بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید | صفحه ۲۱ | طاقچه
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر ساره حسینی عطار

بریده‌هایی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

۳٫۷
(۵۴۱)
احساس امنیت برای یک نوزاد، احساسی کاملاً عمده و اساسی محسوب می‌شود. این نیاز برای او همچون مرگ و زندگیست.
Mostafa Mardany
یکی از دلایلی که باعث می‌شود کارلتون نیازهای خودش را نادیده بگیرد این است که احساس می‌کند خودش لیاقت چنین رضایتی را ندارد.
احمد رضا
خروج از تلهٔ وابستگی یعنی سفر از کودکی به بزرگسالی؛ یعنی تبادل ترس و دوری با احساس مهارت و کمال؛ به دست آوردن این حس که می‌توانید در این دنیا به گونه‌ای مستقل عمل کنید. دست از تلاش‌های طاقت‌فرسا در جهت کمک‌گرفتن از دیگران برای مراقبت از خودتان بردارید. یاد بگیرید تا خودتان از خودتان مراقبت کنید. یاد بگیرید تا از طریق کسب مهارت در امور زندگی، به توانایی‌های خود برای رویارویی با آن‌ها ایمان داشته باشید.
فرزانه
از جهات بسیاری، برون‌هراسی نوعی وابستگی است. یکی از ویژگی‌های اصلی استقلال، توانایی خطرکردن و زندگی به شکل مستقل است. برون‌هراسی دقیقاً در نقطهٔ مقابل قرار دارد.
فرزانه
هرچند که از تغییر می‌ترسید و در برابر آن مقاومت می‌کنید، حتی در زمان امنیت نیز احساس گرفتاری دارید. این جنبهٔ منفی تلهٔ وابستگی است.
فرزانه
بی‌اعتمادی به تصمیمات از اصلی‌ترین ویژگی‌های تلهٔ وابستگی است. شما «دودل» و «نامطمئن» هستید.
فرزانه
تصویری که می‌توان از ماهیت وابستگی خلق کرد، تصویر کودکی است که ناگهان احساس می‌کند در دنیایی بیکران قرار گرفته و برای پیداکردن مادرش اشک می‌ریزد. این حس مانند حسِ حضورِ یک کودک در دنیای بزرگسالان است. بدون حضورِ یک بزرگسال که بتواند از شما مراقبت کند، کودک گم‌شده ای بیش نیستید.
فرزانه
اعتقادات معنوی و مذهبی می‌توانند اجزای بسیار مهمی از تعامل و همکاری در تمام دنیا باشند. اغلبِ رویکردهای معنوی و مذهبی بر اهمیت‌دادن به فراتر از شخص و خانواده، یعنی تمام دنیا تأکید دارند
محمد جواد
این تله‌های زندگی هستند که مشخص می‌کنند ما چطور فکر کنیم، احساس کنیم، عمل کنیم و آن‌ها را به دیگران نیز منتقل کنیم. آن‌ها موجب بروز احساسات قدرتمندی همچون خشم، ناراحتی و اضطراب می‌شوند.
saaadi_h
سرچشمه‌های تلهٔ بدگمانی و تجاوز سرچشمه‌های این تله را می‌توان در تجربه‌های تجاوز در دوران کودکی یافت، یعنی فریب‌خوردن، تحقیرشدن و یا خیانت.
فرزانه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان