بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شوهر آهو خانم | صفحه ۴ | طاقچه
۳٫۶
(۳۱۶)
سرشناس بودن هم‌چنان‌که فوائدی دارد و در ميان مردم سکه اعتبار آدمی می‌گردد، برای خود عوارضی نيز دارد که کمتر از ماليّات‌های غير مستقيم دولت تحميلی نيست. شهرت و آبرو يکی از آن کالاهايی است که اگر يک بار زيان ببيند برای هميشه بازارش تخته می‌گردد.
حسین احمدی
اين همايی که شما می‌گوييد آش دهان سوزی هست؟ آهو به سادگی جواب داد: ـ بَدَکی نيست کربلايی، امّا آيا مردها فقط بايد به ظاهر کسان توجّه داشته باشند؟ يا اگر در بيرون خانه چشم‌شان به زن خوش‌بَر و رويی افتاد اين موضوع آن‌ها را مُجاز می‌دارد مثل بچّه‌ها که از يک اسباب بازی سير می‌شوند فورا زن خود را طلاق بدهند يا بدتر از آن بر سر او هَوو بياورند؟
saeedeh
در آن لحظات دشواری که می‌گذراند سهمگين‌ترين ضربه‌ها را بر پيکر روح خود احساس می‌کرد. اگر او مرد بود و کسی ديگر زنش را ضبط کرده بود بی‌شک معلوم بود که قضيّه بی‌فاجعه و خونريزی پايان نمی‌پذيرفت. امّا افسوس که زن بود و کاری از دستش ساخته نمی‌شد
نیلوفر معتبر
شهرت و آبرو يکی از آن کالاهايی است که اگر يک بار زيان ببيند برای هميشه بازارش تخته می‌گردد.
narjes.nmD
هوم! هوم! مردم تله می‌گذارند بلبل می‌گيرند، شوهر من تله گذاشته دُلدُل گرفته است.
حسین احمدی
کردها به طور کلی درباره سرنوشت دختری که به خانه شوهر می‌فرستند مثل چوبی که از دست در رودخانه می‌افتد و معلوم نيست به کجا می‌رود و چه بر سرش می‌آيد بی‌قيدند.
حسین احمدی
بدی‌اش اين بود که او و همچنين زنش به علّت يک صفای اخلاقی مشترک که خاص مردمان افتاده حال شهرستان‌ها است، با هر کس آشنا می‌شدند چنان صميمانه و زود با وی گرم می‌گرفتند، چنان وی را در سلک خانوادگی خود می‌پذيرفتند که گويی برادر يا خواهر گمشده‌ای را يافته‌اند؛ يک احساس زندگی مشترک آنها را با همه کسانی که دوست نزديکشان بودند مربوط می‌کرد.
حسین احمدی
وقايع را نبايد هرگز همان گونه که پيش می‌آيند استقبال کرد. حرکت و جنبش اگر همه جا همدم موفقّيّت نيست، سکون و تسليم در عوض همسر مادام العمر ناکامی است؛ آيين زندگی را بايد فهميد و به کار بست؛
حسین احمدی
هنر اگر با کمال و زيبايی يکدست و حقيقی همراه نباشد هنر نيست، به قول يک دوست کرمانشاهی چُنر است که همان چغندر باشد.
حسین احمدی
. آهو پول را به خمير تشبيه می‌کرد که خود به خود ور می‌آمد و زياد می‌شد. سيّدميران برای آن خمير مايه‌ای لازم می‌دانست که عبارت بود از کار.
marzie

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۱۱ صفحه

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۱۱ صفحه

قیمت:
۲۴۷,۰۰۰
تومان