بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه

۴٫۷
(۱۵)
صاحب کتاب شریف عروةالوثقی ـ‌که یک کتاب فقهی معتبر و رایج در فقه است ـ در آن کتاب می‌فرماید: اگر کسی خمس ندهد، هنگام خواندن جملهٔ «اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک» در زیارت عاشورا، در حقیقت خودش را لعن می‌کند؛ زیرا او هم از جملهٔ کسانی است که حقّ اهل‌بیت (ع) را ادا نکرده و به آن بزرگواران ظلم نموده است.
khorshid_sh
«... وَ لَکنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا فَأَحْکمَهُ» .. خداوند دوست می‌دارد، هنگامی که بنده‌ای کاری انجام می‌دهد،‌ آن کار را محکم و استوار نماید. مسلمانان باید با تبعیت از فرامین آن نبی‌گرامی (ص) و سرمشق قرار دادن ایشان در زندگی، خدمتی که ارائه می‌دهند یا کالایی را که تولید می‌کنند با بهترین درجهٔ کیفیت ارائه کنند و از انجام کارها به صورت ناقص و یا به اصطلاح «سرهم‌بندی» به شدّت پرهیز نمایند
khorshid_sh
«اعْمَلْ لِدُنْیاک کأَنَّک تَعِیشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لآِخِرَتِک کأَنَّک تَمُوتُ غَداً» برای دنیای خود چنان کار کن که گویی همیشه زنده خواهی ماند، و برای آخرت خود چنان کار کن که گویی فردا خواهی مرد.
khorshid_sh
حضرت موسی (ع) گفت: پروردگارا، او را به ما معرّفی کن تا از خود برانیم. پروردگار مهربان که در هر حالی ستّارالعیوب است و بندگانش را دوست دارد و مانع رسوایی آنان می‌شود، فرمود: وقتی من شما را از رذیلهٔ سخن‌چینی نهی می‌کنم، چگونه خود سخن‌چین شوم؟ حضرت موسی (ع) رو به جمعیت کرده و فرمود: ای کسی که سخن‌چین هستی، تو مانع نزول رحمت حق‌تعالی شده‌ای!
khorshid_sh
در زمان حضرت موسی (ع) خشکسالی شده بود. آن حضرت مردم را برای دعای باران در بیابانی جمع کرد. همه مشغول دعا، تضرّع و زاری شدند و از خداوند متعال طلب نزول باران کردند. خداوند سبحان به حضرت موسی (ع) وحی فرمود: من دعای تو و همراهانت را مستجاب نمی‌کنم؛ زیرا یک سخن‌چین در بین شماست که مانع استجابت دعای جمع
khorshid_sh

حجم

۲۶۸٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۲۶۸٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد