بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا  فالاچی

بریده‌هایی از کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

انتشارات:نکوراد
امتیاز:
۴.۰از ۱۵۳ رأی
۴٫۰
(۱۵۳)
حتی تخم یک گیاه که به آرامی سر از خاک بیرون می‌آورد هم شجاع است. با این که می‌داند وزیدن یک باد تند یا لگد یک بچهٔ بازیگوش او را به فنا خواهد برد، با این‌حال با شجاعت تمام برای ادامهٔ زندگی می‌جنگد و رشد می‌کند و گردافشانی می‌کند و جنگل را به وجود می‌آورد.
Shy
این که برای رسیدن به آزادی، ثروت، عشق و هر آن‌چه در آرزویش هستی می‌کوشی، اما به محض این‌که به آن دسترسی پیدا می‌کنی دیگر برایت جذابیتی ندارد.
🌸فطرس🌸
مطمئنم روزی که بخواهم آن‌ها را به پایت کنم گریه و زاری خواهی کرد. اما من به زور با توجیه این‌که هوا سرد است، آن‌ها را به پای تو خواهم کرد و تو مجبور به عادت کردن می‌شوی و این اولین گام‌های اسارتی است که تو در این دنیا با آن مواجه خواهی شد. بخشی از این اسارت‌ها از سر نیاز است، نیاز برای خوراک و پوشاک و خواب و تفریح و آغوش گرم و محبت... قسمت دیگری از اسارت زمانی آغاز می‌شود که من به تو بیاموزم، از تجربیاتم در اختیار تو بگذارم و بابت اشتباهاتت سرزنشت کنم و ترس‌های خود تو از ناراحتی‌های من بابت تک تک اشتباهاتت بیش‌تر تو را آزار خواهد داد. سپس باید تو را آزاد بگذارم تا بروی... تجربه کسب کنی... مانند پرندگانی که وقتی پرواز را می‌آموزند از لانه بیرون می‌روند تا با دنیای جدید بیش‌تر آشنا شوند...
hSti
از درد نمی‌ترسم... درد با ما زاده شده و با ما بزرگ می‌شود و آن‌قدر در وجود ما عجین می‌گردد که آن را مانند دستها و پاهایمان جزئی از وجودمان می‌دانیم.
hSti
قطع من از مرگ هم نمی‌ترسم... وقتی کسی می‌میرد یعنی قبلاً از هیچ ساخته شده و به این دنیا آمده است. اما مطمئنا از عدم و نیستی و فکر این‌که اگر هرگز نبودم می‌ترسم.
hSti
"فردای خوب" هنوز نرسیده و شاید هم اصلاً دیگر نیاید...
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
هرگز نباید دلسرد شوی، چرا که مبارزه و تلاش برای رسیدن به مراتب زیباتر از خود رسیدن به مقصد و پیروزی است.
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
احتمالاً اگر از اولین انسان هم پرسیده می‌شد که می‌خواهی متولد شوی یا خیر، به طور قطع جوابش منفی بود. اما هیچ سوالی در این باره از او پرسیده نشد و او به ناچار به این دنیا قدم گذاشت و زندگی کرد و نسلش را بدون این‌که از آن‌ها هم سوالی شود ادامه داد و خودش از دنیا رفت و احتمالاً اگر این اجبار وجود نداشت، اکنون ما هم وجود نداشتیم.
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
گرسنگی و فقر هر نوع احساسی را در وجود انسان می‌کشد
pejman
در این دنیا کلمهٔ «آزادی» زیاد به گوشت خواهد خورد. این کلمه هم همانند «عشق» تمام ارزشش را از دست داده است
pejman
نمی‌دانم چرا این‌گونه می‌خندد؛ شاید به این علت که پیش از این زیاد گریه کرده است
pejman
چون خودت را دوست نداری، به دنبال کمبودهایت در دیگری هستی و یا شاید هم به دنبال راهی برای نجات از تنهایی و بی کسی. از نظر خیلی‌ها این‌ها همان عشق هستند،
pejman
انسان‌ها وقتی خود را در خطر می‌بینند تن به خفت می‌دهند و به محض این‌که خطر رفع شد، به جایگاه انسانی خود بازمی‌گردند. پس دقت کن که هیچگاه در برابر خطر، انسانیتت را از دست ندهی، حتی اگر ترس تمام وجودت را گرفته باشد.
8133
عشق فقط یک فریب است برای سرگرم کردن روح ناآرام انسان.
Titi
زندگی یعنی خستگی، یعنی یک جنگ تکراری که هر روز باید آن را تجربه کنی و برای هر لحظه شادی کوتاه‌مدتش باید تاوان سنگینی بپردازی.
Titi
وقتی به آرزویت می‌رسی فکر می‌کنی این همان آرزویی نبوده که در فکر و خیالت می‌پروراندی. به نظر من رسیدن یعنی آخر خط و ای کاش هیچ گاه نرسی...
narges
این هم یکی دیگر از حقایقی بود که تو شانس تجربه کردنش را از دست دادی... این که برای رسیدن به آزادی، ثروت، عشق و هر آن‌چه در آرزویش هستی می‌کوشی، اما به محض این‌که به آن دسترسی پیدا می‌کنی دیگر برایت جذابیتی ندارد.
narges
در دنیایی که من در آن بودم و تو آن را رحم می‌نامیدی، هدف به دنیا آمدن بود؛ اما در دنیایی که تو در آن زندگی می‌کنی هدف رسیدن به مرگ است و این یعنی باید از عدم وارد عدم می‌شدم...»
کاربر ۲۹۷۳۷۷۳
تنها کسانی که در گذشته‌شان زیاد گریه کرده‌اند می‌توانند قدر لحظات شاد اکنون‌شان را به خوبی بدانند و این‌گونه بخندند. به زودی خواهی فهمید که گریه کردن بسیار آسان، ولی خندیدن سخت است.
کاربر ۲۹۷۳۷۷۳
کودک من به طور قطع من از مرگ هم نمی‌ترسم... وقتی کسی می‌میرد یعنی قبلاً از هیچ ساخته شده و به این دنیا آمده است. اما مطمئنا از عدم و نیستی و فکر این‌که اگر هرگز نبودم می‌ترسم.
کاربر ۲۹۷۳۷۷۳

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۸۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان