بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا  فالاچی

بریده‌هایی از کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

انتشارات:نکوراد
امتیاز:
۴.۰از ۱۵۳ رأی
۴٫۰
(۱۵۳)
با این حال در اوج بدبختی باز هم فکر نمی‌کنم دوست نداشتم به این دنیا بیایم، چون فکر می‌کنم چیزی بدتر از نبودن نیست.
کاربر ۲۹۷۳۷۷۳
زندگی با پدر تو تنها یک نتیجه برای من داشت و آن هم این‌که دانستم هیچ چیز به اندازهٔ جذب دو موجود به طرف هم نمی‌تواند آزادی را از آن‌ها سلب کند،
راحیل
و یا این‌که به همه بفهمانی که چیدن سیب ممنوعه توسط حوا باعث به وجود آمدن گناه نشده، بلکه باعث به وجود آمدن کنجکاوی باشکوهی به اسم «نافرمانی» شده.
mousavi
امشب پی بردم که هستی و با تمام وجود احساست می‌کنم
helya.B
امان از آن روزی که در کنار ظالمین زورگو زندگی کنی که حتی از فکر کردن به آزادی هم محرومت می‌کنند... آن زمان است که زندگی به جهنمی بیش، شبیه نیست.
کاربر ۲۷۹۲۱۱۶
تنها کسانی که در گذشته‌شان زیاد گریه کرده‌اند می‌توانند قدر لحظات شاد اکنون‌شان را به خوبی بدانند و این‌گونه بخندند.
کاربر ۲۷۹۲۱۱۶
اما آیا نیستی و عدم بهتر از درد و رنج است؟!...
کاربر ۲۷۹۲۱۱۶
هزاران بچه می‌میرند و هزاران بچه به دنیا می‌آیند. زندگی نه به تو نیاز دارد نه به من. تو مردی و من هم یک روز خواهم مرد، اما این هم اصلا دیگر برایم مهم نیست، چرا که «زندگی همچنان جریان دارد...»
کاربر ۲۱۴۲۳۸۵
وقتی به آرزویت می‌رسی فکر می‌کنی این همان آرزویی نبوده که در فکر و خیالت می‌پروراندی.
کاربر ۲۱۴۲۳۸۵
برای رسیدن به آزادی، ثروت، عشق و هر آن‌چه در آرزویش هستی می‌کوشی، اما به محض این‌که به آن دسترسی پیدا می‌کنی دیگر برایت جذابیتی ندارد.
مریم صادقی
کودک من، زندگی یعنی خستگی، یعنی یک جنگ تکراری که هر روز باید آن را تجربه کنی و برای هر لحظه شادی کوتاه‌مدتش باید تاوان سنگینی بپردازی
مریم صادقی
به طور کل از تمام آدم‌هایی که خیال می‌کنند با افکار درست یا نادرستشان دارند به اطرافیانشان لطف می‌کنند بدم می‌آید.
man1414
تو بدون این‌که بخواهی بکشی، کشتی... چرا که من خودم نمی‌خواستم به دنیا بیایم. هیچ کس نمی‌خواهد به دنیا بیاید. این‌جا، این بالا در آسمان، هیچ کس خواستار متولد شدن نیست. هیچ حق انتخابی هم وجود ندارد. جز عدم هیچ چیزی به چشم نمی‌خورد. وقتی دستور موجود شدن صادر می‌شود، کسی نمی‌پرسد خوب است یا بد. فقط منتظر می‌نشینیم ببینیم از زاده شدن رضایت داریم یا خیر...
Hossein Gh
زندگی نه به تو نیاز دارد نه به من. تو مردی و من هم یک روز خواهم مرد، اما این هم اصلا دیگر برایم مهم نیست، چرا که «زندگی همچنان جریان دارد...»
Hossein Gh
این زن خواهان مرگ فرزندش نبود، بلکه می‌خواست خودش زندگی کند.»
Hossein Gh
او فکر می‌کند پسر بودن یک امتیاز است. او هم تقصیری ندارد، این‌گونه آموزشش داده‌اند
Hossein Gh
در دنیایی که قرار است تو در آن متولد شوی، با تمام تغییراتی که ادعا می‌شود در مورد زنان اعمال شده است، باز هم زنی را که ازدواج نکرده بچه‌دار شده باشد را «زنی ناپاک» می‌دانند و اگر غیر از این باشد، او را از خودگذشته‌ترین و تحسین‌برانگیزترین زن می‌دانند.
Hossein Gh
راستی زندگی در رحم من چطور می‌گذرد؟!...
Hossein Gh
مادر شدن یه شغل یا حتی یک وظیفه نیست، بلکه حقی است شبیه هزاران حق دیگر که باید آن را فریاد بزنی و به گوش همه برسانی. اما اغلب مواقع این فریاد به شکست منتهی می‌شود
Hossein Gh
پیش پزشک رفتم تا بدانم برای مراقبت بیش‌تر از تو باید چه کارهایی انجام دهم، اما پزشک به من گفت که صبر کنم شاید که باردار نباشم و از من خواست تا دو هفتهٔ دیگر مجدداً به او مراجعه کنم تا مطمئن شود که تو زاییدهٔ تخیلات من نیستی. اما من فقط به این خاطر مجدداً به او مراجعه خواهم کرد که به او بگویم که همهٔ علم پزشکی‌اش در مقابل حس قوی مادرانهٔ من هیچ است. یک مرد چگونه می‌تواند احساس یک مادر را درک کند؟! مردها هیچ وقت این حس را تجربه نخواهند کرد و حال باید دید که این برای مردان یک نقص است یا برتری؟!... شاید تا دیروز این‌گونه فکر می‌کردم که یک برتری است، اما امروز مطمئنم که یک نقص بزرگ است؛ چرا که این حس خیلی قشنگ و غرورآفرین است که یک انسان بتواند یک انسان دیگر را در خود پرورش دهد و روحی دیگر را در کنار روح خود بدمد و خود را به جای یک نفر، دو نفر احساس کند. لحظاتی هست که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجی و هیچ عاملی نمی‌تواند این خوشحالی را از تو بگیرد. نه دردهایی که پیش رو داری و نه محدودیت‌هایی که به آن‌ها دچار خواهی شد و نه آزادی‌هایی که از دست خواهی داد، هیچ کدام نمی‌تواند تو را از این حس آرامش‌بخش دور کند.
Hossein Gh

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان