بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قلب قرآن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب قلب قرآن اثر سیدمحمدصدیق قطبی‌راد

بریده‌هایی از کتاب قلب قرآن

انتشارات:انتشارات اریش
امتیاز:
۴.۰از ۸ رأی
۴٫۰
(۸)
در هر وضع و حالی که هستی بنگر، تصمیم، قضاوت، اقدام و گفتارت تا چه اندازه با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم سازگار است.
نون صات
در نیافتیم که بر پیشانیِ هر سوره‌ای، رحمتِ بی‌کران خود را گوش‌زد کرده‌ای (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم) تا بکوشیم خواسته‌های تو را مطابق با این اصلِ مکرّر که همچون قندِ مکرّر است و هر آغازی با آن متبرک می‌شود، فهم و تفسیر کنیم.
نون صات
«الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیاةَ لِیبْلُوَکمْ أَیکمْ أَحْسَنُ عَمَلا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ» (مُلک/۲) «کسی که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک نیکوکردارترید» زندگی محنت‌گاه است چرا که آزمون‌گاه است، و آزمون‌گاه است تا زادگاه روح و دل باشد.
الی
همچون گل آفتاب‌گردان که با گردشِ خورشید، خود را تنظیم می‌کند، فردِ موحّد نیز خدا را به عنوان سمت‌وسوی وجودی خود می‌پذیرد.
عبدالوهاب
گشوده بودن به هر چه از تبارِ خوبی و حقیقت است. آنان که آلوده به تعصبند، «إهدنا الصراط المستقیم» شان راستین نیست. طلب راستین هدایت، مستلزمِ گشودگی بی‌حد و حصر است
6456
قرآن، به ما دعا کردن را هم می‌آموزد. اینکه چه بخواهیم و چطور بخواهیم، متضمن عالی‌ترین مضامین قرآن است. مگر آدمی چیست جز مطلوب‌ها و جستن‌ها؟ قرآن به ما یاد می‌دهد که چه بخواهیم و چگونه بخواهیم.
6456
قرآن می‌گوید تمام سامانهٔ زندگی و مرگ به این منظور طراحی شده که انسان‌ها آزموده شوند، تا پیدا شود چه کسانی، زندگی‌شان را در کمال حُسن و زیبایی آراسته‌اند. یکی از کلیدواژه‌های قرآنی، واژهٔ «أحسن» است. أحسن یعنی آراسته‌ترین، زیبنده‌ترین و شایسته‌ترین.
امیر حسین
در هر وضع و حالی که هستی بنگر، تصمیم، قضاوت، اقدام و گفتارت تا چه اندازه با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم سازگار است.
معصومه
خدایا، ما را ببخش که اصلی‌ترین ضابطهٔ فهم قرآن و دین را درنیافتیم. تو با صدرنشاندن بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم مهمترین پیام خود را با ما در میان گذاشتی: رحمت، صدرنشین همهٔ احکام است. در هر وضع و حالی که هستی بنگر، تصمیم، قضاوت، اقدام و گفتارت تا چه اندازه با بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم سازگار است.
مریم
به درون توست یوسف، چه روی به مصر، هرزه؟ تو درآ درون پرده، بنگر چه خوش لقایی (غزلیات شمس)
عبدالوهاب

حجم

۲۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۲۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان