بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آشتی با کودک درون | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آشتی با کودک درون اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب آشتی با کودک درون

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۳.۴از ۱۷ رأی
۳٫۴
(۱۷)
لمس و بو به کودک درون حسی زیبا و توصیف‌ناپذیر می‌دهد. بگذارید از چشم‌های خود به‌نحو مطلوب بهره ببرد و با شنیدن موسیقی‌های گوناگون، از این حس دلپذیر سرشار شود، طعم‌های گوناگون را بچشد و از این همه طعم لذت کافی ببرد.
乙_みG
پس بایستی در احیا و شفای کودک درون به این زخم‌های احساسی به‌دقت توجه کرد، به‌گونه‌ای که فرد آن‌ها را بر زبان آورد، گریه کند، و در جلسات گروه‌درمانی بخواهد دیگران درباره‌ی دردهای او نظر بدهند تا آن درد کاهش یابد. یکی از هدف‌های اصلی شفای کودک درون، درمان همین خشونت‌های عاطفی است که هر فرد بتواند خشونت‌های بر او رفته را بیان کند.
乙_みG
از این پس سعی کنید پدر و مادر نامرئی خود باشید
乙_みG
سلام به کودک درونم! از امروز زمانی را به ملاقات با تو اختصاص می‌دهم، تو را با خودم سرگرم خواهم کرد، با هم به دل طبیعت خواهیم رفت و روی دشت شقایق عکس خواهیم گرفت و قلبمان را به معبد بزرگ طبیعت خواهیم برد. جشن و سرور به راه خواهیم انداخت و دیگر نخواهم گذاشت ابرهای کدورت و تاریکی که سال‌هاست زندگی‌مان را به مرگ نزدیک کرده است، آزارمان دهد. از این پس تو را به مهربانی‌ام عادت خواهم داد و هرگونه تردید را از تو دور خواهم کرد. به‌خوبی می‌دانم هر روز به توجه و نوازش نیاز داری. به من تکیه کن و از هیچ‌گونه سرگردانی نترس! از تو به‌خاطر این‌همه ظلم و توهین عذر می‌خواهم. مرا ببخش! دوستدار همیشگی تو؛ والد نوازشگر و مهربانت
乙_みG
از هم‌اکنون با والد حمایتگر و بالغتان پیمان ببندید که اجازه ندهند به حریم خصوصی‌تان توهین شود. به کودک درونتان بگویید می‌خواهید به‌روشی جدید از او مواظبت کنید و نیازها و احساساتش را مورد توجه قرار بدهید. به این پیمان احترام بگذارید و برای آن، ساعت و تاریخ تعیین کنید و این لحظه را نقطه‌ی عطفی برای تغییر رفتار خود بدانید.
乙_みG
کودک درونتان را به بیراهه نبرید، زیرا دوست ندارد او را مثل فرد دیگری کنید
乙_みG
والد نوازشگر باید برنامه‌ای عملی برای فعال‌سازی عواطف احساسات کودک درون داشته باشد. پس: * عاشقانه با او سخن بگویید! * او را هر روز با جملات آرام‌بخش نوازش کنید! * کارهای مثبت کودک درون خود را تشویق و تقویت کنید! * با کلمات ساده به او ارزش و بها بدهید! * با کلامی ساده دعایش کنید!
乙_みG
به کودک درونتان تفهیم کنید بین افشای احساسات و ابراز احساسات تفاوت وجود دارد و لزومی ندارد کودک رازهای اخلاقی و اقتصادی خود یا خانواده‌اش را افشا کند، زیرا دیگران می‌توانند از آن سوء استفاده کنند.
乙_みG
کودک درون بیشتر انسان‌ها، تجربه‌ی دوست داشتن را داشته است؛ اما به دلایلی درگیر شرم و حیا و احساس گناه شده و فرهنگ سنتی خانوادگی‌اش او را از بیان احساساتش منع کرده است
乙_みG
اگر بخواهید به درمان کودک درون خود بپردازید، بهتر است از انواع خشم خود آگاهی یابید و علت و انگیزه‌های آن را بشناسید
乙_みG

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان