بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عاشق آزادی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب عاشق آزادی اثر غاده السّمان

بریده‌هایی از کتاب عاشق آزادی

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۱ رأی
۳٫۴
(۲۱)
سراب با من گفت: از تعقیب من دست بردار! گفتم: تویی تنها عشق من، زیرا که ناممکنی...
کاربر ۱۴۴۳۷۰۱
ماهی رنگین را دشمنی است به نام اختاپوس موش دشمنی به نام گربه دارد، حاکم را دشمنی به نام غرور است، جغد دشمنی دارد نامش انسان، دشمن خواب، نامش کابوس است، این‌ها همه گاهی بر دشمن خود چیره می‌شوند، مگر عشق که دشمنی شکست‌ناپذیر دارد. دشمنی که همواره پیروز می‌شود، نامش زمان. هیچ‌چیز بر عشق چیره نمی‌شود مگر زمان... هیچ‌چیز بر عشق غلبه نمی‌کند، مگر آزادی دل‌دار.
منصوره
ای دوست! برای آن‌که به‌راستی زندگی کنی، از یاد مبر که خواهی مُرد!
منصوره
آه، انسان در باب آزادی چه بسیار پُرگویی می‌کند! و من چه‌قدر پُرگویی می‌کنم تا آن‌جا که مرگ، دلتنگ می‌شود و ما را با سکته‌ی قلبی خاموش می‌کند!
نون صات
ای دل رعنای من! زنهار از خاطرات‌، که خاطرات، گور دسته‌جمعی چهره‌ها، صداها، عمرها و زیستن‌های توست! و هنگامی که فراق ‌دروازه‌ی بزرگش را به روی تو می‌بندد، همچون من، روزنه‌ای برای لبخندی حفر کن، و به سوی خورشید آزادی پرواز کن حتا از گذشته‌ات!
Ahmad
ای دوست! برای آن‌که به‌راستی زندگی کنی، از یاد مبر که خواهی مُرد!
فاطمه موسوی
زندگانی در بیروت طاقت‌فرساست و زندگانی بدون بیروت نیز طاقت‌فرساست... گریزگاه کجاست در‌حالی‌که اندوه، فراروی من، و پسِ پشتِ من است؟...
عاطفه
آیا دل‌دارم عزیزترین دشمن من نیست؟
الی
من در حالی زاده شدم که در دهانم گلوله‌ای آغشته به خون قرار داشت... نخستین بالش من، نارنجکی دستی بود، و اسباب‌بازی‌ام مسلسل کلاشنیکوف... امروز، پرچم سفید بلند می‌کنم، برای آتش‌بس یکی برای خودم و یکی برای وطنم، آتش‌بسی که برهه‌ای کوتاه بپاید: هزار و یک سال...
حانیه
هر جدایی دردی است، اما همه‌ی دردها در برابر لذت آزادی، ناچیز است!
:)

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان