بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آشتی با کودک درون | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب آشتی با کودک درون اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب آشتی با کودک درون

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۳.۴از ۱۷ رأی
۳٫۴
(۱۷)
والد ایرادگیر با تفریح کودک درون مخالف است و می‌خواهد از او بیگاری بکشد، خسته‌اش کند و بر او سخت بگیرد. برای والد ایرادگیر، تفریح و لذت بردن کودک درون معنا ندارد. حتی می‌کوشد در مسافرت و تفریح هم ناخودآگاه در نگاه و ذهن و احساس کودک درون رسوخ کند و شادی‌اش را زایل سازد. هرگز نپندارید حال که به سفر آمده‌اید دیگر والد ایرادگیر وجود ندارد! بهترین شرایط زمانی و مکانی که دارید با کودک درونتان لذت می‌برید، والد عصبانی و خرده‌گیر به سراغ کودک درونتان می‌آید و او را سرزنش می‌کند
نسرین نیکبخت
زندگی کودک درون بدون درنظر گرفتن گل و گیاه، بی‌روح و خشک خواهد بود.
نسرین نیکبخت
وقتی کودکی بی‌قیدوشرط دوست داشته شود به‌مرور در مسیر رشد سالم قرار می‌گیرد و وقتی این نیاز در کودک برآورده می‌شود، توانایی دارد دیگران را دوست بدارد.
نسرین نیکبخت
مرحله‌ی سوم: ده دقیقه سکوت با چشمانی بسته: در وضعیت نشسته، خوابیده یا لمیده، فقط در حال تماشا یا مشاهده‌ی بدنت، محیط اطراف و افکارت را بی‌هیچ نوع قضاوتی ساکت و بی‌حرکت کن؛ سپس در خود فرو برو و چشم‌ها را ببند. این تنها حالت، از مفهوم سکوتی ناب است.
zbabaxni
کودک درون افکاری دارد که مثل ضبط صوت، آن‌ها را از پدر، مادر، تلویزیون و آشنایان نزدیک خود دریافت کرده است.
ستاره
گفتگوهای والد توسری‌زن به کودک درون: * تو احمق و بی‌شعور و خنگ هستی! * تو لیاقت محبت و تشویق را نداری! * تو لاغرمردنی و زشت هستی! * تو بی‌عرضه‌تر از این حرف‌ها هستی! * تو آخرش هم چیزی نمی‌شوی! * تو …
乙_みG
هر روز کودک درونتان را با کلمات آرام‌بخش نوازش کنید. او به‌شدت به توجه و نوازش صمیمانه و بی‌قیدوشرط نیاز دارد.
乙_みG
زمانی می‌توانید به کودک درونتان کمک کنید که سه مسیر را طی کنید. ابتدا او را درون خود پیدا کنید؛ دوم، او را به‌خوبی بشناسید و سوم، کودک درونتان را تجربه و با او زندگی کنید!
乙_みG
ویژگی‌های کودک درون در رفتار ظهور می‌کند. شما از طریق رفتارهای یک فرد می‌توانید بفهمید کودک درون او در چه وضعیتی است. نوع رفتار، بیانگر احساسات و افکار کودک درون هر فردی است. پس کودک درون، حالتی از شخصیت فرد است که در شکل افکار، احساسات و رفتار، خود را به دیگران نشان می‌دهد. از کودک درون طبیعی انتظار می‌رود خودش را خوشحال، شاد و پرشور نشان دهد و هر نوع رفتاری دال بر گوشه‌گیری و انزوا و در خود فرورفتگی را به چالش بکشد.
الهه
کودک درون افکاری دارد که مثل ضبط صوت، آن‌ها را از پدر، مادر، تلویزیون و آشنایان نزدیک خود دریافت کرده است. نکته‌ی قابل توجه این است که سن کودک درون شما تغییر نمی‌کند. او بخشی از وجودتان است که افکارش لایه‌ها و اجزایی دارد که منحصر به اوست. منطق گفتگویی کودک درون بر اساس لذت و رنج است. او از هر آنچه لذت می‌برد به‌طرف آن گرایش می‌یابد و از هر آنچه رنج می‌کشد، فرار می‌کند.
الهه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان