساس می‌کنند باید برتر باشند تا در دنیایی که فقط خارق‌العاده‌ها را نمایش می‌دهد، پذیرفته شوند.
Dexter
تعهد به شما اجازه می‌دهد روی چند هدف بسیار مهم با دقت تمرکز کنید و به درجهٔ بالاتری از موفقیت دست پیدا کنید که در شرایط دیگر امکان‌پذیر نبود.
Dexter
یاد بگیرید دردی را که انتخاب کرده‌اید تحمل کنید. وقتی ارزش جدیدی انتخاب می‌کنید، انتخاب می‌کنید نوع جدیدی از درد را به زندگی‌تان وارد کنید. از آن لذت ببرید. مزه‌اش کنید. با آغوش باز به آن خوشامد بگویید. سپس علی‌رغم وجود آن دست‌به‌کار شوید.
Dexter
دانستن اینکه در دنیا چه جایگاهی دارید، آرامش خاصی را به همراه دارد. هر چیزی که بتواند این آرامش را متزلزل کند - حتی اگر ظرفیت بهبود بخشیدن به زندگی‌تان را هم داشته باشد - ذاتاً ترسناک است.
Dexter
تغییر هم به‌سادگی انتخاب چیز دیگری برای اهمیت دادن حاصل می‌شود.
Dexter

حجم

۱۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان